Down The Rabbit Hole 2020 – Nieuws en Geruchten

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
De Editors trokken vorig jaar wel echt een vol veld, verbaasde me daar eerlijk gezegd toch wat over. Bij mij in de groep zouden zowel Kings Of Leon als The Killers warm ontvangen worden, veel beter dan een Faith No More, Alt-J of Pixies in ieder geval. En publiek op DTRH zit toch vooral in de leeftijdscategorie dat Kings Of Leon en The Killers jeugdsentiment is. Gevoelsmatig kan 1 van de 2 wel, en Kings Of Leon eerder dan The Killers. Al zal het prijskaartje wel forser zijn dan DTRH gewend is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.113
Zo erg is het nu toch ook weer niet? En het is goed dat marthian80 juist die twee nummers noemt van Kings of Leon en The Killers, want daar houdt de kennis van het Qmusic-publiek ook wel op denk ik.
Maar het is toch juist omdat mensen bepaalde hits te kennen van bepaalde bands dat je een bepaald type publiek gaat aantrekken, of niet? Bovendien geef ik ook gewoon aan dat DTRH zich beter niet richt tot die soort bezoekersgroep met het boeken van dat soort hitjesbands, die vind je namelijk eerder bij een Pinkpop terug. DTRH is in mijn ogen nog steeds een alternatief minded festival en daar horen gewoon dit soort feestbands (ik heb beide afgelopen jaren pas gezien) niet te staan. In een ver verleden was Coldplay ook alternatief en gerespecteerd, moeten we Chris Martin en co daarom ook gaan uitnodigen? Zelfs Editors met hun confettikanonnen en vuurwerk hoeven voor mijn part niet meer dan die ene keer geïntegreerd te worden in het festival. QOTSA staat daar idd wat verder van.. Misschien zie ik de tijd toen DTRH PJ Harvey, Anohni, Fleet Foxes, Moderat (Massive Attack) of The National liet headlinen wat liever terugkomen in plaats van dit soort bandjes als headliner en beseffen ze bij DTRH vast hopelijk wat voor een community ze de laatste jaren hebben opgebouwd los van de grote kleppers die ze boeken..
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.333
1.777
Black Lies wrote:
Zo erg is het nu toch ook weer niet? En het is goed dat marthian80 juist die twee nummers noemt van Kings of Leon en The Killers, want daar houdt de kennis van het Qmusic-publiek ook wel op denk ik.

Maar het is toch juist omdat mensen bepaalde hits te kennen van bepaalde bands dat je een bepaald type publiek gaat aantrekken, of niet? Bovendien geef ik ook gewoon aan dat DTRH zich beter niet richt tot die soort bezoekersgroep met het boeken van dat soort hitjesbands, die vind je namelijk eerder bij een Pinkpop terug. DTRH is in mijn ogen nog steeds een alternatief minded festival en daar horen gewoon dit soort feestbands (ik heb beide afgelopen jaren pas gezien) niet te staan. In een ver verleden was Coldplay ook alternatief en gerespecteerd, moeten we Chris Martin en co daarom ook gaan uitnodigen? Zelfs Editors met hun confettikanonnen en vuurwerk hoeven voor mijn part niet meer dan die ene keer geïntegreerd te worden in het festival. QOTSA staat daar idd wat verder van.. Misschien zie ik de tijd toen DTRH PJ Harvey, Anohni, Fleet Foxes, Moderat (Massive Attack) of The National liet headlinen wat liever terugkomen in plaats van dit soort bandjes als headliner en beseffen ze bij DTRH vast hopelijk wat voor een community ze de laatste jaren hebben opgebouwd los van de grote kleppers die ze boeken..

Ik denk dat ze bij DTRH prima voor ogen hebben hoe ze moeten boeken. En af en toe een commerciële naam erbij, daar zijn ze nooit vies van geweest. Dat doet ook niet meteen afbreuk aan het karakter van het festival. Zolang ze daarnaast maar spannend en vernieuwend blijven boeken, is er wat mij betreft weinig aan de hand.
Er lopen in Beuningen heel veel mensen die voor de spannende boekingen komen, maar ook meer dan genoeg mensen die een leuk weekend willen hebben. En voor die groep is een band uit het assortiment Editors/Killers/KoL juist heel interessant.

Nogmaals: voor mij mag het ook zonder. Maar ik denk dat je de doelgroep van DTRH verkeerd inschat als je denkt dat iedereen daar enkel voor vernieuwende en niche acts komt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
558
Black Lies wrote:
Zo erg is het nu toch ook weer niet? En het is goed dat marthian80 juist die twee nummers noemt van Kings of Leon en The Killers, want daar houdt de kennis van het Qmusic-publiek ook wel op denk ik.

