Festileaks Draft XV: Best of 2024

Ondanks een geannuleerde Europese tour (ik baal nog steeds), een fantastische tour gedaan in de VS met een knap staaltje lichttechniek.

Childish Gambino is de tweede Apollo headliner.

ab67616d0000b27321b2b485aef32bcc96c1875c

@MadMandra27 @Koekdoos

Laatst bewerkt:
Hierbij een aankondiging namens @MadMandra27:

@Dr. Hannibal had het er net nog over: de Olympische Spelen. De tweede headliner op de MadMandraMeeting maakte hier ook een memorabele passage met haar 10 dansers die zwaaiden met roze veren. Of deze ook mee afzakken naar de Bevegemse Vijvers is nog niet bevestigd, maar het wordt sowieso de moeite: Lady Gaga.

Next: @Koekdoos @Oasiss (Kerst ✅)

We gaan door met de volgende headliner voor Baspop. We hadden al Rob Zombie, en nu voegen we nog een mooie naam toe, die net als onze Rob ook vrijwel exclusief nog in Amerika speelt, maar afgelopen jaar wel een kleine Scandinavische tour heeft gemaakt, tijd om ook nog een stop in het mooie Apeldoorn toe te voegen.

Ik geef de hoop niet op om ze ooit nog live te zien, en dat hoeven jullie ook niet! Don't stop believing!

Journey

@Oasiss en daarna @Yannick

Keuzestress! Wat gaat er straks voor mijn neus weggekaapt worden en wat moeten we nu al kiezen?!

We laten de tweede headliner nog even voor wat het is. Misschien dat we haar in de best of 25 wel een headlinerplek kunnen geven?

Gracie Abrams

@Yannick @Timmetje

We gaan voor een unicum en gooien er maar gewoon meteen de derde headliner uit. Iets dat nog nooit is gebeurd in de historie van Baspop. Geen headliner in de laatste ronde, geen dubbele headliner in de vrije keuze, geen random act in de eerste ronde, maar gewoon een keer een headliner in ronde 1, 2 en 3...

Met een paar optredens door 2024 heen, waarbij setlist.fm aangeeft dat het vooral steeds 3 nummers zijn (of niemand vult het verder in?) is deze beste man toch nog mogelijk, waar de organisatie in eerste instantie baalde dat de oorspronkelijke band niet te boeken was na hun afscheidstour getiteld "Forty and Fuck it"...

Destijds voor het eerst (en ook laatst) gezien op Alcatraz in 2016 nadat we ze eerst dachten te zijn misgelopen vanwege studieverplichtingen op Graspop, maar nu de frontman solo als derde headliner voor deze spectaculaire nieuwe editie van Baspop:

Dee Snider

Het headlinerstrio van Baspop (klein, maar fijn!):
Rob Zombie - Journey - Dee Snider

@MadMandra27 (gezien de recente activiteit hoeft @Lion niet ingevlogen te worden?) en daarna @Dante

• Winning
Waarderingen: InsaniTiny
Ik ben inderdaad net weer terug van mijn dagactiviteit. Bedankt @Lion voor de vorige aankondiging maar deze doe ik dus lekker zelf!

Vorige Draft werden deze mannen nog voor mijn neus weggekaapt, maar deze keer zullen ze wel degelijk neerstrijken op de Bevegemse Vijvers. Zondag mogen ze de weide al even opwarmen voor Eminem optreedt. Dames en heren, de headliners van When We Were Young! 2024 op de MadMandraMeeting: My Chemical Romance.

Next: @Dante @Dr. Hannibal (Kerst ✅✅)

Vraagje over onderstaande regel:

Enige verheldering: het gaat om de wijze waarop is opgetreden in 2024. Bijvoorbeeld, Liam en Noel Gallagher hebben beiden solo opgetreden in 2024. Zij zijn als zodanig te boeken, maar Oasis niet.

Moet ik het zo interpreteren dat je de artiest ook krijgt in de vorm waarop ze opgetreden hebben? Voorbeeld: als een live artiest alleen een DJ set heeft gedaan, kan je die artiest dan wel boeken voor een live optreden?

Enige verheldering: het gaat om de wijze waarop is opgetreden in 2024. Bijvoorbeeld, Liam en Noel Gallagher hebben beiden solo opgetreden in 2024. Zij zijn als zodanig te boeken, maar Oasis niet.

Moet ik het zo interpreteren dat je de artiest ook krijgt in de vorm waarop ze opgetreden hebben? Voorbeeld: als een live artiest alleen een DJ set heeft gedaan, kan je die artiest dan wel boeken voor een live optreden?
Dat was dus inderdaad exact mijn vraag en hoe ik Oasiss zijn antwoord begreep, kan dit inderdaad niet. Artiesten kunnen enkel geboekt worden in de vorm waarop ze dit jaar hebben opgetreden.

Ja, volgens mij gewoon dat je niet kan zeggen dat je een speciale set van een artiest kan doen, als deze niet in 2024 is gespeeld.

Ik heb wel eens in drafts een akoestische set of een album integraal laten spelen, omdat dat ooit eens gedaan is, maar nu moeten ze t daadwerkelijk in 2024 gespeeld hebben. Zoiets was t

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27 en Dante
Ja, @Dante vroeg het mij en ik vond de Liam/Noel vergelijking niet helemaal opgaan, ik vond deze wat lastiger. Dus ik dacht, even checken wat men vindt. Als Jantje in 2024 heeft opgetreden met een piano, lijkt het me prima als je Jantje boekt en hij ook nummers op zijn gitaar doet. Beetje grijs gebied, dus wat mij betreft meeste stemmen gelden.

• Leuk
Waarderingen: Dante
Ja, @Dante vroeg het mij en ik vond de Liam/Noel vergelijking niet helemaal opgaan, ik vond deze wat lastiger. Dus ik dacht, even checken wat men vindt. Als Jantje in 2024 heeft opgetreden met een piano, lijkt het me prima als je Jantje boekt en hij ook nummers op zijn gitaar doet. Beetje grijs gebied, dus wat mij betreft meeste stemmen gelden.

Heb wel een concreet voorbeeld die jullie toch niet gaan boeken: Geoff Tate

Heeft dit jaar tientallen shows gespeeld en allemaal “greatest hits”, in 2023 heeft hij een 35 jaar anniversary van een album gedaan en dat album integraal gespeeld. Ergens in 2016 eens een akoestische tour, en tussendoor nog eens twee andere albums integraal gespeeld.

Elke tour is wat anders, heb je daarin de keuze of is het gewoon een soort optreden a la de huidige tour? Of kan je ook kiezen voor “ja 10 jaar geleden heeft artiest eens dit gedaan, dus nu ook weer”.

Zou zeggen met een best of 2024, moet je wel zo dicht mogelijk bij de soort optredens van dat jaar blijven.

Aan de andere kant, als je niks verteld over wat voor setlist of show het is, gaat iemand bij het stemmen nog alle setlists langs?

Users who are viewing this thread