De Albums van 2020

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Dua Lipa's album is gewoon een goeie popplaat zoals voor mij persoonlijk Harry Styles dat vorig jaar ook was. Geen AOTY-kandidaat maar wel een goede plaat.

OT;
Against All Logic - 2017-2019
Christine & The Queens - La Vita Nuova EP
Eefje De Visser - Bitterzoet
Fornet - Anti-Tragedy
Four Tet - Sixteen Oceans
King Krule – Man Alive!
Lina_Raül Refree - Lina_Raül Refree
María José Llergo - Sanación
tricot – 真っ黒
Yves Tumor - Heaven on a Tortured Mind

Ik beluister te weinig muziek dezer dagen en er springt vooralsnog maar zeer weinig uit dit jaar eerlijk gezegd.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.150
2.914
Prachtig lijstje (al ken ik Alexandre Savior niet)
Alexandra Savior maakt van die trage, licht psychedelische, rock en is een protegee van Alex Turner. Toffe anekdote: Miracle Aligner van The Last Shadow Puppets was origineel een nummer geschreven voor Savior.

Verder zie ik hier nog goede suggesties, die EP van Christine & The Queens viel mij inderdaad ook goed. Four Tet moet nog wat groeien. En Dua Lipa heeft zeker een degelijke popplaat gemaakt die zeer makkelijk wegluistert. Elk jaar zijn er wel enkele prima popplaten, al schat ik deze nog niet zo hoog in als die Paramore en Ariana Grande albums van de voorbije jaren.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Favoriete albums zover dit jaar:
Tame Impala - The Slow Rush: Album waar ik het meest naar uitkeek maar niet helemaal de verwachtingen waargemaakt, die waren dan ook wel hoog.. Staan heerlijke nummers op, maar buiten de singles die al uit waren, vind ik het niet heel erg bijzonder. Als geheel luistert het wel lekker weg.
The Strokes - The New Abnormal: Lijkt wel alsof dit album gemaakt is voor de tijd waar we nu in leven. De songtitels en de album titels zouden zo kunnen verwijzen naar de corona crisis. Buiten dat heb ik hem nu twee keer geluisterd, en vind het tot nu toe echt een topplaat. Precies lang genoeg en nummers als At The Door, Ode to the mets zal ik nog vaak gaan horen. Zonde dat ze dan een keer in NL, België komen en dat het niet doorgaat...
Pearl Jam - Gigaton: Niet echt een tegenvaller, maar verdeeldheid. Eerste helft van de plaat vind ik echt goed, maar het duurt net wat te lang. Dat doet The Strokes beter, dat is all killer no filler.
The Weeknd - After Hours: Luister niet veel naar popmuziek, maar ben wel fan van The Weeknd. Lekker album waar onbewust toch aardig wat nummers van zijn blijven hangen. Geen kaarten gekocht voor de Ziggo, maar mocht hij volgende zomer op Rock Werchter staan, ga ik sowieso kijken. Ga ik zeker vaker opzetten.
Yves Tumor - Heaven to a Tortured Mind: Kende deze artiest nog niet, maar op aanraden van dit topic toch maar eens geprobeerd. Meteen fan, vanaf nummer één, dit past echt wel perfect in mijn straatje. Qua stem deed het me denken aan Lenny Kravitz, laat ik daar nou ook net fan van zijn. Ga komende tijd eens dieper duiken in zijn totale discografie.
Verder nog wat albums die ik ook wel de moeite vond:
Pinegrove - Marigold
Bombay Bicycle Club – Everything Else Has Gone Wrong
Sepultura - Quadra
Nog niet toegekomen aan de nieuwe van Childish Gambino, titel nodigde niet echt uit tot luisteren maar zal hem komende week eens de kans geven.


 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Ook nog geen uitschieters dit jaar voor mij (The Strokes lijkt hier na eerste luisterbeurt verandering in te brengen), maar toch al een heleboel fijne platen.
Op alfabetische volgorde:

Alexandra Savior - Archer
Arabnormal - Arabnormal
BAMBARA - Stray
Beach Bunny - Honey Moon
Bombay Bicycle Club - Everything Else Has Gone Wrong
Boniface - Boniface
HAUSER - Classic [Is 1 van de leden van 2CELLOS. Voor de mensen die hun horizonten wat willen uitbreiden richting klassieke muziek :)]
Jaguar Jaguar - Madelyn [EP]
Noemie Wolfs - Lonely Boy's Paradise
Pearl Jam - Gigaton
The James Hunter Six - Nick of Time

Licht ontgoocheld in Brian Fallon en Tame Impala. Beiden ok, maar ik had er meer van verwacht.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Nog niks te bespreken maar Win Butler heeft aangekondigd in een brief op zijn Instagram dat Arcade Fire werkt aan nieuw materiaal maar dat er wat vertraging is in opnames (jullie weten wel waardoor). Ik zit in kamp 'heerlijk die disco-invloeden op Reflektor & Everything Now'. Ik ben heel erg benieuwd waar ze mee gaan komen maar hij geeft wel aan dat het nog even zal duren. Sowieso leuk om die brief even te lezen.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Nieuwe Adam Lambert plaat Velvet knalt ook van de funk en glam. Vind hem solo wel echt ijzersterk!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
De nieuwe van Fiona Apple: topplaat!

Die heeft wel een bommetje gedropt ja. Waanzinnig heerlijke percussie daarop. Eigenlijk stelt Fiona Apple nooit teleur.

Earth, de eerste soloplaat van Ed O Brien (van Radiohead) is ook genieten. Had niet per se verwacht dat ik dit (ondanks mijn fanschap van zijn hoofdband) dit zo goed zou vinden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Vandaag de nieuwe van the white Buffalo opgezet. Klinkt heerlijk in de tuin met een biertje.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
warriorandweirdo wrote:
De nieuwe van Fiona Apple: topplaat!

Die heeft wel een bommetje gedropt ja. Waanzinnig heerlijke percussie daarop. Eigenlijk stelt Fiona Apple nooit teleur.

Earth, de eerste soloplaat van Ed O Brien (van Radiohead) is ook genieten. Had niet per se verwacht dat ik dit (ondanks mijn fanschap van zijn hoofdband) dit zo goed zou vinden.

Die Pitchfork-recensie van Fiona Apple: 10/10!
En die plaat van Ed O'Brien is inderdaad ook genieten.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Mooi muziekdagje vandaag met naast de fantastische nieuwe albums van EOB en Fiona Apple ook nog nieuwe muziek van Bon Iver. Met 'Season five episode 1' op de afbeelding van PDLIF lijken die toch ook bezig aan (alweer) een nieuw album (speelden ook al een nieuw nummer op een concert voor Bernie).
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Buiten de percussie, die is wel interessant ja, is dit toch echt niks voor mij.
Ik zou het graag willen begrijpen, maar ik snap de genialiteit hier dus echt niet van...
Een lied laten eindigen met een net wat te lange outro van blaffende honden of dat haperend klaarkomen of wat het ook is dat er gebeurt aan het einde van die eerste track?..
Maar ik heb het in ieder geval geprobeerd, Shameika en Cosmonaut vond ik wel een beetje leuk, maar 'I won't shut up'.., in ieder geval wel op mijn Spotify.
Earth van Ed O Brien vind ik wel de moeite waard. Komende dagen nog eens opzetten.
The New Abnormal en Heaven To A Tortured Mind voor mij tot nu toe echt met afstand de hoogtepunten tot zover 2020.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Mooi muziekdagje vandaag met naast de fantastische nieuwe albums van EOB en Fiona Apple ook nog nieuwe muziek van Bon Iver. Met ‘Season five episode 1’ op de afbeelding van PDLIF lijken die toch ook bezig aan (alweer) een nieuw album (speelden ook al een nieuw nummer op een concert voor Bernie).

Bedankt voor het melden!!!! Wist niet dat het nieuwe album van Fiona vandaag is uitgekomen! Haar muziek is altijd waarachtig mooi. Morgen maar even in de tuin naar luisteren.

Kan me eigenlijk ook altijd in die Pitchfork recensies vinden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.150
2.914
Ik heb eigenlijk nooit veel naar Fiona Apple geluisterd maar deze nieuwe kwam daarstraks wel goed binnen ja! De komende dagen er maar eens dieper induiken.
Verder met EOB en Rina Sawayama een mooie releasedag.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
The K. met Amputate corporate Art
https://open.spotify.com/album/6yt3bcqPFFqgZMEtQgO1ql?si=HjpThZvASwa3x0zxFGdGJQ

Top plaat, ruig, agressief, neemt je een dik half uur bij de keel én bovenal van Belgische makelij.

The Future is bright en Swim it Better zijn voor de hoogtepunten al moet de rest niet veel onderdoen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zijn er mensen die de nieuwe plaat van Hayley Williams hebben geluisterd? Voor mij de plaat van het jaar tot nu toe. Spannende electronische indie-pop. Vleugje radiohead zelfs hier en daar. Totaal een andere richting dan Paramore.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Zijn er mensen die de nieuwe plaat van Hayley Williams hebben geluisterd? Voor mij de plaat van het jaar tot nu toe. Spannende electronische indie-pop. Vleugje radiohead zelfs hier en daar. Totaal een andere richting dan Paramore.
Nog niet in 1 stuk, enkel naar de 3 aparte EPs.
De eerste twee vond ik erg goed.
Erg verfrissend en haar karakteristieke stem is en blijft gewoonweg top.
Derde EP vond ik iets minder, maar ik ga zeker ook eens het volledige album opzetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken