Down the Rabbit Hole 2025

Hallo hallo,

Even een vraagje over de line up: zit nu naar John Talabot te luisteren, en zijn plaat uit 2012 klinkt echt heel lekker. Vooral het nummer ''Oro y sangre'', dat is nu al een favoriet. Maar nou vroeg ik me af, speelt hij in zijn sets veel solomateriaal? Want 3 uur vul je niet, met 2 albums, zijn het dan vooral remixes? Of doet hij een mix van allebei?

• Winning
Waarderingen: StevieU2
Hallo hallo,

Even een vraagje over de line up: zit nu naar John Talabot te luisteren, en zijn plaat uit 2012 klinkt echt heel lekker. Vooral het nummer ''Oro y sangre'', dat is nu al een favoriet. Maar nou vroeg ik me af, speelt hij in zijn sets veel solomateriaal? Want 3 uur vul je niet, met 2 albums, zijn het dan vooral remixes? Of doet hij een mix van allebei?
Hij draait vooral gewoon. Soms zit er een eigen nummer in, maar meestal heel veel tracks van anderen

• Leuk
Waarderingen: Jonna123 en Mimi
Ik lees in dit forum vaker terug dat er activistische boodschappen worden gebracht door bepaalde artiesten.
Wat vinden jullie hier eigenlijk van?
Neem nu bijvoorbeeld Palatijns vlaggenvertoon.
Wat mij betreft moeten artiesten (en dus de organisatie) hier compleet van wegblijven.
Op een festival moet iedereen zich welkom voelen, ongeacht welke kant of kamp je zit.
Persoonlijk heb ik ook moeite met bezoekers die zwart wit geblokte sjaals dragen.

Ik lees in dit forum vaker terug dat er activistische boodschappen worden gebracht door bepaalde artiesten.
Wat mij betreft moeten artiesten (en dus de organisatie) hier compleet van wegblijven.
Op een festival moet iedereen zich welkom voelen, ongeacht welke kant of kamp je zit.
Persoonlijk heb ik ook moeite met bezoekers die zwart wit geblokte sjaals dragen.
Er is ook een verschil tussen Palestijnse vlaggen tonen en boodschappen die antisemitisch zijn. Dat is ook wel het gevaar altijd vind ik, het gros protesteert met de beste bedoeling tegen schending van mensenrechten, maar je loopt altijd het gevaar dat er mensen in het publiek rondlopen die verder gaan. Maar zo lang dat niet het geval is, geen problemen ermee. Bovendien is het iets van alle tijden, Bob Dylan schreef in de jaren ‘60 bijna niets anders dan protestsongs. Ik denk dat zonder de Vietnamoorlog de muziekscene zelfs niet zo sterk was geweest als die is geworden.

En in het huidige tijdsgewricht is dit weer een tijd met vele activistische uitingen. Ik ben er persoonlijk trots op dat ik een Palestina liefdadigsheids lp van Massive Attack, Fontaines D.C. en Young Fathers in de kast heb staan en kan niet wachten de show van Massive Attack vol duurzaamheids en politieke boodschappen te zien.

Hallo hallo,

DJ's luister ik om deze reden altijd in via live boilerroom sets op Youtube, Soundcloud kan ook, en niet via Spotify. Hun DJ werk is vaak anders dan hun producer werk. Bonus is dat Boilerroom struinen heerlijk is op een gemiddelde kantoordag

• Leuk
Waarderingen: Jonna123 en Falladain
100% zeker. Twee maanden geleden in Utrecht gezien: die gaat de tent helemaal betoveren.
Ah tof om te horen! Had niet verwacht dat men hier zulke hoge verwachtingen van haar had. Ik twiijfel nog tussen Zaho en Joey, maar dit kan nog wel eens naar het kantje Zaho vallen. Iemand hier nog grote argumenten vóór Joey to throw in the mix?

Also is een clash als dit denk ik ook een waarom DtRH populair zal blijven, ook al zijn de headliners minder grote klappers. Ik vind het zelf namelijk heerlijk dat ik keer op keer clashes heb tussen totaal verschillende artiesten uit totaal verschillende genres, net als vele andere hier. En idk about you, maar de headliners zijn niet dé reden dat ik kaartjes koop (dan was ik nl naar de mega velden van Rock Werchter getrokken). Twee collega's van mij gaan bijv. naar DtRH omdat zij liefhebbers zijn van disco en house en DtRH daar veel van programmeert (meer dan ik zelf in de gaten had, want mijn looproute is totaal anders dan die van hen - en dat maakt dit festival zo goed!!)

Naast de headliners zijn imo dingen als het randprogramma, de brede programming, de mooie aankleding, het eten, en rond kunnen struinen voor veel bezoekers ook belangrijke zaken.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Aadt en spongebobsong
Er is ook een verschil tussen Palestijnse vlaggen tonen en boodschappen die antisemitisch zijn. Dat is ook wel het gevaar altijd vind ik, het gros protesteert met de beste bedoeling tegen schending van mensenrechten, maar je loopt altijd het gevaar dat er mensen in het publiek rondlopen die verder gaan. Maar zo lang dat niet het geval is, geen problemen ermee. Bovendien is het iets van alle tijden, Bob Dylan schreef in de jaren ‘60 bijna niets anders dan protestsongs. Ik denk dat zonder de Vietnamoorlog de muziekscene zelfs niet zo sterk was geweest als die is geworden.

En in het huidige tijdsgewricht is dit weer een tijd met vele activistische uitingen. Ik ben er persoonlijk trots op dat ik een Palestina liefdadigsheids lp van Massive Attack, Fontaines D.C. en Young Fathers in de kast heb staan en kan niet wachten de show van Massive Attack vol duurzaamheids en politieke boodschappen te zien.
Daar zit wel wat in, de protestsongs zijn inderdaad van alle tijden.
Ik zal proberen mijzelf wat minder te ergeren aan de uitingen linksom of rechtsom. Uiteindelijk maken we toch met z'n alle een top festival waar ik weer heel veel zin in heb.

Twee collega's van mij gaan bijv. naar DtRH omdat zij liefhebbers zijn van disco en house en DtRH daar veel van programmeert (meer dan ik zelf in de gaten had, want mijn looproute is totaal anders dan die van hen - en dat maakt dit festival zo goed!!)
Welke tips hebben zij?

Is Zaho de Sagazan ook wel iets als je echt geen reet van de Franse taal begrijpt? Of zal dit gigantisch afdoen aan de impact van de muziek?
Kan prima, de muziek is gewoon echt heel goed! Haar praatjes tussendoor deed ze in Utrecht ook grotendeels in het Engels, wat ook meer charme gaf aan haar optreden zeg maar

Kunst is in de essentie politiek. Artiesten delen hun leven in muziek, dus ook hun waarden en normen. De zaken die hen aan het hart gaan. Zolang er geen haat verspreidt wordt, wie zijn wij dan als publiek, of als festival, om te zeggen wat een artiest wel of niet waar mag zeggen. Dat lijkt mij persoonlijk 'onveiliger'.

Wat de referentie naar Palestijnse vlaggen betreft, de aanval van Hamas op 7 oktober was verschrikkelijk. De 50.000 palestijnse slachtoffers (met voornamelijk kinderen) ook. Daar mag je, je volgens mij best over uit spreken zonder daar op aangekeken te worden.

Ik probeer alles behalve een politieke discussie te starten op dit forum, maar ik moet het toch even van mijn hart.

Jaaa die was echt fantastisch in Utrecht! Zij heeft mij over de streep getrokken om van de week alsnog een ticket te kopen, ik kan niet wachten
wow, beste promotie en motivatie om naar Zaho te gaan die je kan hebben haha, thanks!

• Geweldig
Waarderingen: pinkwin
Welke tips hebben zij?
oh pfoeh, moet ik eens navragen als ik ze zie, maar de acts die ik so far in de app heb opgeslagen die van een collega komen zijn Durand Jones & The Indicators, Roge, Salute en JBN Soundsystem, en ik geloof dat hij ook enthousiast was over Maribou State en Floating Points. Afgelopen jaar was voor hen Folamour het hoogtepunt, en acts als Jessie Ware en L'Imperatrice

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Iedereen moet zich welkom voelen behalve activistische mensen? :unsure:

oh pfoeh, moet ik eens navragen als ik ze zie, maar de acts die ik so far in de app heb opgeslagen die van een collega komen zijn Durand Jones & The Indicators, Roge, Salute en JBN Soundsystem, en ik geloof dat hij ook enthousiast was over Maribou State en Floating Points. Afgelopen jaar was voor hen Folamour het hoogtepunt, en acts als Jessie Ware en L'Imperatrice
Franc Moody!

• Leuk
Waarderingen: Moi332 en pinkwin
Ik vind Stevie BillS hele album heel fijn/zoet. Doet me klein beetje denken aan Clairo, kan haar alleen nog niet vinden op het blokkenschema?
Ik weet niet of hier al op gereageerd was, maar dit zal denk ik dan al een Bossa Nova naam zijn, gok ik zo.

• Leuk
Waarderingen: daily
wow, beste promotie en motivatie om naar Zaho te gaan die je kan hebben haha, thanks!
Deze 20 minuten van Zaho live geeft mij ook echt wel dat extra zetje om daar de staan die zaterdag avond! Erg leuk om het enthousiasme voor Zaho hier ook te lezen.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

Users who are viewing this thread