Vrijdag een prima dagje gehad. Paar optredens stukje van mee gepakt: J Bernardt, S10, De Jeugd. Enige echte hoogtepunt was Jpegmafia, dat ging heerlijk los. Ook Patti Smith vond ik heel indrukwekkend na een nogal aarzelend begin. Massive Attack was denk ik de vijfde keer dat ik ze zag, was gewoon goed maar het werkte niet helemaal op DTRH. Niet erg druk, veel mensen die wegliepen na het voor de niet liefhebbers van de band ontoegankelijke begin. Jammer, maar zelf weer genoten.
Gister was top! Zaho de Sagazan kwam, zag en overwon. Wat een fantastisch energiek, emotioneel en vrolijk stemmend optreden. Een van de fijnste optredens die ik ik tijden had gezien. Maar toen kwam daar Fka Twigs nog overheen. Damn, ik heb in al die jaren nog nooit zoiets gezien. Wat een totale perfectie, geluid, choreografie en stem. Zo ontzettend indrukwekkend. Leuk was ook dat we toen we stonden te wachten voor de show aan de praat raakten met een ouder stel. Dat bleken de ouders te zijn van de twee Nederlandse choreografen te zijn, die op uitnodiging de show kwamen bekijken. Trots dat ze waren, geweldig! En ik ben blij dat ik na al die jaren luisteren FKA Twigs eindelijk kan afvinken. Wat was het het wachten waard!
Verder gisteren ook enorm genoten van Pa Salieu en in iets mindere mate van Model/actriz. Daar was na vorig jaar de verrassing wel beetje vanaf, maar gewoon prima. Wunderhorse vond ik ook weer erg goed. Underworld kwam ik pas laat aan en maar klein stukje van afstand gezien.
En dan te bedenken hoeveel ik gisteren ook nog eens gemist heb: Dan Whitlam, Benefits, Joey Valence & Brae (kak), Iggy Pop. Fat dog, Glintsal, Royel Otis, Saint Levant, Wet Leg. Wat een krankzinnig sterke festivaldag.
Zowel bij FKA Twigs als bij Zaho wel echt vervelende mensen naast ons gehad (terwijl ik de mening hier deel dat het publiek op DTRH echt heel fijn is). Bij Zaho een ontzettend zatte eikel die de hele tijd tegen je aan beukte en bij FKA een groepje meiden die haar heel luidkeels giechelend aan het belachelijk maken waren. Zo triest. Half met de rug naar het podium staan. Ga dan weg….
Maar nu opmaken voor dag 3: zin in!