Ervaringen Rockhal Luxemburg

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik wist niet zo meteen waar ik het moest plaatsen.
Heeft iemand ervaring met concerten in de Rockhal in Luxemburg?

Leuke zaal?
Goede akoestiek?
Eventueel ervaringen met bereikbaarheid of parkeerplaatsen?
 

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
285
227
Paar jaar geleden naartoe geweest voor Deep Purple. Mooie concerthal, vergelijkbaar met AFAS Live. Wel de GPS aanzetten want als je de bordjes Esch-sur-Azette volgt zul je een paar keer goed verkeerd rijden. Toen wij ernaar op zoek waren zagen we vanaf de snelweg een grote fabriek in de verte en dachten we "Daar zal het wel niet zijn". Daar is het dus juist wel; de Rockhal ligt naast een opgeknapte fabriek. Uitstekende eetgelegenheden ook daar trouwens en parkeren ging ook vlekkeloos. Rockhal ligt wel ver weg van Luxemburg stad op een oud industrieterrein langs de snelweg wat nu een soort winkelcentrum annex evenementencentrum is. Was wel f*cking benauwd binnen maar dat kan ook komen omdat het die dag iets van dertig graden was ofzo. Deep Purple viel trouwens dik tegen die avond, het was meer 'Hairball' dan 'Fireball' aangezien Ian Gillan klonk alsof er een haarbal vast in zijn strot zat. Doch dat terzijde.

Deze fabriek dus.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Kevieri

Campingartiest
17 feb 2016
50
38
tweemaal geweest (Sigur Ros en Nine Inch Nails) en dat is prima meegevallen. Er is ook een Ibis Hotel rechtover de zaal.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
In 2018 geweest, laatste keer The Prodigy gezien met Keith.. (komende juli ga ik ze weer zien in de Brixton academy in London).

Vette locatie, prima zaal, goed geluid.
We hadden een hotelletje boven een pizzeria in het plaatsje ernaast, Belvaux. Vandaaruit met de bus naar de Rockhall, bus stopt nagenoeg voor de deur.
Na het concert teruggelopen naar het hotel en onderweg het lokale speeltuintje midden in de nacht nog goed benut.

IMG_20181208_182054.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken