Festileaks Draft XX: Thematische chaos

Ik ben slechts een meelezende buitenstaander, dus of ik er nou echt wat over te zeggen heb? Maar het bevreemdt mij wel een beetje dat er een paar mensen zoveel beurten overslaan en die dan later inhalen, met die 12 acts in één keer inhalen als wel heel extreem voorbeeld. Gaat toch wat in tegen het principe van een draftspelletje. En ik snap best dat er enerzijds mensen het liefst heel snel willen gaan en dat andere mensen (hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, I know) ook een leven buiten dit forum hebben. Maar misschien toch een middenweg dan en wat langer de tijd tussen de aankondigingen aanhouden, zoals in de eerste rondes van het spel? Of niet meedoen als je regelmatig de deadline niet kunt halen, dat kan ook...
Dan gaat mijn voorkeur toch uit naar dat laatste. Lijkt me niet wenselijk om het tempo er nog meer uit te halen. Het mogen inhalen van picks is daarmee mijns inziens al een middenweg.

Ik wil meedoen!
Ga serieus mijn best moeten doen maar te leuk om te missen.
Binnen een dikke maand voor de tweede keer papa worden en nu erg druk op het werk :D.
But we will fix it!

Laten we dit bericht ook niet vergeten. Zal mij niks verbazen als hij, nu een maand na dit bericht, inmiddels voor de tweede keer papa is geworden. Zoiets kan gebeuren natuurlijk!

Laten we dit bericht ook niet vergeten. Zal mij niks verbazen als hij, nu een maand na dit bericht, inmiddels voor de tweede keer papa is geworden. Zoiets kan gebeuren natuurlijk!
Tuurlijk! Als je vader bent geworden: gefeliciteerd Wesley en ik hoop dat alles goed gaat met de kleine.

Even los van Wesley, maar meer in het algemeen, vat ik het eerder zo op dat het bij voorzienbaar tijdstekort misschien een idee is om een specifieke editie even over te slaan. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke keuze uiteindelijk, ik snap ook wel weer dat je het als fanatiek deelnemer eigenlijk niet wil missen ondanks drukte in de privésfeer.

Ik ben slechts een meelezende buitenstaander, dus of ik er nou echt wat over te zeggen heb? Maar het bevreemdt mij wel een beetje dat er een paar mensen zoveel beurten overslaan en die dan later inhalen, met die 12 acts in één keer inhalen als wel heel extreem voorbeeld. Gaat toch wat in tegen het principe van een draftspelletje. En ik snap best dat er enerzijds mensen het liefst heel snel willen gaan en dat andere mensen (hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt, I know) ook een leven buiten dit forum hebben. Maar misschien toch een middenweg dan en wat langer de tijd tussen de aankondigingen aanhouden, zoals in de eerste rondes van het spel? Of niet meedoen als je regelmatig de deadline niet kunt halen, dat kan ook...
Eigenlijk is het in uw eigen nadeel om in te halen, de kans dat er acts gekozen worden die iemand anders wou is namelijk bestaande.

In mijn geval klein nu ik wat meer met de meer obscuredere (voor pakweg 70 percent van de wereldbevolking althans) boekingen bezig ben, maar nog steeds bestaande. Al heb ik ook nog wel een paar grote acts klaar staan. Die gelukkig voorlopig nog niet geboekt zijn

Maar 12 is inderdaad wat extreem

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Op dit moment zijn er 6 bands die ik nog absoluut nodig heb. Waarvan 4 totaal buiten mijn comfort zone maar dat komt door dat cover podium.

Want Motörhead, Sodom, Venom en Kreator hebben allemaal van elkaar gecoverd. Van Venom ben ik geen fan maar ik moest wel

Maar probeer binnen rock en metal en punk maar een ander quatro te vinden dat allemaal van elkaar gecoverd hebben ...

Ik zou de grens in het vervolg gewoon bij vier namen leggen. Heb je dan je beurt niet ingehaald dan is het pech en mogen anderen de namen voor je kiezen.

Anderen namen voor je festival laten kiezen vind ik niet de juiste oplossing, dat kan gewoon het hele spel verpesten voor iemand. Als je al een straf wil invoeren, dan zou ik gewoon gaan voor die beurten ben je kwijt en je hebt gewoon minder exclusieve namen ten opzichte van de rest. Maar ik zou vooral ook niet vergeten dat we hier gewoon een spel spelen en dat niemand expres of bewust beurten gaat skippen om maar zo veel mogelijk in één keer aan te kondigen.

Anderen namen voor je festival laten kiezen vind ik niet de juiste oplossing, dat kan gewoon het hele spel verpesten voor iemand.
In deze editie misschien wel, maar normaal zal dat met vier namen wel meevallen. En het geeft motivatie om toch maar op tijd te posten haha. :)

Ik haal er even een lading in, voor ik straks eruit word gebonjourd of ik 4x Dinand naar mijn hoofd gegooid krijg ;).

Ry X
Fenne Lily
Adrienne Lenker
Peter Bjorn and John
Elabakes, ik dacht dat we stilzwijgend hadden afgesproken om met de namen voor dat thema te wachten tot de vrije keuze omdat het toch niemand heel erg boeit? 😂

Achteraf gezien had ik deze beter overgeslagen.
Alleen denk ik niet dat het zo'n probleem is omdat je een positie in de draft opgeeft door pas later namen te noemen. Is vooral in je eigen nadeel toch?

Users who are viewing this thread