Festileaks Draft XV: Best of 2024

We houden de vaart erin :)

Jai Paul & Gesaffelstein

ab67616d0000b273c26ef587413a17530deb82fd
ab67616d0000b2739d7984c7a5817cb9d64517dd

@Dr. Hannibal @Brian

• Wow
  • On fire
Waarderingen: BeWario en Yannick
Tijd voor een speciale! Adrian Belew en Tony Levin hebben met hulp van Danny Carey en Steve Vai het 80s repertoire van King Crimson afgestoft, en brengen dit fantastische door new wave beïnvloedde tijdperk van de legendarische progressive rock band opnieuw tot leven. Tot nu toe alleen in de VS te zien geweest, maar wij hebben de Europese primeur te pakken:

Beat

BEAT_kink_crimson_vai_carey_levin_belew_live_concert_old_national_centre_indianapolis_2024-18.jpg

En wie daar beter bij aan te kondigen dan de muzikant die in mijn ogen de moderne versie van deze geweldige muziek maakt. Eerst maakte hij furore met black midi, nu verovert zijn eerste solo album The New Sound mooie plekken in de eindejaarslijstjes:

Geordie Greep

jgQvw3RyuFZofxpj2FaoPG.jpg

@Brian > @warriorandweirdo

Ik kondig hierbij m'n twee favoriete optredens die ik dit jaar op Left of the Dial heb gezien aan:

ftlm-announcement Copy 7.jpg

BRUISE CONTROL

Heerlijke 'straightforward DIY Manchester punk', zoals het op de site van LotD staat. Deze band is live een mooi feestje.

ftlm-announcement Copy 19.jpg

UGLY

Deze band heeft dit jaar hun debuut EP uitgebracht, dat echt fantastisch is. Toen ik ze op Left of the Dial zag, speelden ze vrijwel niets van dat album, maar vooral nieuw materiaal dat ook fantastisch klonk. 2024 was een goed jaar voor Ugly.

@randyrw@Thisso

Users who are viewing this thread