Maar het is toch juist omdat mensen bepaalde hits te kennen van bepaalde bands dat je een bepaald type publiek gaat aantrekken, of niet? Bovendien geef ik ook gewoon aan dat DTRH zich beter niet richt tot die soort bezoekersgroep met het boeken van dat soort hitjesbands, die vind je namelijk eerder bij een Pinkpop terug. DTRH is in mijn ogen nog steeds een alternatief minded festival en daar horen gewoon dit soort feestbands (ik heb beide afgelopen jaren pas gezien) niet te staan. In een ver verleden was Coldplay ook alternatief en gerespecteerd, moeten we Chris Martin en co daarom ook gaan uitnodigen? Zelfs Editors met hun confettikanonnen en vuurwerk hoeven voor mijn part niet meer dan die ene keer geïntegreerd te worden in het festival. QOTSA staat daar idd wat verder van.. Misschien zie ik de tijd toen DTRH PJ Harvey, Anohni, Fleet Foxes, Moderat (Massive Attack) of The National liet headlinen wat liever terugkomen in plaats van dit soort bandjes als headliner en beseffen ze bij DTRH vast hopelijk wat voor een community ze de laatste jaren hebben opgebouwd los van de grote kleppers die ze boeken..

Ik ben het wel met je eens, maar naar mijn gevoel zit daar altijd nog het grootste verschil tussen BKS en DTRH. Zoals Raskol ook zegt, heb ik de impressie dat DTRH een groter aandeel publiek heeft dan BKS dat wel blij is met één zo'n 'feestheadliner'. Ik woon zelf in Nijmegen en het valt me op hoeveel mensen er jaarlijks naar het festival gaan die eigenlijk helemaal niet echt een (alternatieve) muzieksmaak hebben. Bij BKS heb ik daar minder kijk op, maar als ik daar over het festival loop, krijg ik wel het idee dat dat minder is. Daarom ook dat ik een band als The Killers of Kings of Leon best een dag zie afsluiten op DTRH, maar minder snel op BKS (al gaat hetzelfde verhaal op voor Editors naar mijn mening en die hebben beide festivals al eens gedaan).
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.333
1.777
Ik woon zelf in Nijmegen en het valt me op hoeveel mensen er jaarlijks naar het festival gaan die eigenlijk helemaal niet echt een (alternatieve) muzieksmaak hebben.

Dat precies. Ik kom inderdaad half Nijmegen tegen in Beuningen en dat zijn echt niet allemaal muzikale fijnproevers. Integendeel. En dat bedoel ik totaal niet als negatief hoor, voor de goede orde. Bovendien is de doelgroep ook niet zo heel erg jong bij DTRH. Dat speelt ook een rol. Veel veertigplussers op het terrein.

Ik heb collega's en vrienden die van het hele affiche nog geen vijf namen kennen en die desondanks DTRH niet willen missen. Vanwege de sfeer, de gezelligheid en ook de muziek. Waardoor ze af en toe echt plezierig verrast worden. Zoals vorig jaar met Robyn en Rosalia. En als daar af een toe een act tussen zit die ze wel goed kennen (zoals bijvoorbeeld de Editors, dan zijn ze daar heel blij mee. Geeft ook een leuke variatie op het programma. De vrouwen in onze groep zijn bijna allemaal gek van The Killers bijvoorbeeld.

Lowlands doet al jaren hetzelfde: die zetten retecommerciële acts neer naast acts die voor velen volledig onbekend zijn. Genieten voor zowel het grote publiek als voor de liefhebbers van wat alternatiever spul.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Tsja ik hoor regelmatig een bepaalde vorm van afkeer over deze 2 bands. Maar beide hebben idd duidelijk hun stempel gedrukt voor veel muziekliefhebbers in het verleden. Voor mij is het ook begonnen met The Killers. Wat betreft KoL, Use Somebody en Sex On Fire zijn gewoon prima tracks, helemaal niks mis mee. Echter zijn ze zo vaak op de radio afgespeeld en apres ski versies van gemaakt dat het voor veel mensen tegen is gaan staan, maar van origine zijn het helemaal geen slechte nummers.

Beide bands zijn gewoon prima live acts. Maar misschien beter voor Lowlands/DTRH/BKS tegenwoordig. Vorig jaar stond Underworld er nog, dus waarom The Killers dan niet?

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.113
Ik volg jullie allemaal wel tbh, ben het erover eens dat DTRH een pak breder publiek aanspreekt.. Gevaar of eerder angst van mij uit is gewoon een beetje wanneer die iets commerciëlere namen naderhand de bovenhand zouden gaan nemen ofzo hoewel ik het wel eens ben dat je die aantal namen wel een beetje nodig hebt om wat publiek te trekken. Daarmee vond ik het concept met die meerdere grote namen op het poster trouwens heel tof gedaan, zo creëer je visueel minder ruimte tussen headliners en undercard wat volgens mij zo'n beetje ook de sterkte was van dit jaar mbt programma waardoor bv. een Editors niet per se hard opvielen tussen al die andere mooie namen bovenin. Ik hoop dat ze die lijn een beetje doortrekken naar volgend jaar toe.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.098
322
Gevaar of eerder angst van mij uit is gewoon een beetje wanneer die iets commerciëlere namen naderhand de bovenhand zouden gaan nemen ofzo hoewel ik het wel eens ben dat je die aantal namen wel een beetje nodig hebt om wat publiek te trekken.

Denk dat je hier niet bang voor hoeft te zijn zolang er geen dagkaarten worden verkocht. Dat iedereen het hele weekend gaat is toch wel echt waarom DTRH (en Lowlands) zo fijn zijn. Daarnaast zijn de echt commerciële grote namen toch wel een pak duurder en zullen die niet snel de overhand voeren op een line-up die vooral in de breedte goed verzorgd is.
 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
First confirmations for BBK Bilbao Live (one week after DTRH):
Acid Arab
Caribou
Four Tet
Hinds
Kelly Lee Owens
Kendrick Lamar
Pet Shop Boys
Slowthai
Supergrass
The Killers
The Murder Capital
The Rapture
Tinariwen
Tommy Cash
Whitney
Yves Tumor
...and more.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Lowlands doet al jaren hetzelfde: die zetten retecommerciële acts neer naast acts die voor velen volledig onbekend zijn. Genieten voor zowel het grote publiek als voor de liefhebbers van wat alternatiever spul.

Klopt, maar DTRH moet toch geen exacte 1 op 1 kopie gaan worden van Lowlands? Bovendien komen op Lowlands bijna 2 keer zoveel mensen dus dan heb je die commerciëlere namen ook nodig om uit te verkopen.

Verder weet ik niet hoe ik meerdere mensen kan citeren op dit forum dus ik doe even een samenvatting:

<elitaire snob modus aan> Ja The killers + Kings of Leon hebben meer materiaal gemaakt maar iedere (daar komt ie weer) QMusic luisteraar kent ze van "Heeeooo ik wil Sex met die kale! Oeh! Ah!" en "Are we Dancers lalalala!" en vervolgens krijg je een sloot volk die alleen maar dat soort hap klare muziek wil horen. Editors zijn idd. wat "toegankelijker" dan bijvoorbeeld Foals maar die zijn imho nog redelijk bij hun oorspronkelijke sound gebleven ipv makkelijke sky radio hitjes gaan schrijven. Ik denk gewoon niet dat deze artiesten passen bij het fesitval. Bovendien slokken die twee bands een enorm deel van het budget op wat ik zonde zou vinden. </elitaire snob modus uit>

Maar goed das ook maar een enkele mening van een Nijmegenaar. ;)
Ik hoop dat we snel wat namen krijgen, komt vast goed!
 

mellowmaniac

Campingartiest
3 feb 2016
64
9
There are also a couple of additions to the NOS Alive lineup (also one week after DTRH). Confirmed so far:
Taylor Swift
Billie Eilish
Caribou
Da Weasel
Two Door Cinema Club
Wolf Parade
alt-J
Parov Stelar
Khalid
Hobo Johnson and the Lovemakers
Cage The Elephant
Finneas
Parcels
Anderson .Paak & The Free Nationals
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
"makkelijke sky radio hitjes gaan schrijven"

:roll:

Als KoL een ding niet gedaan heeft dan is dat het wel. Sex On Fire en Use Somebody waren een commercieel succes, maar zijn gewoon niet met die insteek geschreven. Het zijn gewoon prima geschreven nummers voor die tijd. Met Come Around Sundown (eerste album na Sex On Fire en Use Somebody) zijn ze gewoon lekker door gegaan met hun eigen nummers te schrijven zonder te moeten voldoen aan hitjes normen
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.333
1.777
Klopt, maar DTRH moet toch geen exacte 1 op 1 kopie gaan worden van Lowlands? Bovendien komen op Lowlands bijna 2 keer zoveel mensen dus dan heb je die commerciëlere namen ook nodig om uit te verkopen.

Nee zeker niet. En dat beweer ik ook niet. Het gaat meer om de gedachte achter de programmering. Een enkele commerciëlere naam is geen bezwaar wat mij betreft, zolang er maar voldoende fraais tegenover blijft staan, zodat je je potentiële doelgroep niet te smal maakt. En dat dit op een andere schaal geldt dan bij Lowlands, dat is absoluut waar. Maar in de kern is dat dezelfde gedachte.
 

mmax

Campingartiest
22 jan 2019
66
0
Kendrick Lamar potentiële headliner voor down the rabbit hole? Ze hebben vaak wel wat overlap met woohah de laatste jaren
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Kendrick Lamar potentiële headliner voor down the rabbit hole? Ze hebben vaak wel wat overlap met woohah de laatste jaren
Overlap ja maar toch niet als het gaat om de grootste headliner in de geschiedenis van Woo Hah? Die kans lijkt me gigantisch klein.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Het schijnt dat Massive Attack een van de headliners van Primavera is, wat mij betreft mogen die in de herkansing.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.933
8.574
Het schijnt dat Massive Attack een van de headliners van Primavera is, wat mij betreft mogen die in de herkansing.

Massive Attack die de Hotot afsluit. Yes please. <droomt weg> Hebben ze inderdaad nog te goed vind ik. ;-)

 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
379
129
HAIM heeft heel kort deze poster laten zien op insta:



The Strokes dus een weekje later in Spanje. Lijkt mij een fantastische headliner voor DTRH
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken