Corona Virus en concerten/festivals

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Met een baby in huis heb je altijd wel wat te doen, maar toch, je gaat je toch niet steendood vervelen als je enkele weken thuis moet blijven? Je kan ook gewoon gaan wandelen of gaan lopen. Wat ikzelf niet ga doen overigens, ik houd het bij m'n CD's (wel een voordeel als je een 600-tal exemplaren hebt), films kijken, gezelschapsspelletjes, noem maar op. Daarnaast kan je ook gewoon thuis wat werken en zaken doen waar je anders nooit zin of tijd voor hebt. De kasten uitkuisen, het kippenhok volledig uitkuisen, onkruid uitdoen, computer cleanen, energieleveranciers met elkaar vergelijken ... het ene al wat toffer dan het andere, maar kom, we hebben het echt maar over enkele weken toch. En anders gewoon op dit forum wat lullen, kan je ook aardig wat tijd in stoppen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.345
5.039
Kameraad van mij heeft het inmiddels (waarschijnlijk) ook, maar hoeft niet naar de huisarts te komen. Die geeft aan dat het erg heftig is... brandende longen, opgezette keel, veel hoesten en hoge koorts. Is normaal gezond als een pier (marathon loper zelfs). Dus niet in de categorie "zwakker persoon".
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.563
11.080
Kameraad van mij heeft het inmiddels (waarschijnlijk) ook, maar hoeft niet naar de huisarts te komen. Die geeft aan dat het erg heftig is… brandende longen, opgezette keel, veel hoesten en hoge koorts. Is normaal gezond als een pier (marathon loper zelfs). Dus niet in de categorie “zwakker persoon”.
Nou moet je sowieso niet naar de huisarts gaan als je het hebt, maar toch, wel vreemd. Klinkt alsof ie niet getest gaat worden of komt de GGD wel?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.225
4.487
Er wordt pas getest als de klachten echt zeer ernstig zijn he?
Daarom is het aantal besmettingen dat dagelijks wordt gemeld ook maar een heel klein topje van de ijsberg
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.563
11.080
Er wordt pas getest als de klachten echt zeer ernstig zijn he?
Daarom is het aantal besmettingen dat dagelijks wordt gemeld ook maar een heel klein topje van de ijsberg
Als het zo is, zoals Indiaantje beschrijft, dan zou ik 'm wel testen. Klinkt toch best heftig.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.225
4.487
Oasiss wrote:
Er wordt pas getest als de klachten echt zeer ernstig zijn he?
Daarom is het aantal besmettingen dat dagelijks wordt gemeld ook maar een heel klein topje van de ijsberg

Als het zo is, zoals Indiaantje beschrijft, dan zou ik ‘m wel testen. Klinkt toch best heftig.

Ik had niet goed gelezen, excuses! Met die klachten lijkt actie me zeker geboden.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.345
5.039
Oasiss wrote:
Er wordt pas getest als de klachten echt zeer ernstig zijn he?
Daarom is het aantal besmettingen dat dagelijks wordt gemeld ook maar een heel klein topje van de ijsberg

Als het zo is, zoals Indiaantje beschrijft, dan zou ik ‘m wel testen. Klinkt toch best heftig.
Niet in het "risicogebied" geweest.. en die woont midden in Breda... tsja. Heeft er al 3 dagen opzetten en neemt nu wat af. Aldus de huisartsenpost.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.319
1.327
Ik werk in Groningen, voor ASML via een engineersbureau. Bij ASML zelf is zelf alles in blokken(ene helft oneven, andere helft even werken) thuiswerken. Wij in Groningen worden vooralsnog gewoon verzocht om op het werk te komen terwijl het werk zich uitstekend leent om thuis te werken. Ik snap niet hoe naïef en ouderwets sommige bedrijven deze dagen nog zijn.

Daarnaast ligt mijn productiviteit ook laag, nu met de hele gekke situatie.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.563
11.080
Ik werk in Groningen, voor ASML via een engineersbureau. Bij ASML zelf is zelf alles in blokken(ene helft oneven, andere helft even werken) thuiswerken. Wij in Groningen worden vooralsnog gewoon verzocht om op het werk te komen terwijl het werk zich uitstekend leent om thuis te werken. Ik snap niet hoe naïef en ouderwets sommige bedrijven deze dagen nog zijn.

Daarnaast ligt mijn productiviteit ook laag, nu met de hele gekke situatie.
Grote bedrijven leggen minder snel hun werk stil, lijkt me, wat in deze tijden best vreemd is, ja. Economisch gezien begrijpelijk, maar heel verantwoord is het nou ook weer niet, zou ik zeggen.
Ligt jouw productiviteit sowieso niet altijd laag dan?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nou ik heb autorisatie om thuis te gaan werken. Vanmiddag laptop en alles hop hop mee naar huis. Blij van
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.319
1.327
mdekens wrote:
Ik werk in Groningen, voor ASML via een engineersbureau. Bij ASML zelf is zelf alles in blokken(ene helft oneven, andere helft even werken) thuiswerken. Wij in Groningen worden vooralsnog gewoon verzocht om op het werk te komen terwijl het werk zich uitstekend leent om thuis te werken. Ik snap niet hoe naïef en ouderwets sommige bedrijven deze dagen nog zijn.

Daarnaast ligt mijn productiviteit ook laag, nu met de hele gekke situatie.

Grote bedrijven leggen minder snel hun werk stil, lijkt me, wat in deze tijden best vreemd is, ja. Economisch gezien begrijpelijk, maar heel verantwoord is het nou ook weer niet, zou ik zeggen.
Ligt jouw productiviteit sowieso niet altijd laag dan?

ASML zelf werkt wel thuis, wij vanuit ons bedrijf niet. Best gek, misschien ook wel omdat hier in het noorden 'nog' niet zoveel aan de hand is, denkt men hier.

Ligt jouw productiviteit sowieso niet altijd laag dan?

Niet elke dag is even productief inderdaad haha. :)
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.424
629
Nou, ik lig er komende tijd met werk ook uit. Mijn filiaalleiders hebben allemaal klachten waarmee wordt aangeraden thuis te blijven, in andere woorden, niemand om ons filiaal te runnen aangezien ik daarna "second" kom, en ik met dezelfde griep thuis zit. Gelukkig geen corona symptomen.
Heb me maar Disney+ aangeschaft om naast mijn Netflix meer te kunnen kijken. En gelukkig is de nieuwe Call Of Duty een free-to-play game, komt best van pas rond deze tijd. Ook heb ik nu genoeg tijd om mijn gitaarspel beetje te verbeteren, veel anders valt er toch niet te doen he? :p
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.563
11.080
Nou, ik lig er komende tijd met werk ook uit. Mijn filiaalleiders hebben allemaal klachten waarmee wordt aangeraden thuis te blijven, in andere woorden, niemand om ons filiaal te runnen aangezien ik daarna “second” kom, en ik met dezelfde griep thuis zit. Gelukkig geen corona symptomen.
Heb me maar Disney+ aangeschaft om naast mijn Netflix meer te kunnen kijken. En gelukkig is de nieuwe Call Of Duty een free-to-play game, komt best van pas rond deze tijd. Ook heb ik nu genoeg tijd om mijn gitaarspel beetje te verbeteren, veel anders valt er toch niet te doen he? ?
Ik wist dat het handig zou zijn om een instrument te hebben voor dit soort crisistijden... Iemand ervaring met de triangel?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.345
5.039
ETOmeK0WAAIIrN2
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Pim wrote:
Nou, ik lig er komende tijd met werk ook uit. Mijn filiaalleiders hebben allemaal klachten waarmee wordt aangeraden thuis te blijven, in andere woorden, niemand om ons filiaal te runnen aangezien ik daarna “second” kom, en ik met dezelfde griep thuis zit. Gelukkig geen corona symptomen.
Heb me maar Disney+ aangeschaft om naast mijn Netflix meer te kunnen kijken. En gelukkig is de nieuwe Call Of Duty een free-to-play game, komt best van pas rond deze tijd. Ook heb ik nu genoeg tijd om mijn gitaarspel beetje te verbeteren, veel anders valt er toch niet te doen he? ?

Ik wist dat het handig zou zijn om een instrument te hebben voor dit soort crisistijden… Iemand ervaring met de triangel?

Onderschat de triangel niet. Is toch een beetje vergelijkbaar met een keeper in het voetbal. Je krijgt weinig te doen waardoor je, om onderschatting van je inbreng te voorkomen, door overconcentratie helemaal je moment mist.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.717
1.882
Net de toespraak van Rutte gezien. Ik krijg nou niet niet het idee dat we over 3 maanden bij Pinkpop staan. De maatregelen zullen nog wel even duren..... En terecht..
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
275
Nou, de toespraak van Rutte was duidelijk. Dit gaat nog maanden duren. Ik durf helaas de voorspelling wel aan dat er geen een festival doorgaat deze zomer.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.563
11.080
Even wat meer boeken kopen dan en ook mijn abonnement bij NPO Start maar verlengen...
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.100
323
Zeer duidelijke toespraak van Mark Rutte zojuist, helemaal geen leuke boodschap. Waar eerder een beetje om de dreiging van het virus en adviezen van wetenschappers heen werd gepraat, wordt nu in retrospectief duidelijk waarom beslissingen gemaakt. Ook duidelijk waarom het advies eigenlijk is om de scholen open te houden.

Een groot deel van de bevolking gaat dit virus krijgen. Groepsimmuniteit moet op den duur de ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid beschermen.

Dat is de lijn die het VK en Duitsland ook ingezet hebben.

Lijkt mij gezien de omstandigheden de beste lijn. Heel ingrijpend voor ouderen en mensen met een kwetsbare gezondheid, voor alle ZZPers, horeca, winkels, toerisme, bedrijven. Echt iedereen wordt in meer of mindere mate geraakt.

Gaat nog maanden duren, onder meer de viering van Koningsdag in Maastricht op 27 april is afgelast.

Letterlijke tekst: https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/mark-rutte/documenten/toespraken/2020/03/16/tv-toespraak-van-minister-president-mark-rutte
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken