Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.957
529
leon94 wrote:
Hi! Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan DTRH? Is het vergelijkbaar met BKS?

IBKS is iets serieuzer als je het mij vraagt. Dat zie je terug in de line-up en de acts (vorige jaar met Nick Cave en David Byrne kwam dit wat dichter bij elkaar) maar ook de bezoekers. Hier krijg je namelijk te maken met 10-15k dagbezoekers (correct me if i’m wrong).
Ik dacht over de 2017 editie gelezen te hebben dat de verdeling 20k weekend en 5k dagkaarten was. Dan zou het meerendeel er dus ook voor het hele weekend zijn.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Het zijn berichten als de jouwe die me wat tegenhouden om DTRH eens te proberen. Dat en dat je verplicht moet kamperen (ik heb nog niet oud haha, heb het nooit graag gedaan).

Door dat soort berichten moet je je niet laten tegenhouden. Er is inderdaad zeker ook feestpubliek aanwezig, maar daar heb je bij de optredens geen last van. Ik kijk doorgaans ook met een serieuzere beleving naar optredens en dat kan prima. Het randprogramma is belangrijk, want het trekt naar mijn idee wel leuk publiek, maar ik ga ook voor 99% voor de muziek. En er valt genoeg te genieten.

En dat verhaal over touwtjespringen wordt ook wel uit zijn verband gerukt. Het was destijds blijkbaar bij een optreden van Sun Kil Moon. Ik was erbij en heb het zelf niet eens gemerkt. Maar daarbij moet worden opgemerkt dat het toen heel hard regende waardoor bijna iedereen ging schuilen in tenten waar optredens bezig waren. En dan komen er mensen binnen die normaal gesproken niet zelf voor dat optreden gekozen zouden hebben. Dat komt de sfeer niet ten goede, het was rumoeriger dan je zou willen, maar zoiets kan gebeuren op een festival. Bij de optredens van Anohni en PJ Harvey tijdens dezelfde editie nergens last van gehad.

En tja dat kamperen is ook niet mijn ding. Gelukkig kan ik bij DTRH gewoon thuis slapen, heerlijk....
 

stork

Nieuw lid
27 nov 2018
1
0
Ik ben ook nog nooit op DTRH geweest, wel een aantal keer op BKS. Dat beviel me vooral in het begin goed. Het leek de de ideale vervanger voor Lowlands waar ik niet meer heen ga sinds de unieke, saamhorige sfeer steeds ten onder ging aan sequencers en nachtelijke party-animals. De eerste edities liep ik gelukkig rond op BKS maar toen kwamen ze met de grote headliners die, in combinatie met de dagkaarten, bij mij een ongemakkelijk Grote Dwaze Dagen gevoel veroorzaakten.

DTRH dan maar? Maar daar zijn minder podia. En ik vind juist vaak de kleinere, min of meer onbekende optredens het leukst. En ik ben iets boven de 60. Loop ik daar vooral tussen jong grut (no offence)? En ik wil goed slapen, BKS heeft ruimte caravans met douche en toilet :).

NB Ja, ouwe lul. Maar volop belangstelling voor goede hedendaagse muziek. En wel Joy Division live gezien, haha. En trouwens veel grote punk- en new wavebands. En bijvoorbeeld het eerste concert van U2 in Nederland. En eh, Bowie, Prince, Lou Reed, Roxy Music, Talking Heads, The Tubes, Rory Gallagher, Steve Ray Vaughn, RHCP, Nick Cave, Neil Young, The White Stripes en vele, vele anderen. Nou jullie weer :).
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Afgelopen jaar was je dan zeker aan je trekken gekomen stork. Ik was er ook voor het eerst en heb genoten. Al was het door de warmte juist bij de kleinere podia druk, daar was namelijk schaduw.
Daarnaast gewoon de bands vermijden die bij de jeugd hot zijn. Zo ben ik weg gegaan bij Anderson Paak. Hij was zelf ook zeer kut en het publiek was nog kutter. Lachen gieren brullen lullen, duwen, achterover hangen, torens van mensen die leip zijn bouwen etc. Je kent het vast wel. Maar simpel te ontlopen.
Voor mij het enige minpun.
Veel variatie in het programma, lekker eten, gezwommen met zicht op het hoofdpodium, niet te druk (behalve in de schaduw, warm was het!)
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
En wel Joy Division live gezien, haha.

Kak, ik word niet snel jaloers. Maar Joy Division live gezien, wat vet.

Verder dan een optreden van Peter Hook die Joy Division deed ben ik nooit gekomen.

Maarreh, je leeftijd is geen enkel bezwaar op DTRH hoor. En volgens mij hebben ze ook redelijk luxe slaapplekken, al heb ik me daar nooit in verdiept, aangezien er bij mij geen noodzaak is...
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Nieuwe namen Roskilde (zelfde weekend als DTRH): BROCKHAMPTON - CHRISTINE AND THE QUEENS - JON HOPKINS - JUNGLE - SPIRITUALIZED - TEARS FOR FEARS - CONVERGE - DENZEL CURRY - LOHIO - JOEY PURP - KARKHANA - KONSTRUKT - THE MAURICE LOUCA ELEPHANTINE BAND - NENEH CHERRY - OCTAVIAN - POWER TRIP - ROSS FROM FRIENDS - BRENN.

Christine and the Queens is headliner, zou DTRH het aandurven? Brockhampton mag sowieso komen en ik zou het nog grappig vinden om Tears for Fears een keer te zien. Ik verwacht niet dat Denzel Curry op DTRH past maar ik zou het wel toejuichen.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Nieuwe namen Roskilde (zelfde weekend als DTRH): BROCKHAMPTON – CHRISTINE AND THE QUEENS – JON HOPKINS – JUNGLE – SPIRITUALIZED – TEARS FOR FEARS – CONVERGE – DENZEL CURRY – LOHIO – JOEY PURP – KARKHANA – KONSTRUKT – THE MAURICE LOUCA ELEPHANTINE BAND – NENEH CHERRY – OCTAVIAN – POWER TRIP – ROSS FROM FRIENDS – BRENN.

Christine and the Queens is headliner, zou DTRH het aandurven? Brockhampton mag sowieso komen en ik zou het nog grappig vinden om Tears for Fears een keer te zien. Ik verwacht niet dat Denzel Curry op DTRH past maar ik zou het wel toejuichen.

CHRISTINE AND THE QUEENS – JON HOPKINS – TEARS FOR FEARS

Die zie ik wel komen....headliners weet ik niet. Ik zie Chris meer op een plek waar David Byrne stond vorig jaar!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Jon Hopkins was er vorig jaar natuurlijk al, zal er dit jaar niet staan. Al mag dat wel van mij...

Neneh Cherry zie ik wel als reële optie. Christine And The Queens ook. Brockhampton zal er ook wel staan, tenzij BKS die heeft.

Denzel Curry en Joey Purp zou ik wel laaiend enthousiast van worden, maar dergelijke hiphop staat niet heel vaak op DTRH.

Al heeft DTRH volgens mij eigenlijk altijd relatief weinig overlap met Roskilde, ondanks dat ze zo dicht bij elkaar zitten qua data.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Christine zit bij Friendly Fire. Zal er dus alleen staan als BKS ze niet wil, vermoed ik. Brockhampton lijkt me wel een zekerheidje. Denzel Curry verwacht ik eerder op BKS.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
535
181
Hoelang zou het nog duren voor de eerste namen gedropt worden? Meen me te herinneren dat ik vorig jaar in november/december een groepsticket had aangeschaft!
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Hoelang zou het nog duren voor de eerste namen gedropt worden? Meen me te herinneren dat ik vorig jaar in november/december een groepsticket had aangeschaft!

Kan nooit heel lang meer duren, lijkt me.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.580
584
Band of Horses op Black Deer Festival in de UK 21-23 juni. Misschien kanshebber voor DTRH.

#Offtopic: Ryan Bingham trouwens ook welkom ergens in NL
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Die zie ik wel komen….headliners weet ik niet. Ik zie Chris meer op een plek waar David Byrne stond vorig jaar!

Ik denk dat BKS met Christine misschien best wel een slimme headliner heeft. Niet de headliner die wij willen maar wel eentje die makkelijk de AFAS uitverkoopt, populair is en zonder twijfel gaat zorgen voor een show die indruk maakt (zie recensies van vorige keer).

Ik zie DTRH misschien wel een Denzel Curry boeken mocht ie te grijpen zijn. Op Lowlands toen ook goed ontvangen. Misschien is DTRH nu nog niet echt hiphop maar die kant zal het echt wel op gaan. Misschien dit jaar geen HipHop headliner maar dan wel zeker wat kleinere namen in dat genre.

 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Stefan wrote:
Ik zie DTRH misschien wel een Denzel Curry boeken mocht ie te grijpen zijn. Op Lowlands toen ook goed ontvangen. Misschien is DTRH nu nog niet echt hiphop maar die kant zal het echt wel op gaan. Misschien dit jaar geen HipHop headliner maar dan wel zeker wat kleinere namen in dat genre.

Nou, laten we dat niet hopen!
 

lexisgeheim2

Playlistbediener
10 dec 2017
16
0
WooHah is ook in juli.
Aannemelijker dat Brockhampton en Curry daar heen zullen gaan. (Heb ik me laten influisteren door een HipHop fanaticus)

Maar stuur Chris maar lekker naar BKS.
Ross From Friends vrijdag nacht in de Fuzzy Lop. Ik zie het al helemaal voor me! :cool:
 

lexisgeheim2

Playlistbediener
10 dec 2017
16
0
WooHah is ook in juli.
Aannemelijker dat Brockhampton en Curry daar heen zullen gaan. (Heb ik me laten influisteren door een HipHop fanaticus)

Denzel stond afgelopen jaar al op WooHah. Dus die is terug in de race.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Stefan wrote:
Die zie ik wel komen….headliners weet ik niet. Ik zie Chris meer op een plek waar David Byrne stond vorig jaar!

Ik denk dat BKS met Christine misschien best wel een slimme headliner heeft. Niet de headliner die wij willen maar wel eentje die makkelijk de AFAS uitverkoopt, populair is en zonder twijfel gaat zorgen voor een show die indruk maakt (zie recensies van vorige keer).

Ik zie DTRH misschien wel een Denzel Curry boeken mocht ie te grijpen zijn. Op Lowlands toen ook goed ontvangen. Misschien is DTRH nu nog niet echt hiphop maar die kant zal het echt wel op gaan. Misschien dit jaar geen HipHop headliner maar dan wel zeker wat kleinere namen in dat genre.

Christine was toch helemaal niet uitverkocht?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Nog steeds geen The Cure voor BKS aangekondigd, en ik vermoed dat dat ook niet meer gaat gebeuren. Dan toch DTRH? Ondanks het onwaarschijnlijke tourschema?

Ik zou dat wel zo gaaf vinden.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken