Black Lies wrote:
Zo erg is het nu toch ook weer niet? En het is goed dat marthian80 juist die twee nummers noemt van Kings of Leon en The Killers, want daar houdt de kennis van het Qmusic-publiek ook wel op denk ik.
Maar het is toch juist omdat mensen bepaalde hits te kennen van bepaalde bands dat je een bepaald type publiek gaat aantrekken, of niet? Bovendien geef ik ook gewoon aan dat DTRH zich beter niet richt tot die soort bezoekersgroep met het boeken van dat soort hitjesbands, die vind je namelijk eerder bij een Pinkpop terug. DTRH is in mijn ogen nog steeds een alternatief minded festival en daar horen gewoon dit soort feestbands (ik heb beide afgelopen jaren pas gezien) niet te staan. In een ver verleden was Coldplay ook alternatief en gerespecteerd, moeten we Chris Martin en co daarom ook gaan uitnodigen? Zelfs Editors met hun confettikanonnen en vuurwerk hoeven voor mijn part niet meer dan die ene keer geïntegreerd te worden in het festival. QOTSA staat daar idd wat verder van.. Misschien zie ik de tijd toen DTRH PJ Harvey, Anohni, Fleet Foxes, Moderat (Massive Attack) of The National liet headlinen wat liever terugkomen in plaats van dit soort bandjes als headliner en beseffen ze bij DTRH vast hopelijk wat voor een community ze de laatste jaren hebben opgebouwd los van de grote kleppers die ze boeken..