Corona Virus en concerten/festivals

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Timmetje wrote:

mattman wrote:

Timmetje wrote:
Ik denk dat we helaas vrijwel zeker het hele festivalseizoen tot en met augustus wel kunnen vergeten. Het is nu een kwestie van richtlijnen blijven volgen en hopen dat in 2021 alles amaal weer normaal doorgang kan vinden.


Ja precies. Ik ga in 2021 wel overcompenseren denk ik. En een stuk of 5 festivals meepikken, haha. De sector draaiende houden.


Same here. Het idee dat we dit jaar niet meer kunnen festivallen is om onrustig van te worden. Wanneer gaan de 2021 topics open?
1f609.svg
1f61b.svg


Ik hoop het, maar zelfs daar hou ik vooralsnog een flinke arm om de slag gezien de uitspraken van diverse experts.

Gast. Don't. Please.

Volgend jaar wordt het mooiste jaar uit ons leven, eentje die dit rotte jaar in een klap zal doen vergeten. :) Is 2020 al voorbij?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Ik ben ook bang dat het pas 2022 wordt. Als 2021 wel doorgaat zal het allemaal ook wel flink anders zijn dan we gewend zijn.

Haha 2022. Kunnen we met onze vliegende auto naar het festival gaan. Weet niet eens of ik tegen die leeftijd nog wel zin heb in festivallen. Waarom zou het anders zijn? Bedoel je: als in twee keer zoveel acts die touren? Want ik verwacht dat pakweg een Rock Werchter echt een overvloed aan keuze zal hebben. 8 dagen?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.484
6.151
Als in de kans dat je dan alweer in een gigantisch grote groep dicht op elkaar naar muziek mag staan luisteren volgens mij vrij klein zal zijn.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.581
11.148
Ik ben ook bang dat het pas 2022 wordt. Als 2021 wel doorgaat zal het allemaal ook wel flink anders zijn dan we gewend zijn.


wenteldave wrote:

zworp4 wrote:

Joslittel wrote:
Ja dit is echt ongelofelijk. Echt bizar. Wel met 15000 man binnen op een kluitje maar niet met 4 man buiten wandelen (ben het overigens wel eens met die laatste maatregel, laat dat ff duidelijk zijn). En een kans 2 dagen later ook niet aangrijpen om deze misser te herstellen.


Dat je niet met een groep (die geen huishouden is) naar buiten mag valt in dezelfde groep maatregelen als concerten, horeca e.d. en geldt nog steeds voorlopig tot 6 april, niet tot 1 juni.


Kan je nagaan hoe vaag het is. Het is niet heel duidelijk welke regel tot welke datum geldt. Wat geldt wel tot 1 juni dan?

Geen bijeenkomsten tot 1 juni.
Ja, lekker duidelijk dus... Wat voor?
Dat was dus het artikel van gisteren, waar zalen ervan uitgaan dat dat dus ook tot 1 juni geldt, terwijl dat niet zo is. Kleine venues zouden daardoor gewoon open kunnen blijven.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.978
8.628
Als in de kans dat je dan alweer in een gigantisch grote groep dicht op elkaar naar muziek mag staan luisteren volgens mij vrij klein zal zijn.

Wanneer bedoel je? 2021? We spreken over binnen een jaar hé.

Verwacht in de tussentijd echt wel een medicijn. Misschien in het voorjaar zelfs een vaccin. Jij bent toch wel de zwartgalligste persoon op dit forum hé Timmetje? ;-)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.505
Timmetje wrote:
Ik ben ook bang dat het pas 2022 wordt. Als 2021 wel doorgaat zal het allemaal ook wel flink anders zijn dan we gewend zijn.


wenteldave wrote:

zworp4 wrote:

Joslittel wrote:
Ja dit is echt ongelofelijk. Echt bizar. Wel met 15000 man binnen op een kluitje maar niet met 4 man buiten wandelen (ben het overigens wel eens met die laatste maatregel, laat dat ff duidelijk zijn). En een kans 2 dagen later ook niet aangrijpen om deze misser te herstellen.


Dat je niet met een groep (die geen huishouden is) naar buiten mag valt in dezelfde groep maatregelen als concerten, horeca e.d. en geldt nog steeds voorlopig tot 6 april, niet tot 1 juni.


Kan je nagaan hoe vaag het is. Het is niet heel duidelijk welke regel tot welke datum geldt. Wat geldt wel tot 1 juni dan?


Geen bijeenkomsten tot 1 juni.

Ja, lekker duidelijk dus… Wat voor?
Dat was dus het artikel van gisteren, waar zalen ervan uitgaan dat dat dus ook tot 1 juni geldt, terwijl dat niet zo is. Kleine venues zouden daardoor gewoon open kunnen blijven.

Ja precies, dit is toch vaag? Ik ben aardig thuis in bestuursrecht waardoor ik de juridische verschillen wel snap. Maar dit is niet de tijd om dit soort onduidelijke verschillen te communiceren. Een duidelijke strakke lijn die voor iedereen geldt is tenminste duidelijk. Geen bijeenkomsten, punt. Of dat nou binnen, buiten met of zonder vergunning is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.484
6.151
Timmetje wrote:
Als in de kans dat je dan alweer in een gigantisch grote groep dicht op elkaar naar muziek mag staan luisteren volgens mij vrij klein zal zijn.

Wanneer bedoel je? 2021? We spreken over binnen een jaar hé.

Verwacht in de tussentijd echt wel een medicijn. Misschien in het voorjaar zelfs een vaccin. Jij bent toch wel de zwartgalligste persoon op dit forum hé Timmetje?
1f609.svg

Niet zo zeer zwartgallig als realistisch. Dan kan het alleen maar meevallen.

NOS:
Naar verwachting is er pas op zijn vroegst over 1 tot 1,5 jaar op grote schaal een vaccin tegen corona beschikbaar.

De grote festivals beginnen daarnaast vaak vroeg met boeken van acts. Ik zie ze als er teveel onzekerheid is niet een vol affiche programmeren....
Welke grote bands gaat onzekere toernees boeken?
Etc etc

Zijn een hoop dingen om rekening mee te houden. Daarom lijkt me vooralsnog een slag om de arm beter. Zelfs al is er in februari een vaccin dan houdt dat alsnog niet in dat al die festivals op gewone voet doorkunnen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.504
De zanger van Rammstein ligt kennelijk op de IC. Buiten levensgevaar meldt de NOS.

Ook Boris Johnson positief getest. Laten we het er maar op houden dat je het niemand gunt.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Ja, lekker duidelijk dus… Wat voor?
Dat was dus het artikel van gisteren, waar zalen ervan uitgaan dat dat dus ook tot 1 juni geldt, terwijl dat niet zo is. Kleine venues zouden daardoor gewoon open kunnen blijven.
Dat was dus de aanvankelijke onduidelijkheid van maandag, die de volgende ochtend "gepreciseerd" is. Evenementen met vergunnings- en meldplicht worden tot en met 1 juni verboden. De andere maatregelen gelden nu tot 6 april en voor die tijd wordt bepaald in hoeverre dit verlengd wordt. Planning is dat dit maandag de 30e bekend wordt gemaakt.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.101
324
Verwacht in de tussentijd echt wel een medicijn. Misschien in het voorjaar zelfs een vaccin.

Temper je verwachting over een medicijn hoor, dat gaat vele jaren meer kosten. Normaal duurt het 10 tot 12 jaar voor een geneesmiddel op de markt wordt gebracht, voor een vaccin is dat normaal tussen de 4 en 8 jaar. Dat heeft vooral te maken met de testfase die vele jaren in beslag neemt. Er wordt nu een versneld naar een vaccin gewerkt door gebruikelijke testen over te slaan en mens- en dierproeven gelijktijdig uit te voeren. Dat kan omdat er veel ervaring is met veilige samenstellingen van vaccins, aan nieuwe geneesmiddelen kleven wat dat betreft veel meer risico's.

Er zijn wel hoopvolle resultaten met anti-virale middelen die al op de markt zijn, met name van het anti-malariamiddel hydroxychloroquine. Dat lijkt in eerste studies de hoeveelheid virus in het lichaam te verlagen en verkort daarmee de tijd dat mensen op de intensive care liggen. Maar dat middel veroorzaakt als bijwerking in uitzonderlijke gevallen ernstige hartritmestoornissen, die zijn al snel dodelijk bij mensen die met een ernstige corona-infectie kampen. Is dus niet voor iedereen en alleen als noodgreep (op de intensive care) een oplossing.

Misschien dat er op de korte termijn nog meer al geregistreerde geneesmiddelen effect blijken te hebben bij de bestrijding van dit virus, op dit moment zijn / worden alle bekende geneesmiddelen in het lab getest bij de KU Leuven op kosten van Bill Gates.

Denk dat op korte termijn de hoop vooral op ontwikkelingen wat betreft vroege diagnostiek gevestigd moet worden. Een betere en vooral vroege diagnostiek gaat heel veel helpen, gezien er meer en meer bewijs is dat mensen niet heel ziek hoeven te zijn om toch dit virus te kunnen verspreiden. Virusgevallen kunnen dan eerder opgespoord en in isolatie geplaatst worden en infecteren op die manier minder anderen. En hoop op betere experimentele therapie, als mensen sneller van de intensive care af komen kunnen er in dezelfde tijd meer mensen behandeld worden en blijft de schade die het virus in het lichaam aanricht enigszins beperkt.


 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
De grote festivals beginnen daarnaast vaak vroeg met boeken van acts. Ik zie ze als er teveel onzekerheid is niet een vol affiche programmeren….
Welke grote bands gaat onzekere toernees boeken?
Etc etc
En zie maar eens een verzekering rond te krijgen voor een acceptabel bedrag zolang er geen vaccin is.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Ook Boris Johnson positief getest. Laten we het er maar op houden dat je het niemand gunt.

Met zijn vader naar de pub geweest? Zou me niet verbazen als hij de ernst nu nog steeds ontkend.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Nieuwe besmetting in de muziekwereld: zanger Rammstein ligt op IC in Duitsland met corona.

Ging al niet meer echt uit van die show in Düsseldorf, maar dit maakt het toch wel vrij definitief.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
https://www.ad.nl/show/rammstein-zanger-op-intensive-care-met-coronabesmetting~a1eae6c5/

Het gaat gelukkig al beter met hem. Maar goed nogmaals. Till is echt in topconditie nu. Dit virus is niet te onderschatten
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Oasiss wrote:
Ook Boris Johnson positief getest. Laten we het er maar op houden dat je het niemand gunt.

Met zijn vader naar de pub geweest? Zou me niet verbazen als hij de ernst nu nog steeds ontkend.

Ik zie nu dat hij het zelf heeft aangekondigd. Weten we zeker dat hij nu eens wel de waarheid verteld? Dan doet Corona pas echt rare dingen met mensen.
 

marthian80

Campingartiest
1 okt 2019
56
0
Nieuwe besmetting in de muziekwereld: zanger Rammstein ligt op IC in Duitsland met corona.

Naar nieuws, das toch geen kleine jongen zoals anderen hier al zeiden.
Nou hopelijk loopt het goed af en komt ie met de band in 2021 naar de Goffert.

Ik ga proberen langzaam Lowlands en de 4Daagse feesten uit mijn hoofd te zetten..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken