Evenementen op Megaland - Pinkpop terrein

Weer een gigantisch evenement in 2026 op het Pinkpop-terrein!!!

Landgraaf -
De finale van het vijftigste Limburgs Vastelaovesleedjes Konkoer in 2026 wordt gehouden in een feestpaviljoen op het Megalandterrein in Landgraaf. Dat heeft de stichting LVK maandagmiddag bekendgemaakt.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en DennisvdBr
ik begrijp dat Bunkerpop (van Oefenbunker) op de planning staat om gehouden te worden op Megaland (5), 6 en 7 september 2025?

megaland-landgraaf.nl/
1743587925945.png

( ter info, er is inmiddels ook een tijdelijke kantoorruimte, zijn evenementen verdeeld over locaties in de regio en is er een plan voor een definitieve nieuwe locatie nabij Megaland na de verwoestende brand van december ; l1nieuws.nl/entertainment/2881067/oefenbunker-in-landgraaf-krabbelt-op-na-brand-tijdelijke-locatie-en-nieuwe-plannen-in-de-maak )

• Leuk
Waarderingen: Landgraver
afgelopen zondag (06-07-2025) op een regenachtig 2e editie van Rock Valley geweest op Megaland

Prima relaxed festival dagje weer, op de regen na dan...
consumptiemunten 3,75
Overtuigende, uitstekende en strak technische tribute acts gehoord en gezien op het grootste tribute festival van Europa.
Volbeat (volbeatz), UB40 (Rats in the Kitchen), Red Hot CHili Peppers (Californicated), Limp Bizkit (Limp Business), The Prodigy (Prodigy XL), Muse (Musest) en AC/DC (ACinDC) en tussendoor 2 maal opgevrolijkt door de Heavy Hoempa's

net als vorig jaar een zeer goed georganiseerd dagje.
netjes opgezette horeca, redelijk nette toiletten.
Raar dat je 2 euro moet betalen voor een polsbandje om de hele dag naar toilet te kunnen, stop die 2 euro toch bij de ticket prijs in?
Netjes er waren gratis Pocho's beschikbaar, gelukkig had ik alvast ingespeeld op de dag met regenjas over mijn Muse tshirt.
vanavond ga ik zeker weten weer een early bird aanschaffen voor 12 juli 2026 editie 3, wederom adviseer ik om een tribute festival in jouw omgeving eens kans te geven.

1751971665565.png

1751971701377.png

1751971814099.png

1751971851313.png

1751971926031.png

1751971950341.png

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
afgelopen zondag (06-07-2025) op een regenachtig 2e editie van Rock Valley geweest op Megaland

Prima relaxed festival dagje weer, op de regen na dan...
consumptiemunten 3,75
Overtuigende, uitstekende en strak technische tribute acts gehoord en gezien op het grootste tribute festival van Europa.
Volbeat (volbeatz), UB40 (Rats in the Kitchen), Red Hot CHili Peppers (Californicated), Limp Bizkit (Limp Business), The Prodigy (Prodigy XL), Muse (Musest) en AC/DC (ACinDC) en tussendoor 2 maal opgevrolijkt door de Heavy Hoempa's

net als vorig jaar een zeer goed georganiseerd dagje.
netjes opgezette horeca, redelijk nette toiletten.
Raar dat je 2 euro moet betalen voor een polsbandje om de hele dag naar toilet te kunnen, stop die 2 euro toch bij de ticket prijs in?
Netjes er waren gratis Pocho's beschikbaar, gelukkig had ik alvast ingespeeld op de dag met regenjas over mijn Muse tshirt.
vanavond ga ik zeker weten weer een early bird aanschaffen voor 12 juli 2026 editie 3, wederom adviseer ik om een tribute festival in jouw omgeving eens kans te geven.

Bekijk bijlage 15073

Bekijk bijlage 15074

Bekijk bijlage 15075

Bekijk bijlage 15076

Bekijk bijlage 15077

Bekijk bijlage 15078
Tribute bands zijn leuk voor een feestje, maar om daar nu voor naar een festival te gaan en flink te betalen, dat vind ik echt niets. Voor een gratis dorpsfeest prima, maar dat houdt het ook op.

Tribute bands zijn leuk voor een feestje, maar om daar nu voor naar een festival te gaan en flink te betalen, dat vind ik echt niets. Voor een gratis dorpsfeest prima, maar dat houdt het ook op.
nou "flink betalen" ik had 29 euro betaald voor de early bird en de reguliere verkoop was 39. Vind dat voor zo'n dagje best te doen...

• Leuk
Waarderingen: Cootje

Rock Valley 2026 Line Up - World's Greatest Tributes - 12 juli 2026​

MAIN STAGE​

The Scientists (Coldplay)
Stones Sessions (Rolling Stones)
Legend of Springsteen (UK) (Bruce Springsteen)
CCR (Creedence Clearwater Survival)
I Found The Cure (The Cure)

HIGHWAY TO HELL STAGE​

Imitallica (Metallica)
Vannstein (Rammstein)
Limp Business (Limp Bizkit)
Living Theory (IT) (Linkin Park)
KORN Again (UK) (KORN)

ALTERNATIVE STAGE​

Captain Albatross (Nirvana)
Kings of Lyon (UK) (Kings of Leon)
RearviewMirror (Pearl Jam)
Sneakers (IT) (Depeche Mode)
reEditors (The Editors)

MTV UNPLUGGED STAGE​

Tribute to the MTV Unplugged Sessions

• Leuk
Waarderingen: Landgraver

MAIN STAGE​

HIGHWAY TO HELL STAGE​

Imitallica (Metallica)
Vannstein (Rammstein)
KORN Again (UK) (KORN)

ALTERNATIVE STAGE​

reEditors (The Editors)

MTV UNPLUGGED STAGE​

Benieuwd naar The Cure tribute. Grote namen die we denkelijk nooit meer of nauwelijks op PP zullen zien of als los concert.

Worden hiervoor eigenlijk gewoon de stages van Pinkpop gebruikt? En als dat zo is, komt dat een beetje over, een tribute band op zo'n enorm podium op zo'n enorm veld?

Nee andere stages en stukken kleiner opgezet. en volgens mij worden diezelfde stages gebruikt voor 90's outdoor of zo iets. de dag erna.

nieuw:

vrijdag 20 augustus 2027 t/m zondag 22 augustus 2027

Big Church Festival 2027

Het grootste Christelijke muziekfestival van Engeland komt naar het vaste land!

nieuw:

vrijdag 20 augustus 2027 t/m zondag 22 augustus 2027

Big Church Festival 2027

Het grootste Christelijke muziekfestival van Engeland komt naar het vaste land!
Aha,de heilige geest daalt neer over Megaland en de campings. Vroeger hadden we 5 kerken alleen in Schaesberg nu nog eentje. Benieuwd hoe snel die tickets gaan.

MAIN STAGE​

HIGHWAY TO HELL STAGE​

Imitallica (Metallica)
Vannstein (Rammstein)
KORN Again (UK) (KORN)

ALTERNATIVE STAGE​

reEditors (The Editors)

MTV UNPLUGGED STAGE​

CANCEL ROCK VALLEY 2026

Belangrijke update over Rock Valley 2026
🎸

Rock Valley is de eerste twee jaar keihard uit de startblokken geschoten en heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot één van de toonaangevende tribute- en live rock festivals van Nederland. Daar zijn we enorm trots op – en dat hebben we vooral samen met jullie bereikt.

De voorbereidingen voor een knallende derde editie in 2026 waren al in volle gang. Ook de voortekenen waren sterk, met een mooie kaartverkoop en volop vertrouwen in opnieuw een topeditie. Juist daarom is het extra zuur dat we deze voorbereidingen hebben moeten stopzetten.

Rock Valley maakt gebruik van een gedeelde productiebasis met een partner-evenement. Door het wegvallen van de producent voor dat weekend is deze basis helaas komen te vervallen. Omdat Rock Valley niet los van deze samenwerking georganiseerd kan worden, zijn we genoodzaakt om de editie van 2026 te verplaatsen.

👉
Rock Valley 2026 gaat daarom niet door – we verplaatsen onze focus volledig naar 2027.
We zetten er alles op alles om de geplande line-up waar mogelijk door te schuiven naar 2027, zodat jullie alsnog kunnen genieten van de acts waar jullie naar uitkeken.

Kwaliteit en beleving staan bij ons altijd voorop. We willen alleen een editie neerzetten die aan jullie verwachtingen voldoet (of die overtreft) – en daar doen we geen concessies aan.

🎟️
Wat gebeurt er met mijn ticket?
Heb je al een ticket gekocht? Dan heb je twee opties:

1. Je ticket behouden
Goed nieuws: je ticket blijft automatisch geldig voor de editie in 2027. Je hoeft niets te doen.

2. Refund aanvragen
Wil je je ticket liever niet doorzetten? Dan kun je voor je bestelling een refund aanvragen tot 1 juni 2026 via de knop onderaan deze mail.

👉
Werkt de button hieronder onverhoopt niet? Stuur dan een mail naar [email protected] met je order ID en het e-mailadres waarmee je hebt besteld + in het onderwerp refund Rock Valley.

💡
Let op: alle aangevraagde refunds worden uiterlijk binnen 5 werkdagen na de deadline van 1 juni 2026 volledig uitbetaald.

Ook Forever Festival niet in 2026 op Megaland

Forever Festival 2026 - Update​

Met pijn in het hart moeten we delen dat Forever Festival in 2026 niet zal plaatsvinden. ❤️‍🩹

We weten dat Forever voor velen van jullie meer is dan een festival; het is een plek waar we samen herinneringen maken. Juist daarom is dit een ongelooflijk moeilijke beslissing geweest.

De afgelopen periode is er achter de schermen intensief gezocht naar mogelijkheden om de editie van 2026 alsnog te realiseren, maar dit is helaas niet haalbaar gebleken zonder concessies te doen aan de kwaliteit die jullie van ons gewend zijn.

We begrijpen dat dit veel vragen oproept. We hebben daarom alle informatie en een uitgebreide FAQ voor jullie gebundeld op onze website:

👉 Lees alle details hier: https://foreverfestival.nl/editie26/

2026 is een noodzakelijke pas op de plaats, met als doel om in de toekomst weer sterk terug te keren. Bedankt voor jullie onvoorwaardelijke steun en begrip. 🕊️

fyi, beide vallen met zelfde gedeelde productie in zelfde weekend daarmee in het water om waarschijnlijk zelfde productionele reden

Achtergrond
- Wat is er gebeurd met de vorige organisator?
De partij die verantwoordelijk was voor de uitvoering van eerdere edities van Forever Festival, WeCreate Group B.V., is recent in staat van faillissement verklaard.

Deze partij was ook reeds gestart met de voorbereiding van de editie 2026, waaronder de opstart van ticketverkoop, productievoorbereidingen en organisatorische werkzaamheden.

Als gevolg van deze situatie kon dit traject niet worden voortgezet. Vervolgens is onderzocht of een nieuwe exploitant het evenement kon overnemen. Dit is, mede door de beperkte voorbereidingstijd en de huidige marktomstandigheden, niet haalbaar gebleken. De merkhouder staat los van deze onderneming en treedt uitsluitend op als merkhouder en licentiegever.

Users who are viewing this thread