Down the Rabbit Hole 2025

Pfoe, wat vervelend, voor Sam Fender en fans (ben ik zelf ook wel een beetje). Ik denk dat festivals in de toekomst toch echt wel wat terughoudend gaan zijn om hem een dag te laten headlinen.

• Leuk
Waarderingen: Mojo jojo
Massive Attack was machtig, quasi volledig dezelfde show als vorig jaar in Tilburg qua gastartiesten en visuals. Niet zo druk bezocht als de Jeugd of Ezra Collective, maar die hadden nog geen concurrentie van de nacht op DTRH: voor velen toch al een waardig alternatief.

Patti Smith heel sterk optreden van deze levende legende. Interessante, niet al te lange, introducties over het waar en waarom van de songs en hoe sommigen nog steeds na al die jaren zo actueel zijn. Niet de nadruk op het activistische, maar toch duidelijk merkbaar. Band en stem verrassend goed eigenlijk.

Ezra Collective sloeg erg aan, was een groot feest, ook een voltreffer met dit weer en op die spot. Band memoreerde het publiek en de kansen die ze krijgen in Nederland en de jazzfestivals hier nog terecht. Had zelf graag een andere naam uit het genre gezien want heb de band daardoor al 5 keer gezien door de jaren heen.

Stukje Maribou State gezien, speelde met band en vocalist. Had eigenlijk de DJ set verwacht en daarom in het voorbijgaan blijven hangen. Vooral de vocaliste deed het hem voor mij.

Tijdens het verkennen van het terrein ook even bij Cico Simpel langs gelopen, in de nieuwe tent Holding. Erg energiek en vermakelijk optreden met een vleugje chaos, beetje vibe van Yung Internet, ook qua tekst. Niet heel hoogstaand maar af en toe wel lekker.

Verder nog (stukjes) Clean Pete, Nusantara Beat, Mychelle, the Lathums, JPEG mafia en de Jeugd gezien. In de nacht eigenlijk overal een kijkje genomen.

Vind sfeer op het terrein echt top, grote verbetering dat de Teddy bij de ingang is geplaatst. Komt de spreiding van mensen op het terrein ten goede en voelt logisch aan. Ook fijn dat rondom dat podium meer zitplekken zijn.

Minpunt echt wel weer wc's, met name voor vrouwen wel wachttijden. Ook om het terrein op te komen soms, kan wel beter.

Knap dat vervangers Nusantara Beat en Nothing But Thieves op deze termijn zijn geregeld. Keek redelijk uit naar Sam Fender, sneu dat stem- en gezondheidsproblemen zo'n stempel drukte op zijn carrière. Zal erg lastig moeten zijn om mee om te gaan.

• Leuk
Waarderingen: Mimi
Jammer voor de Sam Fender fans maar ik vind NBT een veel betere band, erg blij mee dus!
Wat een geweldige eerste dag heb ik gisteren gehad. De dag helaas wat laat gestart met J Bernard (kwam door de idioot lange wachtrij bij de entree,why!?)
Klein stukje S10 meegepakt, niet zo heel bijzonder. Daarna naar The Lathums geweest die me live echt bijzonder verrasten. Stukje Mich meegepakt, viel me een beetje tegen helaas.
Amyl and the Snifflers absolute hoogtepunt van de dag, kwam compleet gesloopt uit de moshpit.
Gurriers later op de avond was ook fenomenaal, wat een goede band is dit. Ging ook echt compleet los vooraan.

Afsluiter Massive Attack was zoals verwacht 1 groot politiek statement. Sprak meerdere mensen later die avond die voor politiek niet naar een festival gaan, dus die liepen weg. Ik vond het zelf een hele mooie show, echt indrukwekkend. Weer even met beide voetjes op de aarde na het zien van zoveel leed.

Al met al een hele fijne dag gehad. En dan krijgen we vandaag nog Wunderhorse, Royel Otis en Zaho, mijn weekend kan nu al niet meer stuk!

Afsluiter Massive Attack was zoals verwacht 1 groot politiek statement. Sprak meerdere mensen later die avond die voor politiek niet naar een festival gaan, dus die liepen weg. Ik vond het zelf een hele mooie show, echt indrukwekkend. Weer even met beide voetjes op de aarde na het zien van zoveel leed.

Ben benieuwd of dit toeval was, of toch een verschil tussen BKS (Kneecap) en DTRH.

Vervelend voor de Sam Fender fans, maar NBT is geen vervelende vervanger zeg. Goed geregeld 👌🏻

Vond het 2 jaar geleden op Lowlands echt een geweldig optreden.

• Leuk
Waarderingen: daily
Wat een zieke show van Massive Attack. Wat was die tekst nou op het laatst, iets over dat individualisme is gefaald omdat we leeg zijn van binnen??

• Leuk
Waarderingen: Mojo jojo
Wat een zieke show van Massive Attack. Wat was die tekst nou op het laatst, iets over dat individualisme is gefaald omdat we leeg zijn van binnen??
Lijkt me niet zo'n vergezocht standpunt? Al is het niet bepaald een vrolijke noot om een concert, of eender wat eigenlijk, mee af te sluiten.

Hoogtepunten voor mij waren Patti Smith en Amyl. Die laatste al een heel aantal keer gezien de laatste jaren maar wat een ongelofelijke groei maakt deze band. Patti vond ik echt waanzinnig goed, heel fijn publiek ook, echt een hele sterke set met een goede stem niet overdreven maar interessante intros, heeft me tot het eind weten te boeien.

De Jeugd vantevoren niet veel zin in maar toch wel leuk om met 50.000 man de teksten mee te zingen. Daarnaast waren Gurriers ook goed en Massive Attack vorig jaar in Tilburg gezien dus dat was een iets te snelle herhaling voor mij. Al met al een hele geslaagde dag

Hoogtepunten voor mij waren Patti Smith en Amyl. Die laatste al een heel aantal keer gezien de laatste jaren maar wat een ongelofelijke groei maakt deze band. Patti vond ik echt waanzinnig goed, heel fijn publiek ook, echt een hele sterke set met een goede stem niet overdreven maar interessante intros, heeft me tot het eind weten te boeien.

De Jeugd vantevoren niet veel zin in maar toch wel leuk om met 50.000 man de teksten mee te zingen. Daarnaast waren Gurriers ook goed en Massive Attack vorig jaar in Tilburg gezien dus dat was een iets te snelle herhaling voor mij. Al met al een hele geslaagde dag

Ik dacht dat het zoiets was als dat het gefaald heeft omdat de meeste mensen niet durven te diep naar binnen te gaan uit angst dat we leeg zijn van binnen.

Handjevol mensen bij Benefits kregen een vrij geniale activistische cover van Born Slippy.

Maar staan eigenlijk te vroeg geprogrammeerd om echt aan te komen.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet
Maarruh… Hoe was Massive Attack?
Ik snapte het gewoon niet. Wellicht omdat ik niet in de menigte stond. Maar een headliner die niks zegt, met toch wel veel rustige ambient achtige muziek, vind ik een gekke keuze.

Ik vind de boodschap die ze geven heel goed en sterk, maar dat 1.5 uur lang is wel een beetje té.

Users who are viewing this thread