Hierbij mijn verslag van deze bizar goede editie van Down The Rabbit Hole, ik was echt drie dagen lang op een andere planeet.
Donderdag
Wij kwamen donderdagavond om 11:00 aan op de camping. We gingen op zoek naar een plekje, komen aan bij camping geel/paars en er wordt tegen ons gezegd: loop maar door en ga maar staan waar nog plek is. Wij komen daar op een nog bijna leeg veldje aan bij het toiletblok waar al zo'n tent of 10 staat, dus wij gaan daar bij staan. Heel de tent op gezet + alle spullen uigestald, komen ze ineens vertellen dat dit veldje nog niet open was en dat we allemaal moeten verkassen. Dus weer de hele bende ingeladen en de tent verplaatst. Kan er nu wel om lachen hahaahaaaa.
Daarna nog even snel naar het terrein gegaan om te kijken bij de Fuzzy Lop. Wij komen daar letterlijk om 00:55 aan zonder door te hebben dat het om 01:00 klaar was. Toch nog een lekker loopje gehad. Was wel leuk om al even op het terrein geweest te zijn.
VRIJDAG
Na een prima nachtje slapen ging ik samen met een vriendin (we stonden met z'n 3'en op de camping en de derde persoon kwam pas vrijdag rond 12:00) naar de
Morning Rave. Nou ik vond het al meteen helemaal leuk. Was een heerlijke manier om de dag te beginnen.
Toen onze vriendin opgehaald, zodat zij ook kon settelen op de camping. Daarna nog even bij
Min Taka belandt, de sfeer zat er meteen goed in. Lekker met het zonnetje op mijn rug gedanst.
Vervolgens even rustig aan gedaan. Ik drink nog nauwelijks alcohol, maar een Aperol sla ik niet over. Dus we hebben heerlijk met een Aperol met onze voeten in het water gestaan tot
S10 begon. Eigenlijk ken ik haar muziek niet goed, maar wow wat een optreden! Extra bijzonder door de situatie, vond het mooi dat zij zich ook kwetsbaar opstelde en er rolde dan ook een paar tranen over mijn wangen. Bijna al haar teksten kregen een extra lading qua betekenis en het contrast tussen emotie en dansbaarheid gaf het optreden een speciaal randje mee.
Na S10 opgeladen met een tosti, zodat ik verder kon dansen bij
Ezra Collective. Ook hun muziek kende ik niet goed, maar vond het ook een heerlijk optreden. Gewoon een uur lang in de zon gedanst, wat wil je nog meer? Heerlijk dynamisch optreden met een goede sfeer.
Daarna een korte break op de camping gedaan, weer wat gegeten en vervolgens terug naar de Teddy Widder voor
Patti Smith. Ik had haar nog nooit gezien en ken weinig van haar muziek, maar ook dit verraste me. Ik vond Patti erg aandoenlijk en ontwapenend met haar verhaaltjes en de boodschap die ze overbracht. Ook hier was gewoon een hele goede energie, voor mij was dit echt een ontdekking!
Toen even langs
Retromigration gegaan, de Rex was gek genoeg bijna leeg. Hij draaide heerlijk, nog even lekker staan dansen voor ik richting de Hotot - op de weg daar naar toe nog een
broodje kroket +
gyoza's gescoord (perfecte snack combi zodat ik er nog even tegenaan kon) ging om
Massive Attack te zien. Die had ik vorig jaar ook in Tilburg gezien. De show was nagenoeg hetzelfde, maar damnnnnnn wat. Een. Show!!! De combinatie van boodschap, muziek, sfeer en visuals; perfectie!!!
Daarna was het wel klaar, ook al wilde ik eigelijk nog Interplanetary Criminal zien, maar besloten om toch maar mijn krachten te sparen.
ZATERDAG
Door overmatige caffeïne inname de vrijdag duurde het even voor ik in slaap viel, waardoor ik uiteindelijk maar vier uur had geslapen, maar dat mocht te pret niet drukken. De dag begonnen met een paar extra extra sterke koffies en ik kon er weer tegenaan! Pro tip: wij hadden (vegan) chocolademelk mee, dus hadden een soort Wiener melanges gemaakt.
We hebben rustig aan gedaan 's ochtends en zijn toen op het terrein gaan lunchen,
Libanese tsjakh van Peperwortel: goddelijk!!!! Toen nog even de REX ingedoken voor
I-F b2b Esther Dune. Altijd lekker om overdag alvast een beetje te stampen. Toen nog even gechilt bij het water, terwijl het roze luchtkasteel daar werd opgeblazen - meteen een fotoshoot bij gedaan. Daar niet ingeweest, maar wel naar
Model/Actriz... holy shit wat een optreden was dat. De frontman gaf zoveel energie en heb keihard staan dansen. Ook meteen maar besloten kaartjes te kopen voor hun concert in Paradiso. Hierna moest ik m'n energie weer aanvullen met een
vegetarische bloemkool kaassoufle van de vegetarische snackbar, dat was echt pure crack!!!
Toen ben ik in m'n eentje naar de camping gegaan om even te zitten en wat meer te eten, want mijn holy trinity Marie Davidson - FKA twigs - Undeworld stond 's avonds op het programma.
Nadat ik weer terug was gelopen met allemaal spullen van mijn vrienden en dat had uitgedeeld, ging ik met mijn vriendinnen naar de REX voor
Marie Davidson. Die hadden het na vijf minuten alweer gezien en wilden naar Iggy Pop (their loss) dus ik ben alleen in de REX gebleven. Marie Davidson was zooooo vet, haar muziek is zo goed en haar teksten soms zo grappig. Het was duister en lichtvoetig tegelijk, best een grappige combi. Ik heb weer heel hard staan dansen en het was inderdaad erg warm in de REX haha.
Toen heeeel snel naar de Teddy Widder die gelukkig nu dichtbij de REX stond, zodat ik nog op tijd was bij
FKA twigs, hoewel ik net buiten de tent stond kreeg ik wel alles goed mee. Dit was voor mij HET optreden van DTRH25... She is a legend, an icon and the moment. Dit was echt Beyoncé level HAHA. Het talent, unmatched. Grappigste moment was voor mij toen mevrouw ging paaldansen en iemand voor me in het publiek doodleuk zei: maar nu zingt ze helemaal niet eens zelf.. okay hahaha. Maar ik was echt op cloud 9 na dit optreden en toen moest ik ook nog Underworld ondergaan.
Na FKA snel door naar de Hotot, had gelukkig nog niet zoveel stappen die dag. Heb denk ik de eerste tien/vijftien minuten van
Underworld gemist en Two Months Off vanaf een afstand meegekregen. We hebben ons snel goed gepositioneerd net onder aan de heuvel, wat een gouen zet was want deze lichtshow was above en beyond!!! Weer de benen vanonder mijn lijf staan dansen, fantastisch optreden met ongekende opbouw en climaxen in de nummers.
Voor mij was dit drietal optredens (Marie - FKA - Underworld) achter elkaar een van de meest memorabele en vetste festivalmomenten uit m'n leven.
Na Underworld was de koek weer op en gingen we terug naar de tent. Daar nog broodjes knakworst (met gebakken uitjes; aaaaanrader) gegegeten om de verbrande calorieën weer een beetje aan te vullen. Die nacht gelukkig wel wat langer geslapen dan de dag ervoor.
ZONDAG
Na een prima nachtrust weer lekker rustig opgestaan, ontbeten, gedoucht etc. etc. Jammer van de regen, maar ook dat mocht de pret weer niet drukken. Onder een poncho richting het terrein gelopen na de lunch en daar begonnen in de Bossa Nova met
Sami Galbi, ik kende hem niet, maar vond het een super leuk optreden. Lekker gedanst in de regen.
Daarna door naar de Teddy Wider voor
Japanese Breakfast. Twee jaar geleden ook op Best Kept Secret gezien en haar muziek blijft heel fijn. Niet het meest spetterende optreden van het weekend, maar wel lekker om even een uurtje om mee te deinen.
Na Japanese Breakfast had ik zin in een goede maaltijd, dus toen een
burrito gehaald (weet niet meer hoe die tent heette, maar was bij de Hotot). Dat ding was gigantisch en ik heb uiteindelijk op die ene burrito de hele nacht door kunnen halen. Bizar.
Toen naar
Yseult geweest in de Fuzzy Lop. Wat een heerlijke persoonlijkheid en stage-presence had zij. Ik kende haar maar van één nummer, maar vond het hele optreden super goed. Ook cute dat ze vertelde dat ze nog geen budget had voor een live-band, maar ze heeft het met haar energie en zangkunsten meer dan weten te dragen. Hierna een beetje rustig aan gedaan, wat rondgestruind en nog een esma gehaald (super goed idee om 21u 's avonds hahaha).
Naar
Floating Points had ik ook heel erg uitgekeken. Twee jaar geleden op BKS maar 10 minuten gezien en toen wilde iedereen weer weg. Deze keer wel helemaal gezien, ben sowieso grote fan van zijn laatste album. Ook dit optreden blies me echt van m'n sokken, de visuals, muziek en energie; alles klopte aan dit optreden. Ik was in een andere dimensie. Aangezien we er wel lekker inzaten, gingen we daarna door naar de REX om verder te dansen bij
Alex Kassian. Daar gedanst voor het leven.
Mijn laatste must-see van het festival was
John Talabot, dus daar naar toe, toen al 1/3 van mijn groepje was afgehaakt. De tweede haakte om 2:00 uur af, maar ik was nog niet klaar om te gaan. Ik heb daar de laatste twee uur in m'n eentje nog heel hard staan dansen. Het was ook helemaal prima dat ik nog alleen was, ik zat helemaal lekker in m'n eigen wereldje en heb het tot 4:00 vol gehouden. Het voelde eigenlijk wel euforisch om het festival uit te spelen in m'n eentje. Daarna teruggestrompeld naar de camping en kort geslapen.
Maandag alles vlot opgeruimd en lekker terug naar huis. 's Avonds had ik nog een concert van Foster the People in 013, hahaha. Wel blij dat ik nog ben gegaan, want het was een super leuk optreden!
Fun fact: ik ben er vandaag pas achter gekomen dat de namen van de podia konijnenrassen zijn.