Corona Virus en concerten/festivals

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Het OMT adviseert hoogst waarschijnlijk niet verder te versoepelen. Voorlopig dan dus ook geen concerten op volle capaciteiten.
OMT: prognose virusverspreiding in herfst- en wintermaanden ongunstiger dan verwacht - https://nos.nl/l/2401438
 
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Poe dat valt niet mee. De show van Heaven Shall Burn en Trivium verhuist naar januari 2023. Had nog stiekem hoop dat deze door zou gaan in december. Jammer
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.363
10.194
Poe dat valt niet mee. De show van Heaven Shall Burn en Trivium verhuist naar januari 2023. Had nog stiekem hoop dat deze door zou gaan in december. Jammer
Dan zit Lamb of God er ook nog wel aan te komen met een verplaatsing... Wardruna is ook verplaatst van a.s. november naar februari 2023, ook een pokke-end weg.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Dan zit Lamb of God er ook nog wel aan te komen met een verplaatsing... Wardruna is ook verplaatst van a.s. november naar februari 2023, ook een pokke-end weg.
Lamb of god? Hopelijk niet, heb ze staan in de AB met Kreator.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ben benieuwd naar Nightwish
Ze zeggen tot nu toe nog dat het door gaat maar vind het moeilijk te geloven dat ik over een maand in een uitverkochte ziggo dome sta. Vooral nu de besmettingen weer oplopen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Ben benieuwd naar Nightwish
Ze zeggen tot nu toe nog dat het door gaat maar vind het moeilijk te geloven dat ik over een maand in een uitverkochte ziggo dome sta. Vooral nu de besmettingen weer oplopen.

Herkenbaar. Maar het scheelt dat ze dus ergens de afgelopen tijd pas toestemming hebben gehad, dat het door kon gaan. Mogelijk dus al met een oploop van besmettingen.

Kan het me overigens ook niet echt voorstellen dat er nu ineens weer heftige maatregelen komen richting een lockdown toe.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Herkenbaar. Maar het scheelt dat ze dus ergens de afgelopen tijd pas toestemming hebben gehad, dat het door kon gaan. Mogelijk dus al met een oploop van besmettingen.

Kan het me overigens ook niet echt voorstellen dat er nu ineens weer heftige maatregelen komen richting een lockdown toe.
Ik ben er nog niet erg gerust op hoor. Dit kabinet kennende zal de cultuursector weer als eerste op slot gaan. Onpopulaire maatregelen zoals mondkapje terug en beperkt aantal mensen in de Primark komen daarna pas.

Bijkomend spannend element is of we als Nederlanders tegen die tijd België nog in mogen.. Gelukkig merk je dat de regeringen wat meer ontspannen in de wedstrijd zitten waardoor ik er vertrouwen in heb dat de boel doorgaat, maar ben er pas zeker van als ik met de eerste pint in de zaal sta.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
ALS ze maatregelen nemen moeten ze gewoon de niet gevaccineerden aanpakken he.

Bij het winkelen wil ik gerust nog dat ding dragen maar tegen alle andere maatregelen verzet ik mij. En ik ben denk ik niet alleen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het kabinet beraadt zich op aanvullende maatregelen om de oplaaiende uitbraak van COVID-19 een halt toe te roepen. Het Outbreak Management Team (OMT) is gevraagd eerder met een advies te komen, zegt demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) na overleg met de meest betrokken bewindspersonen.

Een besluit valt volgende week dinsdag, dan is er ook weer een persconferentie. De persconferentie stond eerder gepland voor 5 november.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Het kabinet beraadt zich op aanvullende maatregelen om de oplaaiende uitbraak van COVID-19 een halt toe te roepen. Het Outbreak Management Team (OMT) is gevraagd eerder met een advies te komen, zegt demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) na overleg met de meest betrokken bewindspersonen.

Een besluit valt volgende week dinsdag, dan is er ook weer een persconferentie. De persconferentie stond eerder gepland voor 5 november.
Via mijn werk kreeg ik die signalen net ook ja. Wordt rekening gehouden met nieuwe maatregelen. Ik hoop van harte dat de cultuursector niet weer dicht gaat maar dat wordt aangegeven dat de activiteiten met de Coronapas gewoon door kunnen gaan. Maatregelen vooral in dagelijks leven, thuis werken, 1,5 meter terug etc.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Misschien dat ze straks iedereen verplichten om te testen, in plaats van alleen mensen die geen prik hebben gehaald.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Misschien dat ze straks iedereen verplichten om te testen, in plaats van alleen mensen die geen prik hebben gehaald.
Nog mooier, heb je je netjes gevaccineerd moet je je nog verplicht gaan testen omdat er lui zijn die zich niet willen laten vaccineren...... Dat systeem in Oostenrijk is misschien wel wat voor de niet gevaccineerde...
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Nog mooier, heb je je netjes gevaccineerd moet je je nog verplicht gaan testen omdat er lui zijn die zich niet willen laten vaccineren...... Dat systeem in Oostenrijk is misschien wel wat voor de niet gevaccineerde...
Dan word je savonds aangehouden op je fietsje en moet je ter plekken je medische status doorgeven? Bizar dat we daartoe in staat zijn hoor. Had dit in 2019 verteld en iedereen had je voor gek verklaard.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Dan word je savonds aangehouden op je fietsje en moet je ter plekken je medische status doorgeven? Bizar dat we daartoe in staat zijn hoor. Had dit in 2019 verteld en iedereen had je voor gek verklaard.
Dan bedoel je dat wanneer er een avondklok zou komen voor niet-gevaccineerden? Ik vind een avondklok sowieso een maatregel die veel te ver ging en gaat, maar dat ter zijde.

Ik kan me wel voorstellen dat er restricties komen voor niet-gevaccineerden. Als blijkt dat 80% op de IC niet gevaccineerd is, dan zitten we dus in een situatie dat een groep mensen (mensen die vanwege medische redenen geen vaccin kunnen nemen, laat ik even buiten beschouwing) die eigenlijk aangeeft medici niet te vertrouwen, de zorgt dreigt te overbelasten. Daarnaast kan ik me voorstellen dat er overwegingen gemaakt worden die erop neer kunnen komen dat horeca of open kan blijven voor gevaccineerden, of voor helemaal niemand. Dan is het ook eigenlijk niet te verkopen dat je de horeca voor iedereen sluit.

Ik denk ook dat voor vrijwel alles rondom deze pandemie geldt dat men je voor gek had verklaard in 2019.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc, PJ en Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Die coronacheck app is ook makkelijk te omzeilen natuurlijk. Hoe vaak ik al niet gehoord heb dat een gsm even sneaky wordt doorgegeven. Men kijkt er verder toch niet naar. Uitzonderingen daargelaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Die coronacheck app is ook makkelijk te omzeilen natuurlijk. Hoe vaak ik al niet gehoord heb dat een gsm even sneaky wordt doorgegeven. Men kijkt er verder toch niet naar. Uitzonderingen daargelaten.
Ook een punt ja, zelf nu ook wel de ervaring dat die controle an sich al veel te wensen over laat. In de horeca ben ik vooralsnog amper gecontroleerd en als ernaar gevraagd wordt pas één keer dat ook gevraagd werd, wat is de eerste letter van je voornaam. Het is toch niet zo lastig om mensen te vragen die qr code en een id bewijs te laten zien? Op uitgaansavonden misschien iets lastiger en dan is een polsbandje ook alweer iets fraudegevoeliger.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Die coronacheck app is ook makkelijk te omzeilen natuurlijk. Hoe vaak ik al niet gehoord heb dat een gsm even sneaky wordt doorgegeven. Men kijkt er verder toch niet naar. Uitzonderingen daargelaten.
Bij mij wordt ie 8 van de 10 keer niet eens gevraagd. En uitgerekend op de plek waar de algemene opinie het het minst verwacht, tijdens uitgaan (want 'kut studenten die schijt hebben aan alles' en dat soort onzin), werd hij steevast bij elke kroeg/club uitgebreid gecontroleerd mét ID. In géén énkele horeca gelegenheid (buiten uitgaan dus) waar ik ben geweest afgelopen weken vroegen ze ergens om. Mijn medeleven/solidariteit met de horeca is het enige wat nóg méér is afgenomen tijdens deze pandemie dan mijn aantal bezochte concerten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken