Morgen al laaste calll?Even voor de zekerheid, het is tot en met morgen toch? Ga er vandaag in ieder geval niet aan toe komen.
Even voor de zekerheid, het is tot en met morgen toch? Ga er vandaag in ieder geval niet aan toe komen.
Morgen al laaste calll?Ik ga mijn stinkende best doen om dat te halen, maar het wordt nipt.

Bolletje Balcony en Johma SouthstageWelkom bij THEMAPALOOZA!
“Festival met een Twentse Twist!”
Duik in een festival waar zowel de grootste artiesten van onze planeet als de lokale helden een podium krijgen! De Grolsch Veste in Enschede wordt omgetoverd in een waar muziekfestijn die zijn weerga niet kent!
Bekijk bijlage 20656
Grolsch Mainstage/Johma Southstage
Bekijk bijlage 20657
Wij lieten ons inspireren door Pinkpop en plaatsten 2 stages tegenover elkaar in het mooiste stadion ter wereld!
Bekijk bijlage 20658
De parkeerplaats van De Grolsch Veste maakt plaats voor een gigantische tentstage waar je kunt gaan genieten van een gevarieerd programma!
Bekijk bijlage 20659
De ingang van de Grolsch Veste is omgetoverd tot een Balkon waar je Favoriete DJ’s, coverbands en andere acts gaan feesten tot in de late uurtjes!
De Thema's
Thema 1: A Song of Ice and Fire: Deze catergorie staat volledig in het teken van vuur, ijs en natuurlijk “Game Of Thrones”! Van Cameo’s in de serie tot de officiële componist van de serie!
(Johma SouthStage 27/06-Grolsch MainStage 28/06)
Thema 2: Funest voor je trommelvliezen: Wat voor mensen nou het meest afgrijselijke is om je oren aan te doen is subjectief. Hier is gekozen voor de 2 meest voorkomende thema’s…. Hardcore en Coverbands, wat vind jij verschrikkelijker?
(Bolletje Balcony 26/06-Bolletje Balcony 28/06)
Thema 3: 5 jaar erbij op of eraf. Spreekt voor zich, we gaan op en aftellen tot we op de respectabele leeftijd van 78 van Stevie Nicks komen!
(Grolsch MainStage 27/06-Boermarke Tent Stage 28/06)
Thema 4: Hekkensluiters van vorige drafts. Het verbaasd je hoeveel fantastische acts laatste zijn geworden in een vorige draft, zo konden acts als Sam Fender en Jan Smit gewoon nog geboekt worden!
(Johma SouthStage 26/06-Bolletje Balcony 27/06)
Thema 5: Dat Kan Harder! Naarmate de dag vordert wordt de intensiteit verhoogd! Extra uitdaging was om telkens verschillende genres te gebruiken, natuurlijk stond ik aan voor een uitdaging!
( Grolsch MainStage 26/06-Johma SouthStage 27/06)
Thema 6: Die Deutsche Klassiker, hier zijn we een beetje creatief geweest. 1x is podium omgetoverd tot Schlagerfest met Duitstalige acts. De andere dag kwamen de Twentse roots toch een beetje naar boven….. Als je altijd al bekend staat als reserve Duitsers moet je daar ook een keer naar handelen. Dat hebben we dus gedaan, alleen maar acts uit de mooiste regio van Nederland en aangezien ook mensen het verschil niet weten met de Achterhoek hebben we hen ook maar even meegenomen in de zoektocht!
(Bolletje Balcony 28/06-Boermarke Tent Stage 26/06)
![]()
Ohja voor de voetbalsupporters.... Uiteraard is het Broodje Twenteham ook verkrijgbaar!

Ja, maar acts moesten ook binnen de vibe van de podia passen. Bovenstaande kun je niet allemaal op één en hetzelfde podium zetten haha. Plus, Yungblud en Yard Act werden uiteindelijk voor m'n neus weg gekaapt. (Yann Tiersen had wel cool geweest, maar die had nog maar pas Glasto gespeeld, dus ik wilde die niet opnieuw gaan kiezen om die reden).Valt wel iets mee toch, zo uit mijn hoofd; yo la tengo, yard act, yann tiersen, young thug, yves tumor, young the giant, yungblud, ye ()

Dacht, kga eens iets unieks doen.. Zie ik Glastonchella verschijnen.Daar is 'em!
Geinspireerd door Glastonbury en Coachella kon de naam niets anders worden dan Glastonchella.
Bekijk bijlage 20670
Meteen hoofdbrekens over welke thema's je wel of niet op de main zet en dat getackled door met een dubbele mainstage te werken omdat wij vinden dat élk thema een hoofdpodium verdient.
Bekijk bijlage 20671
Thema 1; Klimaatcrisis going skibidi mode.
Uiteraard een hoop artiesten die zich openlijk inzetten voor de strijd tegen klimaatopwarming. Speciale toelichtingen; TCV (het gaat door de opwarming niet goed met de gieren), Avicii (foundation primair voor mentale gezondheid maar ook voor klinaat), ENYA (European Network of Young Advisors) en Pendulum (google Pendulum skibidi speciaal voor @AngieH )
Bekijk bijlage 20672
Thema 2; MTV 90's
Dit spreekt redelijk voor zich. Speciale toelichtingen voor; Clipse (die spelen ze af op MTV), TV On The Radio (MTV ging van tv naar radio) en The Buggles (wie kent niet de klassieker Video killed the radio star?)
Bekijk bijlage 20674
Thema 3; On the battlefield
Hier kon ik me lekker uitleven en heb ik misschien wel de meeste lol mee gehad. Speciale vermeldingen; R.E.M. (google R.E.M. on the battlefield + een beetje flexibiliteit met een letter minder), Ennio Morricone kon niet ontbreken met zijn western klassiekers, Wet Leg (grote vrees voor veel soldaten), Big Thief (een grotere dief kan je niet zijn dan iemands leven te nemen), Bad Nerves (noodzakelijk om te hebben), Equal Idiots (aan beide kanten gelijk) en Scissor Sisters (we zijn op dit forum nogal van de afkortingen voor acts en festivals. Deze kon daarom niet ontbreken).
Bekijk bijlage 20675
Thema 4; Albums 2020 - 2022
Ja dit laat weinig aan de verbeelding over he. Acts die in dat jaar een album uit hebben gebracht.
Bekijk bijlage 20676
Thema 5: Laatste 5 jaar op Coachella
Ook weinig open voor creativiteit en flexibiliteit. Maar wel ook een mooie tegenhanger voor de oudere (mtv 90's) acts)
Bekijk bijlage 20677
Thema 6; Frostbitten
Dat gun je natuurlijk niemand. Maar in deze draft wel weer een leuke om je bij uit te leven. Speciale toelichtingen; Bon Iver (goede winter), Vampire Weekend (de film Frostbitten gaat over... vampiers) en De Kast (dat zijn Friezen he!!)
Dit heeft geresulteert in onderstaande clashfinder, nog 1000 maal dank @JK79
Glastonchella 2026 Line-Up :: Clashfinder
clashfinder.com
Rest mij nog om @Koekdoos te bedanken voor de organisatie want ik heb echt heel veel lol gehad met deze draft!
Die stonden in 2014 op Pukkelpop om 8 uur. Zijn er nu echt niet veel populairder op gewordenDacht, kga eens iets unieks doen.. Zie ik Glastonchella verschijnen.
Edit: OutKast staat wel echt véél te laag geprogrammeerd en op de affiche.
Het leukste thema om creatief mee te worden, was misschien wel gewoon de Graveyard.
Hier kon ik me lekker uitleven en heb ik misschien wel de meeste lol mee gehad.
Thema 6; Frostbitten
Dat gun je natuurlijk niemand. Maar in deze draft wel weer een leuke om je bij uit te leven.
OutKast op de middag zetten, of subheadliner is echt een groot verschil. Plus Andre 3000's solo fluitplaat, hoe obscuur ook, was een succes (nee, niet commercieel, maar wel gelauwerd bij pers en award shows als Grammy's). Bij een reünie zouden die op festivals als Pukkelpop zeker even hoog staan als toen.Die stonden in 2014 op Pukkelpop om 8 uur. Zijn er nu echt niet veel populairder op geworden
Ice Nine Kills had ik al exclusief geboektDaar is 'em!
Geinspireerd door Glastonbury en Coachella kon de naam niets anders worden dan Glastonchella.
Bekijk bijlage 20670
Meteen hoofdbrekens over welke thema's je wel of niet op de main zet en dat getackled door met een dubbele mainstage te werken omdat wij vinden dat élk thema een hoofdpodium verdient.
Bekijk bijlage 20671
Thema 1; Klimaatcrisis going skibidi mode.
Uiteraard een hoop artiesten die zich openlijk inzetten voor de strijd tegen klimaatopwarming. Speciale toelichtingen; TCV (het gaat door de opwarming niet goed met de gieren), Avicii (foundation primair voor mentale gezondheid maar ook voor klinaat), ENYA (European Network of Young Advisors) en Pendulum (google Pendulum skibidi speciaal voor @AngieH )
Bekijk bijlage 20672
Thema 2; MTV 90's
Dit spreekt redelijk voor zich. Speciale toelichtingen voor; Clipse (die spelen ze af op MTV), TV On The Radio (MTV ging van tv naar radio) en The Buggles (wie kent niet de klassieker Video killed the radio star?)
Bekijk bijlage 20674
Hier kon ik me lekker uitleven en heb ik misschien wel de meeste lol mee gehad. Speciale vermeldingen; R.E.M. (google R.E.M. on the battlefield + een beetje flexibiliteit met een letter minder), Ennio Morricone kon niet ontbreken met zijn western klassiekers, Wet Leg (grote vrees voor veel soldaten), Big Thief (een grotere dief kan je niet zijn dan iemands leven te nemen), Bad Nerves (noodzakelijk om te hebben), Equal Idiots (aan beide kanten gelijk) en Scissor Sisters (we zijn op dit forum nogal van de afkortingen voor acts en festivals. Deze kon daarom niet ontbreken).
Bekijk bijlage 20675
Thema 4; Albums 2020 - 2022
Ja dit laat weinig aan de verbeelding over he. Acts die in dat jaar een album uit hebben gebracht.
Bekijk bijlage 20676
Thema 5: Laatste 5 jaar op Coachella
Ook weinig open voor creativiteit en flexibiliteit. Maar wel ook een mooie tegenhanger voor de oudere (mtv 90's) acts)
Bekijk bijlage 20677
Thema 6; Frostbitten
Dat gun je natuurlijk niemand. Maar in deze draft wel weer een leuke om je bij uit te leven. Speciale toelichtingen; Bon Iver (goede winter), Vampire Weekend (de film Frostbitten gaat over... vampiers) en De Kast (dat zijn Friezen he!!)
Dit heeft geresulteert in onderstaande clashfinder, nog 1000 maal dank @JK79
Glastonchella 2026 Line-Up :: Clashfinder
clashfinder.com
Rest mij nog om @Koekdoos te bedanken voor de organisatie want ik heb echt heel veel lol gehad met deze draft!
Vet affiche.... maar je clashfinder is wel wat onrealistisch imo.We zijn heel erg trots om u te mogen presenteren:
Bekijk bijlage 20662
Primeur! De vier grootste podia van Glastonbury mogen we vandaag bekend maken!
CLASHFINDER
Set 7:
- De catwalk (alle artiesten moeten opvallen door hun kledingkeuze)
- Spreekt voor zich. Ik heb gekeken naar foto's en filmpjes van live shows van artiesten die ik vond er chique, apart, uitgedost etc. uit zagen.
- hardcore
- Twee podia zijn gewijd aan (socio)politiek erg geëngageerde artiesten en bands. Soms komt de hardcore vrij uitdrukkelijk doorsijpelen in hun muziek, bij anderen is dat wat cryptischer.
- Het getal 20 (wees creatief: 20e draft).
- Ik heb gekozen om over twee podia heen alleen maar artiesten of bands te kiezen die een album hebben uitgebracht in 2007 en dus volgend jaar de twintigste verjaardag op het podium van Glastonbury zouden kunnen brengen.
- Alleen artiesten die beginnen met de eerste of laatste letter van jou gebruikersnaam
- Wat een cadeau.. Weet je hoe moeilijk het is om artiesten en bands te vinden die beginnen met de letter K of Y?
- Slettendisco
- Ik heb hier wat creatieve ruimte genomen om zowel singer-songwriters, als popbands en popartiesten bij elkaar te grabbelen om er een mooi geheel van te maken. Bij de ene kan de massa heerlijk meeblèren op de weide, elders kenmerken acts zich door het feestje dat ze altijd met zich meebrengen..
- saxofoonbands, een band kwalificeert zich door een nummer met een saxofoon te hebben
- Spreekt voor zich. De podia zijn op zich dan ook vrij jazz georiënteerd. Al staat er vanalles een beetje tussen.
Vrije keuzes:
54 Ultra, Barry Can't Swim, Bleachers, Bombino, DIE SPITZ, Ella Langley, Ezra Furman, Geordie Greep, Grizzly Bear, Hozier, James Arthur, Katy B, Kaytranada, Keo, Kero Kero Bonito, Lakecia Benjamin, Les Savy Fav, Maisie Peters, Maruja, Masego, Mother Mother, Nelly Furtado, Nubiya Garcia, Obongjayar, Osees, Pale Waves, Panda Bear, Parcels, Portico Quartet, RUDIM3NTAL, Self Esteem, SIENNA SPIRO, Snarky Puppy, Spoon, STEAM DOWN, St. Paul & The Broken Bones, Sudan Archives, The Good, The Bad & The Queen, The Field, The Mary Wallopers, Tom Grennan, Yaeji, Yellow Days, YHWH Nailgun, Yin Yin
Ze stonden 3e van boven.OutKast op de middag zetten, of subheadliner is echt een groot verschil. Plus Andre 3000's solo fluitplaat, hoe obscuur ook, was een succes (nee, niet commercieel, maar wel gelauwerd bij pers en award shows als Grammy's). Bij een reünie zouden die op festivals als Pukkelpop zeker even hoog staan als toen.
Als je met 1 vinger naar iemand wijst, wijzen er 3 naar jezelf ofzoiets?Vet affiche.... maar je clashfinder is wel wat onrealistisch imo.
Een Florence and the Machine set, secret of niet, is om 18:00u niet heel realistisch....en The Killers om 15:45u ook niet.
Little Simz zou als Engelse act op Glastonbury ook wel wat hoger dan 18:15u staan.
Sophie Ellis-Baxtor staat echt vroeg om 13:30u.
Florence was logischer geweest als ze ook nog ergens anders hoog op je affiche hadden gestaan maar zo ertussen niet.
Ah nee, toeval. Ik was tijdens de draftkeuzes al geïntrigeerd geraakt door het affiche van Yannick en was al nieuwsgierig hoe hij dit in elkaar ging weven.Als je met 1 vinger naar iemand wijst, wijzen er 3 naar jezelf ofzoiets?![]()