Corona Virus en concerten/festivals

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Iemand enig idee of de maatregelen dan worden losgelaten vanaf woensdag 23 maart eind van de dag, of begin van de dag?
Heb op 23 maart een concert staan (royal blood, afas) en vraag me af of ik me nog zal moeten laten testen of niet
Per woensdag 23 maart, dus zal de nacht van 22 op 23 zijn, wat betekent dat je niet zou hoeven laten testen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
In België is het nu al code geel en dus vrij.

Hoe beleven jullie dit?
zorgeloos of toch nog altijd met wat schrik om besmet te geraken?

Stel je voor dat je nu tijdens een concert besmet geraakt en hierdoor ernstig, mogelijks definitief geur of reukverlies hebt… dan beklaag je je toch eeuwig dat avondje plezier?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
In België is het nu al code geel en dus vrij.

Hoe beleven jullie dit?
zorgeloos of toch nog altijd met wat schrik om besmet te geraken?

Stel je voor dat je nu tijdens een concert besmet geraakt en hierdoor ernstig, mogelijks definitief geur of reukverlies hebt… dan beklaag je je toch eeuwig dat avondje plezier?
Voor ons was code oranje en geel eigenlijk quasi hetzelfde, mondmaskers moesten bij oranje niet meer voor bezoekers en sluitingsuur bestond toen ook al niet meer.
Zelf had het ik het toen wel gehad met die maatregelen dus ik neem sinds ingang van code oranje alles mee wat ik kan meenemen.
Concertjes in Brussel en daarna de stad in, nachtje Leuven gedaan, met de bus mee op verplaatsing met de voetbal tot zelfs een uitgestelde kerstmarkt eind februari.
Zoals Stijn Meuris zijn optreden gisteren met 1 woord opende: KNALDRANG

Schrik om besmet te raken heb ik niet, dan kan ik mezelf evengoed thuis opsluiten. Mocht ik dan besmet geraken dan zij het maar zo.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ik ben 5 keer gevaccineerd, 2 jaar voorzichtig geweest en recent toch een besmetting doorgegaan. Gisteren nog eens uitgegaan en daar heb ik niet meer dan de volle 2 seconden nagedacht over corona.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joe
12 nov 2016
650
389
In België is het nu al code geel en dus vrij.

Hoe beleven jullie dit?
zorgeloos of toch nog altijd met wat schrik om besmet te geraken?

Stel je voor dat je nu tijdens een concert besmet geraakt en hierdoor ernstig, mogelijks definitief geur of reukverlies hebt… dan beklaag je je toch eeuwig dat avondje plezier?
Zou zelf bij optredens gewoon nog steeds goeie FFP2 mondmaskers dragen... dat soort bescherming helpt nog steeds, zelfs als anderen het niet doen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
In mijn omgeving heerst het wel (nasleepje carnaval), en ik was afgelopen vrijdag aan de beurt. Maar het stelt niet bijster veel voor als ik zo om me heen kijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Dit is ook bijzonder.

Aanstaande donderdag naar Matthijs Gaat Door in Ziggo. Voor staplaatsen geldt Testen voor Toegang. Mensen die positief getest zijn hebben pech, daarin kan het event helaas niets betekenen.

Logisch dat je niet naar binnen kan natuurlijk, maar je bent dan dus wel gewoon je geld kwijt.

Alleen met een annuleringsverzekering ben je mogelijk verzekerd tegen een positieve test.

Extreem lullig voor iedereen die positief getest wordt. Mogen ze wel wat coulanter zijn. Wat vinden jullie?
 
Laatst bewerkt:

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
Was bij het afgelopen concert van Stromae in Ziggo Dome ook het geval. Dat was dan zonder testen voor toegang, maar daar kon je alleen met een mobiel ticket naar binnen.

Was die dag onvoorzien verhinderd en dan is het erg vervelend dat ticketmaster het eigen doorverkoopplatform nog niet live heeft.

Nu was er geen mogelijkheid om iemand anders blij te maken met mijn tickets - anders dan om gelijk diegene ook toegang tot je hele account te geven.

Begrijp overigens wel de greep naar mobiele en persoonsgebonden tickets om kaarthandel en woekerprijzen tegen te gaan, dat is alleen maar positief. Maar bied dan in ieder geval betere restitutie of doorverkoop zonder winstoogmerk aan.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Enge Willem is opgepakt. Anderhalf jaar te laat, maar goed. Hij heeft de staat al zo vaak voor het gerecht gesleept, tijd om te kijken of er nog iets terug te vorderen of af te straffen valt...
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Is er hier toevallig iemand die goed ingevoerd is in het Dream Theater kamp? Gaat de tour in mei door? Met Devin Townsend in het voorprogramma wil ik deze eigenlijk niet laten schieten..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Is er hier toevallig iemand die goed ingevoerd is in het Dream Theater kamp? Gaat de tour in mei door? Met Devin Townsend in het voorprogramma wil ik deze eigenlijk niet laten schieten..
Devin zelf heeft pas nog wel optredens aangekondigd, dus die heeft er wel vertrouwen in. Als ie nou dat vertrouwen doorgeeft aan Dream Theater...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Dit is ook bijzonder.

Aanstaande donderdag naar Matthijs Gaat Door in Ziggo. Voor staplaatsen geldt Testen voor Toegang. Mensen die positief getest zijn hebben pech, daarin kan het event helaas niets betekenen.

Logisch dat je niet naar binnen kan natuurlijk, maar je bent dan dus wel gewoon je geld kwijt.

Alleen met een annuleringsverzekering ben je mogelijk verzekerd tegen een positieve test.

Extreem lullig voor iedereen die positief getest wordt. Mogen ze wel wat coulanter zijn. Wat vinden jullie?
Helemaal kak, ik had Genesis op mijn agenda staan voor maandag. Maar vorige week vrijdag dus positief getest…. Daar ga ik niet doorheen komen vrees ik
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Helemaal kak, ik had Genesis op mijn agenda staan voor maandag. Maar vorige week vrijdag dus positief getest…. Daar ga ik niet doorheen komen vrees ik
Dan heb je het eigenlijk niet toch, maar 'pakt' ie je op de antistoffen ofzo? Weet niet precies goe dat werkt. Als je er niet doorheen komt, kan je altijd nog nadenken om je vloertickets te verkopen en te gaan voor zitplekken. Dan hoef je je niet te testen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Helemaal kak, ik had Genesis op mijn agenda staan voor maandag. Maar vorige week vrijdag dus positief getest…. Daar ga ik niet doorheen komen vrees ik
Da's klote zeg... hoe lang duurt het voor je dan weer negatief test?

Misschien kun je ze bij TM ruilen voor dinsdag voor de zekerheid?

Niet teveel last van de corona gehad hopelijk trouwens! :)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Da's klote zeg... hoe lang duurt het voor je dan weer negatief test?

Misschien kun je ze bij TM ruilen voor dinsdag voor de zekerheid?

Niet teveel last van de corona gehad hopelijk trouwens! :)
Nee het stelde 3x niks voor gelukkig. Je kan nog tot 8 weken positief testen geloof ik. En vanaf woensdag is testen niet meer nodig…
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Helemaal kak, ik had Genesis op mijn agenda staan voor maandag. Maar vorige week vrijdag dus positief getest…. Daar ga ik niet doorheen komen vrees ik
Sommige mensen testen na een week alweer negatief via TvT, dus ik zou me één dezer dagen gewoon es laten testen wat het bij jou doet... ??
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Sommige mensen testen na een week alweer negatief via TvT, dus ik zou me één dezer dagen gewoon es laten testen wat het bij jou doet... ??
De zelf testen zijn nog positief... dus ja dan kan ik wel weer tijd steken in een PCR test, maar ik vrees dat ik gewoon dikke pech heb.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken