Corona Virus en concerten/festivals

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Nieuwe besmetting in de muziekwereld: zanger Rammstein ligt op IC in Duitsland met corona.

Dit wens je niemand toe nee, zelfs niet de frontman van de meest vervuilende band ter wereld. Vrees voor de fans dat de hele tour uitgesteld wordt naar volgend jaar.

Dan wordt de ontlading nog groter. :)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
werchter12 wrote:
Nieuwe besmetting in de muziekwereld: zanger Rammstein ligt op IC in Duitsland met corona.

Dit wens je niemand toe nee, zelfs niet de frontman van de meest vervuilende band ter wereld. Vrees voor de fans dat de hele tour uitgesteld wordt naar volgend jaar.

Dan wordt de ontlading nog groter. ?
Je kon het niet laten, hè? :wink:
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Beetje onnodige toevoeging inderdaad. :p

Ik baal vooral van Damon Albarn en Nick Cave. Had daar zo gigantisch veel zin in!!!!

En Snoop Dogg trouwens ook. En Tyler the Creator. Teveel om op te noemen eigenlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
mattman wrote:

werchter12 wrote:
Nieuwe besmetting in de muziekwereld: zanger Rammstein ligt op IC in Duitsland met corona.


Dit wens je niemand toe nee, zelfs niet de frontman van de meest vervuilende band ter wereld. Vrees voor de fans dat de hele tour uitgesteld wordt naar volgend jaar.

Dan wordt de ontlading nog groter.
1f642.svg


Je kon het niet laten, hè?
1f609.svg

Haha, nope!

Maar echt in alle eerlijkheid: dat die man maar snel geneest. Heeft veel fans, en maakt een pak mensen gelukkig. Gezien zijn kloek gestel en de voorzichtig positieve berichten zie ik het ook wel optimistisch in. In Rammstein traditie steek ik een mentaal vuurtje aan voor 'm.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Man....
Op een snel herstel en hopelijk zonder veel blijvende schade! Tour zal wel uitgesteld worden inderdaad.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.378
529
Eigenlijk bedenk ik het mij vandaag pas, maar ik mis in de huidige corona-aanpak wel de visie voor de lange termijn. Die 60-70% groepsimmuniteit gaat dus 3~5 jaar duren, zo lang kunnen de huidige maatregelen niet worden volgehouden. En zodra het 'beter' lijkt te gaan met de besmettingen in Nederland en je draait de maatregelen terug, is het een kwestie van een paar maanden voordat het virus weer net zo hard terugkomt. We hebben in de laatste maanden immers gezien hoe hard het kan gaan met dit virus. Ik weet echt even niet hoe ik de toekomst voor me moet zien met de coronasituatie en daarbij horende maatregelen...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Gekochte toegangskaartjes worden mogelijk vouchers - https://nos.nl/l/2328570
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.609
Gekochte toegangskaartjes worden mogelijk vouchers – https://nos.nl/l/2328570

Voor sommige festivals en poppodia ben ik het hier mee eens. Maar ik heb ook tickets voor festivals waarbij ik geen idee heb wat ik moet doen als ik een voucher krijg...

Overigens doen best veel plekken al iets soortgelijks (voornamelijk Thuishaven)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
PJ wrote:
Gekochte toegangskaartjes worden mogelijk vouchers – https://nos.nl/l/2328570

Voor sommige festivals en poppodia ben ik het hier mee eens. Maar ik heb ook tickets voor festivals waarbij ik geen idee heb wat ik moet doen als ik een voucher krijg…

Overigens doen best veel plekken al iets soortgelijks (voornamelijk Thuishaven)
Precies, of zalen waar ik eigenlijk nooit kom, maar alleen omdat ze een artiest daar hebben optreden. Het enige is natuurlijk dat er niet opeens uitzonderingen kunnen zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Mensen niet de mogelijkheid tot restitutie van het ticketgeld bieden is toch wel erg vervelend.
Stel dat (ik noem maar wat) Best Kept Secret zou bepalen dat in plaats van het geld terug te storten ze alle toegangsbewijzen voor 2020 omzetten naar 2021, dan is dat op zich een aardige oplossing. Het punt hiermee is alleen dat ik bijvoorbeeld volgend jaar al helemaal niet zou kunnen gaan, waarmee ik dus opdraai voor 180eu.
Je moet dus als organisatie zijnde beiden mogelijkheden bieden, anders ga ik nooit meer een kaartje kopen voor een festival wat dit niet doet en met mij vele anderen.
Concertzalen/clubs is een ander verhaal, aangezien de prijzen veel lager zijn en zij ook verschillende vervangende concerten aan zouden kunnen bieden.
 

Maurice van de M

Randprogramma
6 jan 2016
185
48
Van Rammstein zelf:

Yesterday evening Till Lindemann was admitted to a hospital on the band’s doctor’s advice. He spent the night in intensive care but has been moved as he is feeling better. Till has tested negative for the coronavirus.

 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Mensen niet de mogelijkheid tot restitutie van het ticketgeld bieden is toch wel erg vervelend.
Stel dat (ik noem maar wat) Best Kept Secret zou bepalen dat in plaats van het geld terug te storten ze alle toegangsbewijzen voor 2020 omzetten naar 2021, dan is dat op zich een aardige oplossing. Het punt hiermee is alleen dat ik bijvoorbeeld volgend jaar al helemaal niet zou kunnen gaan, waarmee ik dus opdraai voor 180eu.
Je moet dus als organisatie zijnde beiden mogelijkheden bieden, anders ga ik nooit meer een kaartje kopen voor een festival wat dit niet doet en met mij vele anderen.
Concertzalen/clubs is een ander verhaal, aangezien de prijzen veel lager zijn en zij ook verschillende vervangende concerten aan zouden kunnen bieden.

Jij weet nu al waar je in juni 2021 bent?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dit wens je niemand toe nee, zelfs niet de frontman van de meest vervuilende band ter wereld. Vrees voor de fans dat de hele tour uitgesteld wordt naar volgend jaar.

Volgens de band zelf geen Corona. Wel ic geweest.
Ik denk dat de Duitse regering alles nog dichthoudt tot augustus.

Meest vervuilend is natuurlijk niet Rammstein. Das Bono. Kijk Southpark er maar op na ?
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
In België zijn de maatregelen om corona tegen te gaan verlengd tot en met zondag 19 april en het kan verlengd worden tot 3 mei.
Je mag dan wel naar je werk, boodschappen doen en een kleine wandeling maken, maar het is toch een beroerd vooruitzicht om
zo lang thuis te moeten zitten. Ik denk wel dat Nederland ook wel zal verlengen en dat 6 april ook verschoven gaat worden.
Tot nu toe zie ik in Nederland nog echt geen afvlakking van het aantal patiënten en doden.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Mensen niet de mogelijkheid tot restitutie van het ticketgeld bieden is toch wel erg vervelend.
Stel dat (ik noem maar wat) Best Kept Secret zou bepalen dat in plaats van het geld terug te storten ze alle toegangsbewijzen voor 2020 omzetten naar 2021, dan is dat op zich een aardige oplossing. Het punt hiermee is alleen dat ik bijvoorbeeld volgend jaar al helemaal niet zou kunnen gaan, waarmee ik dus opdraai voor 180eu.
Je moet dus als organisatie zijnde beiden mogelijkheden bieden, anders ga ik nooit meer een kaartje kopen voor een festival wat dit niet doet en met mij vele anderen.
Concertzalen/clubs is een ander verhaal, aangezien de prijzen veel lager zijn en zij ook verschillende vervangende concerten aan zouden kunnen bieden.

Jij weet nu al waar je in juni 2021 bent?

Zeker!
Of Corona moet tegen die tijd nog steeds reizen doen annuleren.
 

eva84

Dagopener
30 jan 2019
534
582
Mensen niet de mogelijkheid tot restitutie van het ticketgeld bieden is toch wel erg vervelend.
Stel dat (ik noem maar wat) Best Kept Secret zou bepalen dat in plaats van het geld terug te storten ze alle toegangsbewijzen voor 2020 omzetten naar 2021, dan is dat op zich een aardige oplossing. Het punt hiermee is alleen dat ik bijvoorbeeld volgend jaar al helemaal niet zou kunnen gaan, waarmee ik dus opdraai voor 180eu.
Je moet dus als organisatie zijnde beiden mogelijkheden bieden, anders ga ik nooit meer een kaartje kopen voor een festival wat dit niet doet en met mij vele anderen.
Concertzalen/clubs is een ander verhaal, aangezien de prijzen veel lager zijn en zij ook verschillende vervangende concerten aan zouden kunnen bieden.

Ik heb nu alleen Paaspop en Emporium die geannuleerd zijn. Ik heb nog goede hoop voor Lowlands.

De geldigheid voor volgend jaar vind ik prima. Ik begreep van Matrixx (Emporium) dat als blijkt dat je niet kan gaan je vanaf volgend jaar maart je geld terug kan vragen.

Paaspop was het nog aan het uitvogelen welke opties ze de bezoekers willen bieden geloof ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken