Down The Rabbit Hole 2023

12 nov 2016
650
389
Maar de setup van de show hoort los te staan van of een act wel of niet headlinerwaardig is.

Dat Phoebe maar een halfleeg veld trok wist ik nog niet; zegt ook wel veel over DTRH publiek. Dus vandaar dat ze wegkomen met Paolo Nutini zo'n hoge plek te geven.
 

Seventheen Seconds

Gouden Tip
11 mei 2015
252
62
Ticket binnen. Heel gedoe. Kwam niet in het ideal gedeelte. Moest uiteindelijk via klara/sofort betalen, maar daar heb je een rabobank reader voor nodig. Die heb ik thuis en ik was de hele dag werken. Moeten wachten tot 15.30 voor ik de kaartjes kon binnenhalen. Ik had geen presale omdat ik ze op ticketswap heb gekocht. Het is dus nog niet uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

hanskazan

Randprogramma
11 jan 2018
149
24
Ik zie lizzo ook nog wel toegevoegd worden als headliner of sub, verder denk ik een grote kans dat we men I trust en FKA nog gaan zien op de line up. Stonden op de line up van 2020 en touren ook rond die tijd
Men I Trust zou wel top zijn. Kan ook nog een bijzonder momentje op leveren voor Show Me met Joey Bada$$.

Viel inderdaad wel op vorige keer dat de rustigere luisteracts als Phoebe en Wilco het totaal niet goed deden. Zelfs The Smile en War On Drugs waren verre van druk. De meeste komen echt voor de feest acts. Zie de drukte bij Goldband er tegenover... Vind het voor mij zelf wel fijn te zien dat ze daar niet volledig aan toegeven in de programmering.
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Is het nog een optie dat Fred - Stromae - Nutini niet alfabetisch staat, maar wel chronologisch? Dus Fred vrijdag headliner, Stromae zaterdag en Nutini zondag?
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Fred is een logische headliner imo. Uitverkochte Afas, veel mensen die tickets zochten op de Swap, hype van dit moment. Goeie nieuwe headliner.

Nutini though.... werkt dat sowieso niet gewoon beter als het wat kleinschaliger en intiemer is?
Ten tijde van zijn vorige album stond Nutini ook in de AFAS, wat hij ook probleemloos uitverkocht. Hij stond daarna op Lowlands één na laatste in de Alpha. Zijn nieuwe album kwam dit jaar op 1 binnen in de albumlijst, dus met zijn populariteit zit het duidelijk nog steeds goed. Ik was verbaasd dat hij 2x in Paradiso stond. Tickets waren een stuk duurder dan Fred en in enkele minuten uitverkocht en ook duizenden gezochte kaarten op Ticketswap.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nog maar 4132 tickets over.

Niet verwacht. Aan de andere kant zijn Stromae, Fred Again en Nutini alleen al acts die goed kaarten verschuiven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Nog maar 4132 tickets over.

Niet verwacht.
Ik wel. Helaas. En volgens mij was dat getal niet eens veel kleiner geweest wanneer ze de verkoop hadden begonnen zonder namen.

Zoals hierboven al gezegd werd, dit festival geraakt sneller en sneller uit door het feestjesvolk die eigenlijk weinig geeft om de lineup. En als zeker niet om niet-dansbare acts. En dat is slecht nieuws want de lineups van 2018 en 2019 waren echt de beste van de Benelux beide jaren… Op een bepaald moment komt de afweging: waarom nog dure, grote headliners boeken wanneer je met goedkopere headliners de boel ook uitverkoopt?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Zou Stromae zoveel goedkoper zijn?

Hij en Fred Again zijn gewoon goede headliners imo. Alleen Nutini vind ik persoonlijk wat aan de kleine kant om te headlinen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Zou Stromae zoveel goedkoper zijn?

Hij en Fred Again zijn gewoon goede headliners imo. Alleen Nutini vind ik persoonlijk wat aan de kleine kant om te headlinen.
Zeg niet dat het geen publiekstrekkers zijn. Integendeel. En waarom zou je veel geld betalen aan een Florence, AM of Blur wanneer een Fred Again of Nutini de boel voltrekt? Het hoogst nodige.

Zet er DTVT als hoofdnaam en de boel verkoopt ook uit hoor. Want DTRH ‘is altijd een feestje’. Sorry als ik zo zuur klink, maar deze lineup en deze snelle ticketverkoop is exact waar ik voor vreesde na de verhalen van dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Wow bijna uitverkocht al...
Uiteraard, alleen Stromae zorgt daar al wel voor.

En net als Lowlands heeft ook dit festival een best grote fanbase die ongeacht de line-up een kaartje koopt. Is althans mijn vermoeden. Toen ik nog in Nijmegen studeerde gingen er allerlei studenten naar dat festival toe die echt compleet niks met muziek hadden.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Zoals hierboven al gezegd werd, dit festival geraakt sneller en sneller uit door het feestjesvolk die eigenlijk weinig geeft om de lineup. En als zeker niet om niet-dansbare acts. En dat is slecht nieuws want de lineups van 2018 en 2019 waren echt de beste van de Benelux beide jaren… Op een bepaald moment komt de afweging: waarom nog dure, grote headliners boeken wanneer je met goedkopere headliners de boel ook uitverkoopt?
Dit ja. Het is iets waar we ergens al voor vreesden in de aanloop naar de eerste namen en wordt nu alleen maar bevestigd. Ik denk dat de keuze voor Fred Again, uiteraard slim, heel erg in die kaart speelt. Vijf jaar geleden headlinede Nicolas Jaar dit. Mja.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Ik kan me een interview herinneren waarin ide ook aangaf het liefste al uit te verkopen voordat de line up bekend zou zijn dus daar zijn ze denk ik goed naar opweg
 

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
243
291
Ondanks de forse prijsstijgingen toch rap uitverkocht. Benieuwd wat dit voor de Lowlands prijs gaat doen, maar vrees het ergste.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
En volgend jaar krijgen we een nog snellere verkoop want 'vorig jaar was het zo snel uitverkocht, we moeten er snel bij zijn'.
Ik zie DTRH de komende jaren snel evolueren naar een festival dat instant uitverkoopt, en dan is het inderdaad afwachten welke invloed dat gaat hebben op de lineup.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken