Down the Rabbit Hole 2025

Hoe is het eigenlijk met metal op dtrh? Is dat net zo als op lowlands een enkele keer of meer/minder.

Jullie hebben gelijk. Ik had in mijn hoofd dat punk en wat meer hardrock acts ook onder het kopje metal geplaatst. Ik kan mij op een of andere manier toch herinneren dat ik meer van dit soort acts gezien heb op DTRH, maar ik denk dat het dan misschien toch op Lowlands was.

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Is toch best wel eigenaardig dat op zo’n divers en breed festival als lowlands en dtrh, metal nauwelijks voorkomt, wat zou daar de reden van kunnen zijn? Metal is een heel breed genre, daar moet toch ook ergens raakvlakken mee zijn.

Is toch best wel eigenaardig dat op zo’n divers en breed festival als lowlands en dtrh, metal nauwelijks voorkomt, wat zou daar de reden van kunnen zijn? Metal is een heel breed genre, daar moet toch ook ergens raakvlakken mee zijn.
Ik vermoed dat de exclusiviteitsdeals die Jera on Air en Graspop hebben sowieso meespelen en dat er dan vrij weinig toerende metal-acts zijn in de buurt. Plus dat het een dusdanig uniek genre (met eigen fanbase) is dat het minder luceratief is om te boeken.

Ik denk zelf dat dit aan een aantal verschillende zaken ligt. De belangrijkste reden lijkt me dat er met Graspop en Jera al twee (vrij) grote festivals zijn die specifiek deze doelgroep bedienen. Ik heb te weinig verstand van de boekingswereld om dit met zekerheid te zeggen, maar ik vermoed dat veel artiesten de voorrang geven aan een plek op deze festivals i.p.v. Lowlands/DTRH. Artiesten staan hoger op het affiche, het publiek past er - vanzelfsprekend - veel beter bij, de boekers zullen meer budget over hebben voor (middel)grote metalnamen dan de andere festivals, en het lijkt me ook niet onredelijk dat er voor sommige namen ook gewoon exclusiviteitsdeals gesloten worden.

Verder denk ik dat, over het algemeen, het DTRH/Lowlands-publiek gewoon niet echt geïnteresseerd is in metal. Sporadische boekingen/bands daargelaten. Andersom denk ik ook dat het gros van de metalfans zich niet echt interesseren in een groot gedeelte van de boekingen op Lowlands. Je kan er dan veel tijd/moeite/geld instoppen om die kloof te overbruggen, maar de vraag is of dat iets oplevert. Zeker met Jera en GMM om de hoek.

Heb laatst trouwens even naar setlists van Massive attack gekeken, en zie dat ze vaak nummers met "Young fathers" in hun live sets verwerken. Zou Young fathers dan een optie kunnen zijn voor een eventuele nieuwe naam?

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Heb laatst trouwens even naar setlists van Massive attack gekeken, en zie dat ze vaak nummers met "Young fathers" in hun live sets verwerken. Zou Young fathers dan een optie kunnen zijn voor een eventuele nieuwe naam?
Ze touren niet dit jaar, misschien gast optreden!🙏

• Leuk
Waarderingen: Jonna123
De laatste twee keer dat ik Massive Attack zag stond Young Fathers ook in het voorprogramma. Die hebben wel een bondje lijkt het.

• Leuk
Waarderingen: Jonna123
Wat heeft dtrh trouwens dit jaar een ongelooflijk goeie line-up, zo’n zin in!
Wat er ook bij komt is voor mij nu al line up van het jaar! Komt met name door massive attack, vindt ik echt een super goed gekozen headliner.

Niks te vroeg wat mij betreft maar ik verwacht eigenlijk dat LL eerder is dan wij aangezien wij als laatste van de twee een drop hebben gekregen.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Ik voorspel dat Doechii vandaag wordt aangekondigd voor LL en dat ik in een foetushouding onder de douche lig te huilen

Users who are viewing this thread