Gisteren erg goede eerste dag gehad. Lekker weer, alleen op de terugweg met de fiets wat lichte regen. Wat een fijne sfeer weer. Veel leuke mensen tegen gekomen en lekker zitten kletsen. Eindelijk een rotdog van Hans worst gehad ?. Wel jammer dat het bier is veranderd naar Bud. Niet heel erg, maar ik had liever Grolsch gehouden.
Begonnen met
son mieux. Kleurrijk, vrolijk, muzikaal en kreeg meteen het publiek mee. Fijne band om de dag te starten. Positieve is natuurlijk dat er veel op het podium staan en er veel gebeurt zonder dat het gedwongen voelt. 3 kwartier voelde ook kort. Toen nog snel 3 liedjes van
meskerem mees kunnen zien. Blij dat ik moet daar in eerste instantie voor was gegaan, want hoewel het goed was waren er continu mensen aan het praten. Logisch op een festival, maar niet goed voor de muziek.
Wolmother was op de main retestrak. Uurtje rocken waarvan voor de eerste 20 min en afsluiter Joker and the thief spot on waren. Daarna wou mijn vader naar
bazart, ondanks mijn waarschuwingen dat het mierzoete muziek is. Na 2 nummers vond ook hij het te glad. Klein niet zo spannend stukje
Mattiel gezien. Met wat eten daarna achter bij
Kensington gaan staan. Gelukkig kwam ik een oude vriendin tegen die ik al geen 4 jaar had gezien, dus kon ik bij praten zonder meer al teveel aan de muziek te storen.
Toen naar de Barn die aan het uitpuilen was voor
Bökkers. We konden net aan de zijkant binnenin staan. Het was een groot feest. Sfeer perfect, favoriete band van het publiek, gewoon erg gezellig.
Waterboys op de main waren niet de publiek trekker die ik dacht. Redelijk rustig. Wel goed. Oude muziek en babe natuurlijk, maar ze legden er veel energie in. Jammer dat ze Whole of the moon niet deden, want daar was het wachten wel een beetje op.
Confidence men was een rare act op een leuke manier. Drummer en DJ hadden zwarte lampenkappen op, zodat ze weg vielen tegen de achtergrond. Zanger en zangeres kwamen op een Monty Python manier op een maakten er een uitgedachte show van. Na het eerste nummer gingen de rare jassen uit en was het vooral dansen. Halverwege nog een kleding wissel waarbij we werden opgezweept door een lampenkap. Afsluiters boyfriend en holiday waren wel bangers. Daarna op hetzelfde podium
Froukje. En dat was gewoon weer zoals altijd goed. Elke keer als ik haar zie lijkt ze ontspannender, relaxter en daarmee iets beter.
Afgesloten in het kleine schuurtje bij
sports team. Feest! Na 20 min de boven balustrade verruilt voor de moshpit. Nog even lekker de laatste energie van de dag eruit te knallen. Zanger en deden het weer goed. Lekker rommelig, veel interactie met het publiek wat ook goed los ging en knallende nummers.
Lijstje
1 sports team
2 Froukje
3 confidence men
4 son mieux
5 Waterboys
6 Wolmother
7 Bökkers
Prima dagje dus, op naar die van vandaag