Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

Lingerson

Playlistbediener
24 apr 2016
8
0
Ik zie dat iggy pop meedoet op single van Cage the Elephant. Zou die wellicht nog ergens passen? Vond hem op lowlands wel aardig twee jaar geleden...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Na die laatste drop van Rock Wechter is de overlap met DTRH nog groter geworden. Bizar hoeveel acts op beide festivals staan: Beck, Disclosure, HAIM, Wilco, Kacey Musgraves, Big Thief, Loyle Carner, BICEP, Black Pumas, Thierra Wack, Whitney, BANKS, Jenny Beth, Bombay Bicycle Club, girl in red, Tones and I, Tyler Childers.

Ik denk dat we bij een nieuwe DTRH naamdrop ook veel vanop de RW-lineup mogen verwachten. Kanshebbers (imo) zijn Jorja Smith, GoGo Penguin, Brittany Howard, Apparat, The Streets, Eefje De Visser, Marc Rebillet, Archive, Agnes Obel. Misschien Michael Kiwanuka, als er nog een sub plek open is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik vermoed - zoals je uit het postertje ziet - veel overlap, maar niet meteen zeer veel grote namen meer eigenlijk. Ik denk dat we nog een twee à drietal kleppers nog missen maar dat we voor de rest wel al redelijk wat weten... Tenzij DTRH weer maar eens wat acts uit de hoge hoed weet te toveren zodat er weer een aantal gekke runs ontstaan op de Hotot (Balthazar > The Roots > Vampire Weekend > Underworld) vond ik bv. bijzonder sterk geprogrammeerd in de breedte.

Ik vraag me ook wat af wie de laatste subspot zal innemen; alt-J, Jorja Smith, Michael Kiwanuka...
Laatste headliner; Lana Del Rey of Kings Of Leon, lijkt me?
Laatste grote Teddy-naam; hier kan nog werkelijk vanalles uitkomen, denk ik. The Streets, alt-J, Kiwanuka, Howard, Jorja Smith...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Mooie lijst namen inderdaad, maar denk dat we Agnes Obel en Michael Kiwanuka niet hoeven te verwachten. Die staan dit jaar op Lowlands (en Kiwanuka ook op North Sea Jazz).

Jorja Smith stond in 2018 op DTRH (met Lost & Found). Zou wel snel terug zijn, maar misschien dat er de komende maanden nog een nieuw album uit komt.

GoGo Penguin, Brittany Howard, The Streets, Eefje de Visser, Apparat en Marc Rebillet zijn wel zeer waarschijnlijk, al kan NSJ voor die eerste twee roet in het eten gooien.

Hoop heel erg op Lana Del Rey als laatste headliner, zie dat wel gebeuren eigenlijk. Maar zou ook niet raar opkijken van The Killers of Kings Of Leon (ondanks die optredens in Amsterdam en Den Haag).

Zie Richard Hawley, Cigarettes After Sex, Dermot Kennedy en Oscar Jerome ook wel komen van die namen die Werchter bekend heeft gemaakt.
 

mroizo

Randprogramma
15 mei 2017
193
142
Eefje de Visser zou ik echt heel blij van worden! Verslaafd aan haar nieuwe album.
Is Klangstof nog een optie? Komen binnenkort met een nieuw album, de eerste single (met Luwten) is een hele fijne.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=l4NyhVpr-mM[/video]
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Ik ben opzich ook wel echt toe aan nieuwe namen. Laat ze maar komen! Ik hou niet echt rekening met Lana trouwens.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik denk en verwacht dat Lana Del Rey de laatste headliner wordt. Vandaag of anders volgende week woensdag zullen we het weten, denk ik.

Klangstof zou heel fijn zijn. Die hebben twee jaar geleden DTRH afgezegd om in Amerika te gaan toeren.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Khadid, Jorja Smith, Hot Chip, Roisin Murphy, Four Tet, (Anderson Paak, maar zou herhaling zijn), Caribou( zie ik wel tegelijk met Lowlands), Nils Frahm, Johnny Mar, Grandmaster Flash, The Kooks, Jake Bugg, The Wombats. Dit zijn nog een aantal mid-grote namen die ook rond DTRH touren. Dikgedrukt hoop ik op het festival. Ook nogsteeds gek dat Placebo geen datum heeft in Nederland.

Ook bijzonder dat 23 mei Tame Impala op APE staat, en niet op zijn eigen website, onder liveshows.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Jorja Smith zou ik ook heel fijn vinden, maar die zou dan ook best snel op herhaling komen. Maar in dit geval zou ik dat niet bezwaarlijk vinden. Heb haar de vorige keer ook niet gezien.

En mocht Tame Impala toch de derde headliner worden, dan heb ik daar ook vrede mee ;-)

Nils Frahm zou ook werkelijk heerlijk zijn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Er zit schijnbaar nog een goed verstopte headliner in het vat voor enkele festivals eind juni tot half juli. Zo heeft bijvoorbeeld Mad Cool nog steeds geen vrijdag headliner bekend gemaakt. Ook Bospop lijkt nog iets in petto te hebben om na Kensington te plaatsen. Persoonlijk denk ik ook dat RW, Roskilde en Open'er nog een klepper te goed hebben.
Denk dat het dus wachten is op deze speciale headliner. Vraag is of DTRH ook voor deze headliner in aanmerking komt.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Zou dat dan The XX zijn ?


Ik zou het ook niet erg vinden om Thom Yorke weer te zien...
Edit: ho, mijn eigen post geliked per ongeluk.
 

jeejdouwe

Nieuw lid
10 feb 2020
3
0
ik hoop op Declan McKenna 5 mei komt zijn nieuwe album uit en hij gaat een paar festivals doen deze zomer. dtrh is een mooi podium voor hem denk ik
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Helaas.

Wellicht is Sigur Ros nog een optie. Zou ook een geweldige afsluiter zijn. Eén van de weinige artiesten die nog op het lijstje staat om live te zien, die ik nog nooit eerder heb gezien.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Foo Fighters hell no. En Sigur Rós, ik zou het enorm toejuichen, maar krijg er niet echt een DTRH-gevoel bij. Vraag me af of dat zou werken in de Groene Heuvels. Denk dat Lana Del Rey daarentegen perfect past op Down The Rabbit Hole. We zullen het binnen nu en twee weken wel weten lijkt me!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Foo Fighters passen totaal niet bij DTRH als je mij vraagt. Echt iets voor Pinkpop.

Sigur Ros zie ik zeker wel gebeuren, mits ze in het donker optreden. Maar is er überhaupt sprake van dat zij op tour gaan dit jaar?
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.285
Nee het is niet echt gebaseerd op iets, maar lijkt mij wel gewoon een prima festival voor. Zo lijkt Ben Howard lijkt mij ook wel een fijne afsluiter van het festival.
 

will

Playlistbediener
1 okt 2019
47
5
Zou persoonlijk Ben Howard wel toejuichen, weet niet of hij er past bij DTRH maar is muzikaal erg getalenteerd in mijn ogen. Jammer dat we nog geen nieuwe naam hebben, maar dan nog maar een lijstje met wat we hopen / verwachten
Headliner: Lana Del Rey of Tame Impala, het moet toch iets van zo'n formaat zijn? Voor de rest hoop ik op The Kooks (passen beter dan Wombats), Jorja Smith, Dermot Kennedy en Eefje Visser. Misschien Khalid als special guest van Disclosure? Zou niet vreemd zijn met de hoeveelheid nummers die ze al hebben met hem, en dan nu die nieuwe ook.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.683
1.610
Lana del Rey heeft haar Ziggo show afgezegd. Kunnen we toch weer overnieuw beginnen met alle Lana geruchten? :p
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken