Wat dan? Ik heb ook een keer foute kaarten gekocht en voorafgaand aan het event gemeld. Kreeg geld terug en mogelijkheid om de eerstvolgende kaartjes die beschikbaar kwamen te kopen zonder tegen anderen in te loten. Kwam het bij jou aan de deur pas aan het licht?
@Wilco wat zegt de verkoper zelf?
Ik had via ticketmaster al een officieele ticket voor een concert in de ZiggoDome. Paar keer mijn kameraad meegevraagd, en die wist het steeds niet. Maar op het laatste moment wilde hij toch mee. Er was "genoeg" aanbod op Ticketswap. Facebookaccount zag er uit als een echte gebruiker, helemaal prima.
Toen had ik nog de tickets uitgeprint in de verwachting dat het goed zou komen. Maar ik had dus mijn (originele) kaart gegeven aan mijn concertpartner, en die kwam (uiteraard) gewoon binnen. Alleen toen werd ik dus geweigerd met mijn Ticketswap kaartje. Die bleek een valse/neppe barcode te hebben. Dus dan krijg je een aangifte formulier mee vanuit Mojo Concerts die je moest invullen, bij wie je de kaarten had gekocht etc. Ik die zelfde avond nog gekeken om nog een andere kaart te kopen, maar alles was toen weg. Dus ja, ik kwam met geen mogelijkheid meer binnen. Mijn maat is dus ook maar samen met mij naar huis gegaan, want hij vond het ook lullig als ik daar had moeten wachten.
Dus ik daarna contact opgenomen met Ticketswap. Alleen die gaven aan dat ik aangifte moest doen tegen de persoon waar ik totaal het kaartje niet van gekocht had. Dus degene van wie ik mijn kaart had gekocht, had volgens Ticketswap zijn kaart ook weer van iemand gekocht en ook weer op Ticketswap doorverkocht (3e hands dus). Ik was het daar totaal niet mee eens, hoe kan ik aangifte doen tegen iemand van wie ik nog nooit gehoord of gezien had. Dus ik heb meermaals om de persoonsgegevens gevraagd met wie ik WEL zaken had gedaan, maar deze kreeg ik dus niet (die had dus lekker met zijn verkoper mogen uitzoeken wat mij betreft, maar Ticketswap bleef hem maar beschermen om een of andere vage reden). Sterker nog wettelijk gezien mocht ik dit niet eens doen.
Ik heb dit even besproken met mijn jurist en die gaf me volledig gelijk. Dus die heeft namens mij een aangetekende brief gestuurd. En toen pas wilde ze meewerken met betaling. Ik heb daar best veel tijd ingestoken omdat het een principe kwestie was, en uiteindelijk zijn ze over de brug gekomen. Maar het kostte veel te veel tijd en moeite voor wat het eigenlijk waard was. Maar daar hadden aan mij een verkeerde aan..