Down The Rabbit Hole 2016

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Hmja mij doet het ook niet veel. Factory Floor is een goede boeking, Parquet Courts is niet slecht.

Nogsteeds twijfel. BKS valt vervelend met de tentamens, maar heeft wel een stuk beter programma dan DTRH.
 

Uncle G

Gouden Tip
26 jan 2016
280
0
Zou Suede ook op DTRH de film afspelen tijdens het optreden?
Denk het niet, om 2 redenen. De Night Thoughts tour werd als exclusief bestempeld, waardoor ze ditzelfde concept niet op een festival zullen herhalen.

Daarnaast werkt dat ook niet op een festival, althans niet op dezelfde manier als ze tijdens de tour doen (achter een half doorzichtig scherm spelen).

Op een festival zullen ze gewoon het beste van 2 werelden (Night Thoughts en oude rammers) gaan spelen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Hmja mij doet het ook niet veel. Factory Floor is een goede boeking, Parquet Courts is niet slecht.

Nogsteeds twijfel. BKS valt vervelend met de tentamens, maar heeft wel een stuk beter programma dan DTRH.
Ik begin eigenlijk ook steeds meer te twijfelen tbh.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
525
496
Shakespeare wrote:
Zou Suede ook op DTRH de film afspelen tijdens het optreden?


Denk het niet, om 2 redenen. De Night Thoughts tour werd als exclusief bestempeld, waardoor ze ditzelfde concept niet op een festival zullen herhalen.

Daarnaast werkt dat ook niet op een festival, althans niet op dezelfde manier als ze tijdens de tour doen (achter een half doorzichtig scherm spelen).

Op een festival zullen ze gewoon het beste van 2 werelden (Night Thoughts en oude rammers) gaan spelen.

Op Primavera spelen ze twee keer; een keer de film en een keer greatest hits.Gelukkig heb ik dit in de Tivoli al beide achter elkaar kunnen zien dit jaar; was echt briljant.

Wat DTRH betreft denk ik wel dat je gelijk hebt.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
BKS is echt zo veel beter dan DtrH by a long shot

Het is jammer dat alle hippe jeugd naar DtrH wil omdat die meer hippe namen zoals Flume en Opgezwolle hebben. Hoop echt dat BKS er niet aan onderdoor gaat want het is een prachtig festival.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
BKS is echt zo veel beter dan DtrH by a long shot

Het is jammer dat alle hippe jeugd naar DtrH wil omdat die meer hippe namen zoals Flume en Opgezwolle hebben. Hoop echt dat BKS er niet aan onderdoor gaat want het is een prachtig festival.

Why is BKS zoveel beter? Twijfelde dit jaar flink over BKS en DTRH, en uiteindelijk gekozen voor DTRH.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
BKS is echt zo veel beter dan DtrH by a long shot

Het is jammer dat alle hippe jeugd naar DtrH wil omdat die meer hippe namen zoals Flume en Opgezwolle hebben. Hoop echt dat BKS er niet aan onderdoor gaat want het is een prachtig festival.
Opgezwolle is dan weer een van de betere dtrh namen.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ben heel blij met de line-up van dit festival so far - begin er ook steeds meer zin in te krijgen.

* PJ Harvey en ANOHNI. Hun albums zijn (naast Radiohead) de twee albums waar ik dit jaar het meest naar uitkijk. Voor mij hadden ze die eigenlijk niet beter kunnen boeken.
* The National. Zijn lang niet in Nederland geweest en met een beetje geluk spelen ze ook wat nieuw werk.
* Mac DeMarco. Zijn show vorig jaar was uitverkocht en daardoor kon ik er niet bij zijn. Zijn EP van vorig jaar was erg goed!
* Flume, Mura Masa, Kelela. Komen alle drie met een nieuw album dit jaar en dat is veelbelovend. In het geval van Kelela en Mura Masa een geweldige EP vorig jaar en ik vind die nieuwe singles van Flume ook goed.
* Suede, Savages, Ty Segall.. Kwamen dit jaar al hele goede albums van uit, geen twijfel.
* Courtney Barnett, Sun Kil Moon, Car Seat Headrest. Maakten een paar van mijn favoriete albums van vorig jaar.
* Parquet Courts, wie hun nieuwste muziek heeft geluisterd weet waarom.
*John Talabot, Factory Floor. Is alvast veelbelovend voor het nachtprogramma. ;)
* Fresku, Rico & Sticks. Van die eerste vond ik het album van vorig jaar erg goed, en van die laatste vond ik het optreden op Lowlands erg goed.
* En DMA's is ook nog leuk.

Al met al 19 namen waar ik enthousiast over ben - en waar ik los met gemak 20 euro voor zou betalen. Als ze het een beetje goed verdelen mag ik toch al wel hopen op 6 goede optredens per dag, erg goede deal voor het geld.

(Daarbij zou ik Lianne La Havas, Daughter, Charles Bradley ook nog wel live proberen. Niet per se artiesten die ik volg, maar heb van vrienden positieve verhalen over hun live-optredens gehoord.)

De sfeer lijkt me er stukken fijner dan op DTRH
Ik ben het zeker met je eens dat de sfeer ook belangrijk is. Vergelijken is altijd lastig, maar ik vond de sfeer op DTRH in ieder geval goed.Het is wel een festival waarvan het leuker is om er met een diverse groep mensen naartoe te gaan dan in je eentje.
Er wordt duidelijk minder muziek geprogrammeerd dan BKS. Dat betekent dat je soms jezelf moet vermaken, als er niets speelt wat je leuk vindt. Ook is het zo dat het festival ook gewoon leuker is met een groepje, aangezien er veel mogelijkheden zijn om lekker te zitten, een biertje te drinken, etc.

Het is jammer dat alle hippe jeugd naar DtrH wil omdat die meer hippe namen zoals Flume en Opgezwolle hebben. Hoop echt dat BKS er niet aan onderdoor gaat want het is een prachtig festival.
Ik hoop ook het beste voor BKS. Ik vind het goed dat er zo'n festival bestaat in Nederland en het is ook één van de festivals met de beste line-ups. Maar ik weet niet of ik het eens ben dat BKS beter is 'by a long shot' en ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat het de schuld is van DTRH. Ik vind dat BKS het behoorlijk laat liggen aan de bovenkant van het affiche. Ik heb zoiets van: als je je wil profileren als 'relevant', waarom dan zijn zoveel grote namen suf: Bloc Party, 2 Door Cinema Club, Editors, Band of Horses, Asgeir.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Al met al 19 namen waar ik enthousiast over ben – en waar ik los met gemak 20 euro voor zou betalen. Als ze het een beetje goed verdelen mag ik toch al wel hopen op 6 goede optredens per dag, erg goede deal voor het geld.

Helemaal met je eens!

ik ben het er ook niet helemaal mee eens dat het de schuld is van DTRH. Ik vind dat BKS het behoorlijk laat liggen aan de bovenkant van het affiche. Ik heb zoiets van: als je je wil profileren als ‘relevant’, waarom dan zijn zoveel grote namen suf: Bloc Party, 2 Door Cinema Club, Editors, Band of Horses, Asgeir.

Zulke acts had BKS natuurlijk de afgelopen jaren op al op haar affiche. Dat trekt nou eenmaal wat 3fm volk, past redelijk in het straatje van het festival, en ik denk dat veel mensen die vooral voor de andere namen komen ook sommige van deze artiesten kunnen waarderen of ze in ieder geval jaren geleden erg leuk vond. Mojo is gewoon tussen Friendly Fire en PJ Harvey/The National gaan staan. Al zit de laatste wel in de USA tijdens BKS.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Zulke acts had BKS natuurlijk de afgelopen jaren op al op haar affiche. Dat trekt nou eenmaal wat 3fm volk, past redelijk in het straatje van het festival, en ik denk dat veel mensen die vooral voor de andere namen komen ook sommige van deze artiesten kunnen waarderen of ze in ieder geval jaren geleden erg leuk vond. Mojo is gewoon tussen Friendly Fire en PJ Harvey/The National gaan staan. Al zit de laatste wel in de USA tijdens BKS.
Ik snap wel waarom ze het doen. Maar ik snap ook wel waarom Pinkpop Skunk Anansie boekt en dat vind ik ook een waardeloze boeking. Bloc Party e.d. zijn gewoon namen die ze eigenlijk niet moeten boeken als ze de beste line-up van Nederland willen. Dat is zonde en er zijn genoeg betere acts in de buurt: New Order, Guy Garvey, At The Drive-In, Django Django, Richard Hawley, Beirut.
Ik vind het gewoon een misser voor het festival zo, dat aan de onderkant echt een mooie line-up heeft. Als de bovenkant van het festival iets beter was, ook maar iets, dan was ik een weekend daar naartoe gegaan. Nu twijfel ik nog steeds.

Al moet ik zeggen dat het ook meespeelt dat de timing van BKS gewoon heel ongelukkig valt.

 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
525
496
Aan de onderkant heeft BKS ook wel dat soort namen hoor. Luister Samm Hemshaw maar eens, of Blossoms, Honne. Maar eerlijk gezegd vind ik Flume, Musa Mura ook wel ongeveer die categorie, alleen wat hipper. Bloc Party was verder ooit nog wel echt goed, nu is het ook mijn boeking niet.
 

Dillinger

Dagopener
14 jan 2016
657
0
Er is amper een objectieve meetlat waarlangs je beide festivals kunt leggen. Maar toch een kleine poging: Ze lijken ook op elkaar; relatief kleinschalig, mooie omgeving, iets ouder publiek en veel goede indie muziek. Wel heeft BKS meer te bieden qua kwantiteit; er is gewoon meer keuze. Je kunt van de ene act naar de andere want er speelt altijd wel ergens wat leuks. Op DTRH zijn er meer gaten want minder podia. Dat kun je ook als een voordeel zien natuurlijk want dan blijft er tijd over voor andere leuke dingen. In de marge zijn er wel wat verschillen; Het programma van DTRH is consistenter, vrijwel alles past wel in het verantwoorde indie plaatje. Daar waar BKS ook wat radiovriendelijke en commerciëlere acts boekt. Hou je van dance/elektronica dan is er op BKS meer aanbod en dat geldt zeker ook voor de betere gitaarindie en garage/fuzz/punk. DTRH heeft dat ook wel maar toch een stuk minder. Staat tegenover dat je op DTRH weer een stuk meer aan je trekken komt met wereld/feest muziek ( de Lima acts van Lowlands).

Zeker dit jaar is de kwaliteit van de line-ups van beide festivals uitstekend dus wat je ook kiest, er zal genoeg moois te zien zijn ;-)
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
James Blake op LL, weinig kans dus voor DTRH
Was al een beetje te verwachten, maar inderdaad nu is die kans helemaal 0.
Sowieso verwachtte ik eerder, als er nog een grote eleektronische naam komt, Hudson Mohawke, vanwege diens samenwerking met Anohni. ;)
 

Martin1617899556

Nieuw lid
5 mrt 2016
4
0
He hoi programmasamenstellers van DTRH!

Ik ga naar LL en DTRH! Heb het ook al op het LL-forum gedropt, nu ook maar even op het DTRH-forum.... Please, please, please, boek alsjeblieft New Order! Ik hoef toch niet uit te leggen waarom....? Hoewel mi New Order iets beter past op LL wil ik jullie van DTRH hier toch op attenderen, laat een mogelijke kans New Order te boeken, niet lopen....

Tot de 24e juni!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken