Festileaks Draft XIV: Make Pinkpop Great Again

Tinus101

Support act
21 nov 2022
881
1.063
Nog niemand heeft het er tijdens de draft over gehad. Hét verbeterpunt voor Pinkpop: een act tijdens de headliner.
Daar kunnen wij wel wat mee.

Dan had je afgelopen jaar dé perfecte naam daarvoor, maar zet je ze overdag in de volle zon. Niet bij ons, want bij ons, tijdens de nog onbekende headliner op de zaterdag:

Pendulum (live)
De Noord en Zuid stages voor de wat meer toegankelijkere muziek voor al jullie kleedjes, de tenten voor de bijzondere acts en feesten.


@theblackmadness en daarna @Tinus101 (@gerbthederp tussendoor)
Dat weet ik maar vgm kondigt @Koekdoos Pendulum hier aan in de tent?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Volgens mij is het @Koekdoos (?) zijn intentie om ze op zijn festival de tent te laten afsluiten.

Had ze inderdaad als de afsluiter van de tentstage tijdens de headliner. Mooi in het donker tijdens een relatief kleine headliner (die ik opnieuw moet zoeken met het eerdere wegvallen van Lenny Kravitz)

Edit: leek me prima op die positie ook kijkende naar dat ze eenzelfde positie op Graspop hadden in de Marquee. Geen idee hoe de capaciteit van die twee stages is ten opzichte van elkaar, maar zoveel verschil zal dat niet zijn?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.157
6.625
Kan prima. De Tent Stage is niet kleiner dan bv. de Dance Hall van Pukkelpop (waar Underworld in 2022 stond, weliswaar bomvol) of TWO van BKS (waar PJ Harvey dit jaar stond, ook bomvol uiteraard).
Ja, oké maar BKS is de helft zo groot als Pinkpop. Je kunt de plaatsen van artiesten toch niet met elkaar vergelijken op die manier? :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Had ze inderdaad als de afsluiter van de tentstage tijdens de headliner. Mooi in het donker tijdens een relatief kleine headliner (die ik opnieuw moet zoeken met het eerdere wegvallen van Lenny Kravitz)

Edit: leek me prima op die positie ook kijkende naar dat ze eenzelfde positie op Graspop hadden in de Marquee. Geen idee hoe de capaciteit van die twee stages is ten opzichte van elkaar, maar zoveel verschil zal dat niet zijn?
Ik denk echt dat Pendulum te groot is voor de tent. Zulke grote namen boekt Pinkpop vrijwel nooit op die positie. Tijdens de headliner dit jaar stond John Coffey er.

Het gaat imo ook niet zo zeer over de grootte van de tent maar meer of dat soort namen normaliter op Pinkpop in de tent worden geplaatst.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Tinus101

Support act
21 nov 2022
881
1.063
Ik denk echt dat Pendulum te groot is voor de tent. Zulke grote namen boekt Pinkpop vrijwel nooit op die positie. Tijdens de headliner dit jaar stond John Coffey er.

Het gaat imo ook niet zo zeer over de grootte van de tent maar meer of dat soort namen normaliter op Pinkpop in de tent worden geplaatst.
Naar mijn mening moeten we de fantasie ook een beetje de vrije loop geven in deze draft. We boeken bijvoorbeeld ook Taylor Swift en The Weeknd op Pinkpop. Dat zou ook nooit gebeuren
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Naar mijn mening moeten we de fantasie ook een beetje de vrije loop geven in deze draft. We boeken bijvoorbeeld ook Taylor Swift en The Weeknd op Pinkpop. Dat zou ook nooit gebeuren
Dat eerste zeker, maar het moet ook wel een beetje enigszins realistisch blijven toch?

Gewoon even op basis van de Clashfinders van de afgelopen drie jaar kijken wie er in de Tent werden geplaatst en dat een beetje evenaren. Die namen waren over het algemeen niet zo heel groot. Zelfs de afsluiters niet.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.813
Ja, oké maar BKS is de helft zo groot als Pinkpop. Je kunt de plaatsen van artiesten toch niet met elkaar vergelijken op die manier? :p
Zeker wel. Hoewel Pinkpop wellicht 2x zo groot is, is er niet meer publiek voor PJ Harvey (wellicht zelfs minder dan op BKS). Maar volgens mij zal er wel een spelregeltje zijn die dit irrelevant maakt?
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.337
JPEGMAFIA staat bij mij als voorlaatste in de tent, dus veel groter dan dat wordt het niet op mijn editie. Of is dat al te gek?
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
881
1.063
Dat eerste zeker, maar het moet ook wel een beetje enigszins realistisch blijven toch?

Gewoon even op basis van de Clashfinders van de afgelopen drie jaar kijken wie er in de Tent werden geplaatst en dat een beetje evenaren. Die namen waren over het algemeen niet zo heel groot. Zelfs de afsluiters niet.
In 2022 stond Interpol als voorlaatste in de tent. Beide verkopen vandaag de dag 2 keer Paradiso uit. Wat maakt dan dat Interpol daar wel kan staan maar PJ niet?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
In 2022 stond Interpol als voorlaatste in de tent. Beide verkopen vandaag de dag 2 keer Paradiso uit. Wat maakt dan dat Interpol daar wel kan staan maar PJ niet?
Dat was als je naar de namen kijkt voor mijn gevoel ook best een grote uitzondering op de regel. Was ook een hoop verbazing over als ik het me goed herinner.

Maar ja, als je het zo bekijkt heb je helemaal gelijk.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Dat eerste zeker, maar het moet ook wel een beetje enigszins realistisch blijven toch?

Gewoon even op basis van de Clashfinders van de afgelopen drie jaar kijken wie er in de Tent werden geplaatst en dat een beetje evenaren.

De meerderheid van de geboekte stadionacts zijn in die zin ook niet realistisch. Het is dan eerder nog een beetje de balans zoeken op de line up, stel ik had daadwerkelijk Lenny Kravitz gehad als headliner, dan is het toch niet verkeerd als je er een wat grotere tent afsluiter tegenover hebt.

Uiteraard geen vrijbrief dat ik zomaar elke naam overal maar neer kan zetten onder het mom van “dit zou Pinkpop weer terug aan de top brengen”, maar denk dat het wel een beetje het gehele affiche in verhouding tot elkaar bekijken is binnen eenzelfde affiche. (Voor zover dat logisch verwoord is).

Er zijn genoeg onrealistischere boekingen dan Pendulum als tentafsluiter op een dag met kleine headliner, zou ik zeggen
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.119
1.337
Interpol stond als voorlaatste in de tent? Oh, had de Tent veel lager ingeschat maar ben ook enkel afgelopen editie geweest en dat was over de volledige lijn een beetje een zwaktebod… 😂
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Je kan er natuurlijk ook op inzetten de kalibers wat meer evenredig te spreiden; als in, geen enorme stadionacts of forse Ziggo Dome klanten als afsluiter op Noord en de afsluiter Noord/Tent wat meer vergelijkbaar te maken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Interpol stond als voorlaatste in de tent? Oh, had de Tent veel lager ingeschat maar ben ook enkel afgelopen editie geweest en dat was over de volledige lijn een beetje een zwaktebod… 😂
Interpol is ook misschien wel de gekste inschaling op Pinkpop die ik heb meegemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.297
7.259
Interpol stond als voorlaatste in de tent? Oh, had de Tent veel lager ingeschat maar ben ook enkel afgelopen editie geweest en dat was over de volledige lijn een beetje een zwaktebod… 😂
Interpol was ook echt wel uitzondering op de regel.

Maar wat @Oasiss zegt inderdaad. Helemaal mee eens.
Pendulum in de tent was opvallend, maar dat was met name omdat ze dit jaar door Pinkpop zelf op Noord waren geplaatst. Heb daar verder ook geen problemen mee haha.
 

Tinus101

Support act
21 nov 2022
881
1.063
Interpol is ook misschien wel de gekste inschaling op Pinkpop die ik heb meegemaakt.
Maar als je op Youtube terugkijkt. Zo vol was het daar ook niet eens toch? Vind het zelf allemaal lastig inschatten aangezien ik er natuurlijk nooit geweest ben (vandaar dat ik ff om jullie mening vraag). Zal Underworld en PJ wel naar het kleedjesveld verplaatsen😂
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken