Festileaks Draft XV: Best of 2024

Heb wel een concreet voorbeeld die jullie toch niet gaan boeken: Geoff Tate

Heeft dit jaar tientallen shows gespeeld en allemaal “greatest hits”, in 2023 heeft hij een 35 jaar anniversary van een album gedaan en dat album integraal gespeeld. Ergens in 2016 eens een akoestische tour, en tussendoor nog eens twee andere albums integraal gespeeld.

Elke tour is wat anders, heb je daarin de keuze of is het gewoon een soort optreden a la de huidige tour? Of kan je ook kiezen voor “ja 10 jaar geleden heeft artiest eens dit gedaan, dus nu ook weer”.

Zou zeggen met een best of 2024, moet je wel zo dicht mogelijk bij de soort optredens van dat jaar blijven.

Aan de andere kant, als je niks verteld over wat voor setlist of show het is, gaat iemand bij het stemmen nog alle setlists langs?
Ik zou zeggen, zo dicht mogelijk bij het soort optreden wat ze in 2024 hebben gedaan.

Muv de kerstliedjes, ik ken namelijk weinig acts die die daadwerkelijk spelen

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Ja, in de geest van deze draft is het waarschijnlijk dan toch wenselijker zo dicht mogelijk bij 2024 te blijven. Dat niet iedere setlist volledig overeen zal komen is tot daar aan toe. Ik proef ook wel een beetje die voorkeur. Dat betekent dus dat als David Bowie ergens een avond een DJ set heeft gehost, hij in deze draft ook alleen als DJ kan.

Iedereen, of de meesten, daarmee ok?
(Ik hecht nogal aan democratie ;))

Dit weekend werd bekend dat zij maar liefst voor het vierde jaar op rij de 3voor12 Song van het Jaar heeft gewonnen. Om dit uitzonderlijke feit te vieren wordt zij bij dezen aangekondigd voor de "Best of 2024" bill, waar zij samen met S10 onder andere hun winnende song "Ik haat hem voor jou" ten gehore zal brengen.

Froukje

IMG_3993.jpg

@Brian > @warriorandweirdo

Dit weekend werd bekend dat zij maar liefst voor het vierde jaar op rij de 3voor12 Song van het Jaar heeft gewonnen. Om dit uitzonderlijke feit te vieren wordt zij bij dezen aangekondigd voor de "Best of 2024" bill, waar zij samen met S10 onder andere hun winnende song "Ik haat hem voor jou" ten gehore zal brengen.

Froukje

IMG_3993.jpg

@Brian > @warriorandweirdo
Wie stemt er voor dat @Dr. Hannibal Froukje terug moet geven?

• Haha
Waarderingen: Royke en Dr. Hannibal
Wie dacht dat die reünieconcerten op Coachella dit jaar de enige waren, heeft verkeerd gegokt! Waarschijnlijk de verrassing van het jaar daar met een heerlijke show en een Gwen Stefani die nog altijd even goed klonk als 30 jaar geleden. Heel verheugd om aan te kondigen dat de Europese fans volgend jaar voor het eerst in meer dan 12 jaar hun kans gaan krijgen om ze live te zien: No Doubt

@Martijn > @JK79

Zo, gaan we even inhalen. Veel moeten strepen van het verlanglijstje maar gelukkig kunnen we nog wat klappers aankondigen! Over de naam van het festival wordt nog gebrainstormd, die volgt later 😉

Dan, allereerst, de vrouw die de lat verhoogt voor wat betreft stadion tours: Taylor Swift komt met een speciale Eras show een dag afsluiten!

En dan als tweede aankondiging, om de gender-ratio wat verder recht te trekken: boygenius! Ze hebben al aangekondigd een hiatus te doen, maar na de LA shows begin 2024 hebben we ze toch kunnen overtuigen om nog op reprise te komen.

Users who are viewing this thread

• JK79
  • TMS98