Down The Rabbit Hole 2019 – Nieuws en geruchten

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Stonden ze afgelopen Lowlands dan niet een bomvolle Bravo af te sluiten terwijl nota bene de populairste act van het moment de Alpha af sloot? In mijn ogen heeft de band zich intussen bewezen, zijn ze enorm populair en zijn ze niet veel kleiner dan bijvoorbeeld Anderson .Paak die dit jaar ook een headlinespot had. Het enige tegenargument tegen King Gizzard is dan dat ze de afgelopen jaren best vaak te zien zijn geweest.
 

daanvandingenen

Gouden Tip
24 jan 2018
255
9
Stonden ze afgelopen Lowlands dan niet een bomvolle Bravo af te sluiten terwijl nota bene de populairste act van het moment de Alpha af sloot? In mijn ogen heeft de band zich intussen bewezen, zijn ze enorm populair en zijn ze niet veel kleiner dan bijvoorbeeld Anderson .Paak die dit jaar ook een headlinespot had. Het enige tegenargument tegen King Gizzard is dan dat ze de afgelopen jaren best vaak te zien zijn geweest.
Ik weet dat streams niet alles zijn. Want dan zou Post Malone bv. groter zijn dan The Rolling Stones, Beatles en Queen samen. Maar het geeft wel vaak een goede indicatie, en King Gizzard,... heeft een dikke 500,000 luisteraars per maand, Anderson. Paak meer dan 10 keer meer en heeft in tegenstelling tot King Gizzard al wel radiohitjes gehad (ik spreek dan over Belgie, in nederland weet ik niet) Dus mij lijkt Paak wel echt niet van dezelfde categorie als King Gizzard.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.796
Ik zou Smashing Pumpkins ook helemaal geen gekke naam vinden voor DTRH. Denk dat het goed bij het publiek daar zou passen.

Begin ondertussen wel echt nieuwsgierig te worden naar de verdeling van de headliners tussen Pinkpop, BKS, DTRH en Lowlands.

Mumford and Sons en Eminem op Pinkpop erbij?

The Cure verwacht ik wel op BKS,Bon Iver en Bjork wellicht ook?

The Good, The Bad and The Queen, Smashing Pumpkins en Massive Attack op DTRH?

Tame Impala, Florence And The Machine en Danny Brown voor LL?

En dan zijn er nog mogelijke namen als Elbow, Snow Patrol, Thom Yorke en wellicht zelfs The Strokes. En oh ja, Foo Fighters natuurlijk nog.

Je zou denken dat de festivals dit jaar genoeg fraais te kiezen hebben.
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik zou Smashing Pumpkins ook helemaal geen gekke naam vinden voor DTRH. Denk dat het goed bij het publiek daar zou passen.

Begin ondertussen wel echt nieuwsgierig te worden naar de verdeling van de headliners tussen Pinkpop, BKS, DTRH en Lowlands.

Mumford and Sons en Eminem op Pinkpop erbij?

The Cure verwacht ik wel op BKS,Bon Iver en Bjork wellicht ook?

The Good, The Bad and The Queen, Smashing Pumpkins en Massive Attack op DTRH?

Tame Impala, Florence And The Machine en Danny Brown voor LL?

En dan zijn er nog mogelijke namen als Elbow, Snow Patrol, Thom Yorke en wellicht zelfs The Strokes. En oh ja, Foo Fighters natuurlijk nog.

Je zou denken dat de festivals dit jaar genoeg fraais te kiezen hebben.
Met dat rijtje koop ik voor de eerste keer een kaartje voor DTRH, zeker als Tame Impala daar nog bij zou komen. Maar het lijkt (wederom) dat er genoeg ruimte is voor 4 (semi-)grote festivals in Nederland. Met deze namen hebben ze het allemaal goed voor elkaar, en bedienen ze bovendien allemaal een ander publiek.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
599
576
Ik zou Smashing Pumpkins ook helemaal geen gekke naam vinden voor DTRH. Denk dat het goed bij het publiek daar zou passen.

Begin ondertussen wel echt nieuwsgierig te worden naar de verdeling van de headliners tussen Pinkpop, BKS, DTRH en Lowlands.

Mumford and Sons en Eminem op Pinkpop erbij?

The Cure verwacht ik wel op BKS,Bon Iver en Bjork wellicht ook?

The Good, The Bad and The Queen, Smashing Pumpkins en Massive Attack op DTRH?

Tame Impala, Florence And The Machine en Danny Brown voor LL?

En dan zijn er nog mogelijke namen als Elbow, Snow Patrol, Thom Yorke en wellicht zelfs The Strokes. En oh ja, Foo Fighters natuurlijk nog.

Je zou denken dat de festivals dit jaar genoeg fraais te kiezen hebben.

Zékers!
Ben ook benieuwd, vorig jaar kwam eind november de eerste lichting namen voor DTRH (vvk start 1 dec), ben benieuwd of we volgende week wat nieuws van het rabbit-front mogen verwachten...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.796
Kraftwerk ook op festivals in juli. Dat zou ik nou eens een mooie boeking vinden.

Al zijn er verder nog weinig signalen dat we spoedig eerste namen mogen verwachten. Dus sowieso late dan vorig jaar.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Underworld dus op Werchter, ik hoop met heel mijn hart dat ze doorstromen naar Down the Rabbit Hole.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.796
Underworld dus op Werchter, ik hoop met heel mijn hart dat ze doorstromen naar Down the Rabbit Hole.

Jaaaaa! Was groots twee jaar geleden op Lowlands.

Zou schitterende boeking zijn.

Net als Weezer.
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Hi! Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan DTRH? Is het vergelijkbaar met BKS?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.796
Hi! Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan DTRH? Is het vergelijkbaar met BKS?

Ik ben nooit op BKS geweest, dus een vergelijking is lastig te maken. Er staan wel altijd veel namen op DTRH die ook perfect op BKS hadden kunnen passen (en andersom natuurlijk ook). Voor mijn gevoel ligt het zwaartepunt bij BKS meer op indierock, terwijl op DTRH wat gevarieerder wordt geprogrammeerd. Meer als het kleine broertje van Lowlands, maar dan wat minder dance en weinig hiphop.

Qua aankleding, sfeer en publiek is DTRH heel fijn. Vrolijke mensen die een feestje willen (waar alle ruimte voor is) en serieuzere muziekliefhebbers, die voor de krenten in de pap komen. Daar is ook alle ruimte voor. En dat mengt fantastisch samen. Op een prachtige locatie aan het water en bos, die bovendien schitterend is opgetuigd. In de Lowlandsstijl, maar dan eigenlijk nog iets mooier en compacter.

Ik ben een fan. Maar ik ben ook fan van de programmering van BKS. Het is dat ik met DTRH en Lowlands al twee festivals standaard doe, anders zou ik BKS (en Woo Hah) ook altijd serieus overwegen.
 

lexisgeheim2

Playlistbediener
10 dec 2017
16
0
Ook leuk om over na te denken: welke (Nederlandse) act gaat dit jaar de "Host" en/of "opener" zijn?

Ikzelf dacht aan:
Jungle by night
(nieuwe plaat op zak, geen onbekende in de Groene Heuvels)
De Staat
(Ze hebben immers een jaar overgeslagen ;) )
Spinvis
(Een persoonlijke favoriet )
Balthazar
(Een man mag dromen)

+ wat zouden de parels van nachtprogrammering worden?! Ik hoop sterk op Job Jobse, heeft immers vaak op LL gestaan en in 2016 met "The Love Triangle" op DTRH

++ Ik heb gisteren Ploegendienst(Punkband met rapper Ray Fuego als frontman) live mogen zien, die zouden ook goed staan in de Fuzzy Lop.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.847
1.759
++ Ik heb gisteren Ploegendienst(Punkband met rapper Ray Fuego als frontman) live mogen zien, die zouden ook goed staan in de Fuzzy Lop.

Die hebben toch afgelopen jaar opgetreden als vervanging ofzo? Kan me herinneren dat er merch werd verkocht.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.345
1.796
Ploegendienst was afgelopen jaar inderdaad invaller.

Jungle By Night lijkt me wel een zekerheidje, past perfect bij dit festival. Balthazar heb ik echt al heel vaak gezien, maar ik hoop daar wel heel hard op.

Ik verwacht binnen nu en twee weken toch eigenlijk wel nieuws vanuit Beuningen.
 

rubberenrobbie

Playlistbediener
26 feb 2018
35
3
Deze week wel namen denk ik. Hopelijk aansprekende. Dan kan ik de ticket kado geven voor 5 december! En voor mezelf ook 1 natuurlijk
:wink:
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hi! Kan iemand mij vertellen wat er zo leuk is aan DTRH? Is het vergelijkbaar met BKS?

Ik ben op beide festivals geweest. DTRH zie ik zoals eerder genoemd als kleine Lowlands broertje. iedereen is lekker het hele weekend aanwezig doordat ze ook hier geen weekendtickets verkopen. Dit levert een sfeer op die ik zelf heel prettig vindt. Het volk is er gelijkgestemd, jeugdig en relaxt. Muzikaal gezien gaat het ook alle kanten op maar inderdaad minder techno dan Lowlands.

BKS is iets serieuzer als je het mij vraagt. Dat zie je terug in de line-up en de acts (vorige jaar met Nick Cave en David Byrne kwam dit wat dichter bij elkaar) maar ook de bezoekers. Hier krijg je namelijk te maken met 10-15k dagbezoekers (correct me if i'm wrong). Ik vind het BKS publiek wel echt iets degelijker waar DTRH publiek wat minder serieus is en meer voor de sfeer komt dan de muziek. Dit zie je ook terug in de programmering. Ga je echt voor de muziek en wil je 6 of meer acts per dag zien, ga naar BKS. weekendje chillen met je vrienden met goeie muziek en uitstekende sfeer? DTRH! Uiteraard niks tegen de sfeer van BKS waar daar is het elke jaar ook weer top!

Kun je echt niet kiezen? Weekendticketje DTRH en dagje BKS dan maar (wordt 'm voor mij waarschijnlijk ook).

Kraftwerk zie ik eerder naar BKS gaan. Valt me wel op dat ik die al eerder op een NL festival had verwacht.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.961
8.605
BKS is iets serieuzer als je het mij vraagt. Dat zie je terug in de line-up en de acts (vorige jaar met Nick Cave en David Byrne kwam dit wat dichter bij elkaar) maar ook de bezoekers. Hier krijg je namelijk te maken met 10-15k dagbezoekers (correct me if i’m wrong). Ik vind het BKS publiek wel echt iets degelijker waar DTRH publiek wat minder serieus is en meer voor de sfeer komt dan de muziek. Dit zie je ook terug in de programmering. Ga je echt voor de muziek en wil je 6 of meer acts per dag zien, ga naar BKS. weekendje chillen met je vrienden met goeie muziek en uitstekende sfeer? DTRH! Uiteraard niks tegen de sfeer van BKS waar daar is het elke jaar ook weer top!

Maar ik zou, puur voor de muziek, ook wel eens Down The Rabbit Hole willen overwegen. Niet voor de 'gekke feestjes', vingerverven en touwtjespringen want dat interesseert me geen hol. Leuke sfeer is mooi meegenomen, maar het programma is het belangrijkst. Maar het valt me op dat DTRH altijd heel erg vaak dingen boekt die binnen mijn smaak vallen (dit jaar nog Nick Cave, QOTSA, David Byrne, Anderson Paak en Fever Ray bijvoorbeeld). Het zijn berichten als de jouwe die me wat tegenhouden om DTRH eens te proberen. Dat en dat je verplicht moet kamperen (ik heb nog niet oud haha, heb het nooit graag gedaan).

Als DTRH dit jaar pakweg The Cure strikt, dan ga ik het wel weer moeten afwegen...

 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
599
576
Vorig jaar ben ik (46 ?) voor het eerst naar DTRH gegaan, de line-up gaf mij de doorslag. En ik vond het geweldig! Het deed mij idd denken aan het vroegere LL, ontzettend goede sfeer en zeer gevarieerde line-up, de randprogrammering vind ik zelf niet belangrijk, maar er is voor iedereen wat wils. Het is ook minder massaal dan PP of RW, vind ik ook wel prettig.
Qua leeftijd zat ik wel boven het gemiddelde maar dat heb ik helemaal niet als nadelig ervaren, op een festival verbroederd toch iedereen.
Het kamperen neem ik op de koop toe, het maakt de festivalbeleving compleet imo. Ik moet wel altijd een week bijkomen, maar dat heb ik er graag voor over ?
Volgend jaar ws weer, hopelijk krijg ik wat mensen mee en anders denk ik dat ik me in m'n eentje ook goed zal vermaken...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken