Dave Grohl en Foo Fighters, Nirvana en aanverwante projecten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.301
7.271
Hij pakt het toch al deftiger aan dan vele anderen.
Ach nee. Weglopen is uiteraard nog een grotere hufterstreek, maar zo'n zielig postje is toch ook niets meer dan lachwekkend. Super triest.

Cancelen is zeer beslist niet nodig, dat zou absurd zijn. Maar het gaat voor mij toch wat lastig worden om die man nog serieus te nemen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.758
5.274
Ik wou al zeggen, je kan een mening hebben. En ben er ook geen fan van. Maar je mist ook een heleboel context om zomaar te oordelen. Hij pakt het toch al deftiger aan dan vele anderen.
True, hij draait er niet omheen. Maar weinig context nodig voor buiten je huwelijk een kind verwekken, toch? De reactie an sich biedt weinig aanknopingspunten voor poly amoureuze afspraken in zijn huwelijk..
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.369
3.393
True, hij draait er niet omheen. Maar weinig context nodig voor buiten je huwelijk een kind verwekken, toch? De reactie an sich biedt weinig aanknopingspunten voor poly amoureuze afspraken in zijn huwelijk..
Ja, het verhaal is zo klaar als een klontje, dat is wel een voordeel aan deze aanpak :LOL: Tenminste geen weken speculatie of bijkomende context nodig om te weten dat hij hier een serieuze persoonlijke fout heeft gemaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

TNFke

Support act
16 jan 2014
828
804
Vreemdgaan is niet goed te praten, maar als je fan bent geweest van Lost Prophets en Anti-Flag, dan ga ik hiervoor mijn slaap en zijn muziek niet laten.

En hij owned tenminste zijn shit, daar kunnen veel andere artiesten nog van leren. Ik denk dat er sommige eigenhandig een kinderchreche kunnen vullen. Er zijn weinig artiesten die maanden zonder hun vrouw op tour zijn en dat opvullen met hun hand.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Afschuwelijke ketser gemaakt, dat is wel duidelijk.

Komt ook wel wat harder aan naar mijn idee omdat hij natuurlijk bijna overal werd omschreven als the nicest guy in Rock ''n Roll. Als dit soort dudes hem al niet in de broek kunnen houden...

Hij lost het, naar de buitenwereld tenminste, in mijn ogen perfect op. In principe heeft de rest van de wereld er als buitenstaander geen fuck mee te maken, en hij deelt al nagenoeg nooit zijn privé, maar geeft nu toch wel even een statement af.
Hij zat fout
Hij heeft spijt
Hij gaat met de billen bloot
Hij gaat investeren in zijn familie
Hij gaat op de best mogelijke manier met zijn buitenechtelijke kind om

Tuurlijk is dat ook om speculaties en geruchten de kop in te drukken, maar zo kan de focus wel op zijn gezin. Fix die shit thuis Dave. En als dat een streep zet door een 2025 tour, so be it. Eerst je gezin op orde...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.758
5.274
Vreemdgaan is niet goed te praten, maar als je fan bent geweest van Lost Prophets en Anti-Flag, dan ga ik hiervoor mijn slaap en zijn muziek niet laten.

En hij owned tenminste zijn shit, daar kunnen veel andere artiesten nog van leren. Ik denk dat er sommige eigenhandig een kinderchreche kunnen vullen. Er zijn weinig artiesten die maanden zonder hun vrouw op tour zijn en dat opvullen met hun hand.
Lost Prophets is wel van een andere orde ja. Die heb ik wel gecanceld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
156
142
Vreemdgaan is voor mietjes, zal nog steeds zijn muziek luisteren maar vind het niet meer de goede kerel die ik altijd in hem zag. Beter voor zijn vrouw dat ie de helft van zijn geld meeneemt en vertrekt. Als je het over je hart kan krijgen om vreemd te gaan zal hij het vast vaker gedaan hebben of nog doen
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Vreemdgaan is voor mietjes, zal nog steeds zijn muziek luisteren maar vind het niet meer de goede kerel die ik altijd in hem zag. Beter voor zijn vrouw dat ie de helft van zijn geld meeneemt en vertrekt. Als je het over je hart kan krijgen om vreemd te gaan zal hij het vast vaker gedaan hebben of nog doen

Dat eerste weet ik niet. Ik heb geen idee wat het in je kop met je doet als je maandenlang van huis bent, en je als rockheld dag in dag uit aanbeden wordt en, zo vermoed ik dan, heel veel verleiding moet weerstaan. Ik kan wel roepen dat alleen een echte vent dat kan weerstaan, maar misschien heeft iedereen wel een breekpunt.

Of het beter is voor zijn vrouw als ie vertrekt, dat vraag ik me af. Als je dit samen kunt overwinnen, kom je er ook heel sterk uit. Misschien is dat meer waard dan met de brokstukken blijven zitten omdat je het niet probeert te lijmen.

Je laatste zin is gewoon speculeren. Ja dat gebeurt vaker, maar lang niet altijd. Soms leren mensen van hun fouten...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.784
9.728
Of het beter is voor zijn vrouw als ie vertrekt, dat vraag ik me af. Als je dit samen kunt overwinnen, kom je er ook heel sterk uit. Misschien is dat meer waard dan met de brokstukken blijven zitten omdat je het niet probeert te lijmen.
Heel erg straffe vrouw ben je dan, een kind mee in je 'gezin' opnemen die verwekt is buiten je huwelijk. Ik ken denk ik niemand die daartoe in staat zou zijn.
 

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
156
142
Dat eerste weet ik niet. Ik heb geen idee wat het in je kop met je doet als je maandenlang van huis bent, en je als rockheld dag in dag uit aanbeden wordt en, zo vermoed ik dan, heel veel verleiding moet weerstaan. Ik kan wel roepen dat alleen een echte vent dat kan weerstaan, maar misschien heeft iedereen wel een breekpunt.
Tjah dat weet je van tevoren, trouw dan niet. Vind het allemaal een beetje te simpel, er is verleiding dus dan kan het gebeuren. Is gewoon diep en diep triest niets meer en niets minder.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Heel erg straffe vrouw ben je dan, een kind mee in je 'gezin' opnemen die verwekt is buiten je huwelijk. Ik ken denk ik niemand die daartoe in staat zou zijn.
Ik denk niet dat dat de situatie is die ontstaat.

Ik denk dat hij het kind erkent, ondersteund, bij vlagen ook zal zien, maar zeker niet dat het in zijn huidige gezin opgenomen wordt. Die blijft gewoon bij haar moeder. En dat Dave tijd, energie, aandacht en geld in zijn nieuwste dichter steekt, wil niet zeggen dat zijn huidige vrouw en dochters hun 'halfzusje' ook zo benaderen.

Maar goed, nu speculeer ik ook...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.776
12.447
Tjah dat weet je van tevoren, trouw dan niet. Vind het allemaal een beetje te simpel, er is verleiding dus dan kan het gebeuren. Is gewoon diep en diep triest niets meer en niets minder.
In alle eerlijkheid vind ik jouw reactie te simpel en die van Rick veel genuanceerder. Het is makkelijk oordelen vanuit huis achter ons toetsenbord. Ik, en niemand hier, weet hoe zij zouden zijn in de situatie waar Dave zich al bijna zijn hele leven in bevind. Aanbeden als rock god, veel van huis maar óók een behoefte aan een stabiele thuis situatie en een zorgzame vrouw. Dat zijn twee moeilijk te combineren werelden. Ik zie vooral een man die probeert eigenaarschap te nemen voor zijn fouten. Het is nu aan zijn vrouw en kinderen om te bepalen hoe zij hiermee omgaan en aan niemand anders.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.108
1.992
Tjah dat weet je van tevoren, trouw dan niet. Vind het allemaal een beetje te simpel, er is verleiding dus dan kan het gebeuren. Is gewoon diep en diep triest niets meer en niets minder.
Rocksterren zouden niet moeten trouwen, omdat ze van tevoren weten dat ze aan veel meer verleiding worden blootgesteld? Zo werkt het niet. Op het moment dat mensen trouwen, menen ze het doorgaans als ze zeggen "voor nu tot in de dood" of iets van die strekking. Er is doorgaans 0 intentie om zich daar niet aan te houden...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.784
9.728
Ik denk niet dat dat de situatie is die ontstaat.

Ik denk dat hij het kind erkent, ondersteund, bij vlagen ook zal zien, maar zeker niet dat het in zijn huidige gezin opgenomen wordt. Die blijft gewoon bij haar moeder. En dat Dave tijd, energie, aandacht en geld in zijn nieuwste dichter steekt, wil niet zeggen dat zijn huidige vrouw en dochters hun 'halfzusje' ook zo benaderen.

Maar goed, nu speculeer ik ook...
Een beetje schipperen tussen twee gezinnen dus.

Nuja, dat nog liever dan zijn nieuwe dochter niet als dusdanig erkennen. Redelijk fucked up. Voor de rest wel benieuwd wat dit doet met eventuele toekomstplannen van de Foo Fighters.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

luluasas

Randprogramma
9 mei 2023
156
142
In alle eerlijkheid vind ik jouw reactie te simpel en die van Rick veel genuanceerder. Het is makkelijk oordelen vanuit huis achter ons toetsenbord. Ik, en niemand hier, weet hoe zij zouden zijn in de situatie waar Dave zich al bijna zijn hele leven in bevind. Aanbeden als rock god, veel van huis maar óók een behoefte aan een stabiele thuis situatie en een zorgzame vrouw. Dat zijn twee moeilijk te combineren werelden. Ik zie vooral een man die probeert eigenaarschap te nemen voor zijn fouten. Het is nu aan zijn vrouw en kinderen om te bepalen hoe zij hiermee omgaan en aan niemand anders.
Daar zit ook wel weer wat in. Toch zie je wel snel dat het in deze omstandigheden eerder als normaal gezien wordt. Vind het rocksterleven alsnog geen excuus, maar je het hebt gelijk... het is nu aan zijn vrouw
 
  • Winning
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel en RickHuissen

Gebruikers die dit onderwerp bekijken