Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het maakt niet uit waar de artiest opgetreden heeft, zolang het maar dit jaar is? Dat maakt de poule om uit te kiezen wel heel erg groot. Had verwacht dat hier een beperking ging opstaan van België-Nederland of EU. Maar goed, als het niet zo is, dan ook oké voor mij
Qua kerstnummer-regel, volstaat het dat de artiest in kwestie ooit eens een kerstnummer live heeft gespeeld (bv in een YouTube-video)? Of moet dit op een officieel optreden zijn? Of moet dit zelfs uitgebracht zijn als single en/of op Spotify staan bv?
Is er een afspraak van hoeveel dagen de festivals moeten zijn? Zo ja, hoeveel? Kan dit in de openingspost precies niet meteen terugvinden...
Het maakt niet uit waar de artiest opgetreden heeft, zolang het maar dit jaar is? Dat maakt de poule om uit te kiezen wel heel erg groot. Had verwacht dat hier een beperking ging opstaan van België-Nederland of EU. Maar goed, als het niet zo is, dan ook oké voor mij
Qua kerstnummer-regel, volstaat het dat de artiest in kwestie ooit eens een kerstnummer live heeft gespeeld (bv in een YouTube-video)? Of moet dit op een officieel optreden zijn? Of moet dit zelfs uitgebracht zijn als single en/of op Spotify staan bv?
Is er een afspraak van hoeveel dagen de festivals moeten zijn? Zo ja, hoeveel? Kan dit in de openingspost precies niet meteen terugvinden...
gewoon ergens in de wereld een optreden is voldoende, mag zelfs gewoon één nummertje bij een tv programma zijn geweest?
voor het kerstnummer, lees ik als: ze moeten een nummer op de setlist kunnen zetten; dus moeten ze een kerstnummer hebben uitgebracht?
volgens mij heb ik ergens zien passeren (in discussie vorige draft denk ik) dat het wel voor iedereen een driedaags festival wordt, in verband met dagtickets ook. Verdere invulling staat je vrij, dacht ik.
1. Wat @Koekdoos zegt; ergens op de wereld. Maakt het inderdaad breed, maar ook wel leuk omdat er vast wat creatieve kastdeuren opengetrokken worden.
2. Kerstnummer; tja, eigenlijk zelf uitgebracht. Beetje geinig bedoeld ook, met de draft in december. Wat vindt men? Mits er beeldmateriaal van is, mag een cover ook?
3. Voor iedereen driedaags inderdaad. Met max 100 acts is dat goed doable en dat houdt het speelveld toch enigszins gelijk.
Ja, moet het niet op zn minst een volledig optreden voor live publiek geweest zijn? Lijkt me toch wel handig om dat als voorwaarde te stellen, om tot een beetje een realistisch "Best of 2024" affiche te komen. In mijn ogen hoort een artiest die alleen een keer 1 nummertje in een TV studio gespeeld heeft, en verder geen optredens heeft gedaan, daar niet bij.
2. Kerstnummer; tja, eigenlijk zelf uitgebracht. Beetje geinig bedoeld ook, met de draft in december. Wat vindt men? Mits er beeldmateriaal van is, mag een cover ook?
Ja, ik noemde in de openingspost dat een optreden in de rust van de CL finale ook genoeg was. Verdient dat nog een wat strakker kader of gaan we daar wel uit geraken?
Ja, ik noemde in de openingspost dat een optreden in de rust van de CL finale ook genoeg was. Verdient dat nog een wat strakker kader of gaan we daar wel uit geraken?
Ik vind het wel een leuke regel, biedt inderdaad opties voor aankondigingen die niemand zag aankomen. Akkoord dat een nummertje in een TV studio misschien niet meetelt, maar voor de rest vind ik het wel leuk dat er veel mogelijk is.
Ik vind het wel een leuke regel, biedt inderdaad opties voor aankondigingen die niemand zag aankomen. Akkoord dat een nummertje in een TV studio misschien niet meetelt, maar voor de rest vind ik het wel leuk dat er veel mogelijk is.
Dus dan gewoon elk optreden voor live publiek? Ben dan wel weer benieuwd waar bijvoorbeeld een NPR Tiny Desk sessie valt in die verdeling, is natuurlijk primair een opname om uitgezonden te worden maar er is ook wat live publiek bij
Dus dan gewoon elk optreden voor live publiek? Ben dan wel weer benieuwd waar bijvoorbeeld een NPR Tiny Desk sessie valt in die verdeling, is natuurlijk primair een opname om uitgezonden te worden maar er is ook wat live publiek bij
Laten we hem iets breder trekken, een optreden telt als er meer dan 3 nummers gespeeld zijn. Bij twijfel daarover moet een setlist of opname bekend zijn.
Laten we hem iets breder trekken, een optreden telt als er meer dan 3 nummers gespeeld zijn. Bij twijfel daarover moet een setlist of opname bekend zijn.
In deze kan een maatstaf misschien ook zijn dat een optreden publiek toegankelijk moest zijn en het dus in principe mogelijk is dat ieder van ons erbij had kunnen zijn. Een Tiny Desk sessie of een bevriende muzikant die een liedje komt spelen op je verjaardagsfeestje vind ik twijfelachtig of dat moet meetellen. Een showcase na het kopen van een plaat of een performance op een groot sportevent vind ik dan weer wel helemaal oke.
Gewoon maar een ideetje, uiteindelijk vind ik het prima dat Oasiss de scheidsrechter is bij twijfelgevallen. Ik vertrouw er wel op dat dat goed komt