PJ wrote:
@gesp.
Ik heb al veel van je reacties met aandacht zitten lezen. Wanneer denk jij dat het weer zou kunnen om een concert te bezoeken? Denk jij dat we in juli bv gezellig op een festival staan of moeten we er sterk rekening mee houden dat dit nog wel een paar maanden of misschien langer kan duren voor wanneer men het weer toestaat om met grote groepen mensen samen te komen voor bv een concert??
Je hebt geen glazen bol, snap ik ook wel maar je kraamt geen onzin uit als het over corona gaat…..
Geen idee, kan dat echt niet zeggen. Die cijfers en het beeld uit IJsland moeten ook maar waar blijken.
Er zijn momenteel teveel variabelen (en met totaal aantal infecties zo’n beetje de belangrijkste) die nog niet bekend zijn. Dat maakt dat er eigenlijk geen goede voorspelling te maken is. Snap dat mensen ver vooruit willen kijken en zekerheid willen, maar die is er voorlopig gewoonweg niet. Situatie van week tot week bekijken en niet overhaast en te ver vooruit beslissen lijkt me echt het beste voor iedereen. Daarom zie je dat maatregelen voor een relatief korte termijn worden ingevoerd. Ben wat dat betreft erg blij dat in Nederland en omringende landen de ratio boven de emotie gaat bij het maken van besluiten.
De wat langere termijn is lastig te overzien. Uiteindelijk zal het doorgaan van concerten en festivals afhangen van wanneer het dagelijkse leven weer voorzichtig op gang komt. En dat is grotendeels een politieke keuze die af gaat hangen van de zorg die al dan niet overbelast gaat raken (die kans is er nog steeds), op welke termijn zo’n eventuele therapie met antilichamen inzetbaar is en de eerste resultaten van grootschalig bloedonderzoek. Er moet wel draagvlak en vertrouwen zijn, denk zelf dat er angst en twijfel gaat zijn als het maatschappelijke leven weer opgepakt mag worden. Een verbetering van de huidige situatie en meer informatie over het virus gaat daarbij helpen. De wetenschap staat niet stil, maar er is nog steeds teveel onbekend over dit virus.
De komende weken is het sowieso nog afwachten, maar heb wel goede hoop dat het daarna snel beter zal gaan. Concerten en festivals interesseren me momenteel niet, vind het belangrijker dat de zorg niet overbelast raakt en iedereen gezond blijft.