Camping ervaringen

sixtiesfreak

Nieuw lid
21 jun 2019
1
0
Tweede keer Werchter dit jaar! Vorig jaren stonden we op The Hive, ondanks het feit dat het een fantastisch weekend was ben ik blij dat ik daar dit jaar niet weer hoef te kamperen.. Misschien 2 uur per nacht geslapen daar (vooruit, zal ook te maken hebben gehad met de hittegolf)

Dit jaar hebben we voor A1 gekozen, leek ons een stuk rustiger en minder massaal, ook chill dat die camping dichter bij de hoofdingang van het festivalterrein ligt.

Wat waren jullie ervaringen met A1 vorig jaar?
We rekenen erop donderdagmiddag pas rond 2/3 uur aan te kunnen komen, zijn er dan meestal nog redelijke plaatsen te vinden? En hoe zit het met douches? Zijn die een beetje redelijk en kun je daar sneller gebruik van maken dan op The Hive? Ik snap het punt dat mensen maken als ze zeggen dat douchen op een festival niet nodig is, maar vorig jaar met die 35 graden was ik er toch wel blij mee, en het lijkt volgend week ook weer lekker heet te worden
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Op camping A1 is bijna altijd wel ergens een plekje te vinden, dus volgens mij moet het geen probleem zijn dat je wat later op de donderdag komt.
Het naar binnen gaan op de camping gaat ook altijd heel vlot, nauwelijks controle van je bagage.
Je betaald voor de douches wel volgens mij 4 euro en de rij kan soms wel lang zijn. Wachttijd van meer dan een uur kan voorkomen.
Als je heel vroeg gaat om 8 uur, valt het vaak wel mee.
Douches zijn kleine hokjes en de kracht van de straal is niet altijd even sterk, maar je wordt tenminste een beetje schoon.
 

einahpets

Nieuw lid
22 jun 2019
1
0
Hey, dit jaar ga ik voor eerste keer naar RW, maar enkel zaterdag. Ik heb een ticket voor The Hive regular en ik wou enkel de nacht van zat. op zon. doorbrengen (of tenminste wat uitrusten :wink:). Nu lees ik dingen over plaatsgebrek etc., zou ik nog makkelijk een plekje kunnen vinden zaterdag of is er echt kans dat ik voor niks m'n kampeergerief meesleur? Ik hoef nu ook geen felbegeerde plek dicht bij alles..
 

tentenopzetten

Nieuw lid
19 jun 2019
3
0
Heyhoi! Dit jaar is mijn eerste jaar naar RW en ik sta met een vriendin op The Hive. Ik vroeg me af hoe jullie gaan kampen met de hitte. Gaan jullie hierdoor bijvoorbeeld eerder pas donderdag ochtend? En hebben jullie verder nog tips voor de camping/de hitte?

(Is er koud water op de camping?)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ja er is koud (drink)water op alle campings en op het festivalterrein. Met deze hitte zaak om hier goed gebruik van te maken. Niet alleen om te drinken maar ook om af te koelen.
Verder zorgen wij altijd voor schaduw bij onze campingplaats en proberen we ‘s middags de zon te mijden.
 

rolemodel

Nieuw lid
4 jun 2019
3
0
Aangezien vuurtjes niet zij toegestaan op de camping? Hoe verwachren ze dat ik kook op camping A1? ??
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Aangezien vuurtjes niet zij toegestaan op de camping? Hoe verwachren ze dat ik kook op camping A1?
1f914.svg
1f914.svg

Koken? Gewoon eten kopen, keuze zat ;) Mocht de campingkeuze niet naar wens zijn, dan dan heb je op de straat naar het festivalterrein welk keuze zat. Anders op het festivalterrein zelf natuurlijk. Ik ben niet op A1 geweest, maar op The Hive heb je speciale kook-plaatsen. Wellicht is dat op A1 hetzelfde.
 

arnord

Playlistbediener
23 nov 2017
8
0
Is er iemand met een ingang bij de beheerder van de douches op the Hive? De douches hebben 1 stand, aan of uit. Nu snap ik dat het veel te luxe is om allemaal mengkranen te plaatsen, maar met dit soort temperaturen buiten, mag het dan een koude douche zijn? Simpele keuze om de de ketel ff uit te zetten, scheelt nog gas of stroom ook.
 

mediavillain

Nieuw lid
25 jun 2019
3
0
Hi all,

Weet iemand of ik ook 's nachts (vrijdagnacht) kan binnenkomen op The Hive camping met mijn kampeerspul?

Thanks :) Greetz, T
 

User_1435

Randprogramma
29 aug 2015
124
0
Hi all,

Weet iemand of ik ook ’s nachts (vrijdagnacht) kan binnenkomen op The Hive camping met mijn kampeerspul?

Thanks
1f642.svg
Greetz, T

Volgens mij moet dat geen probleem zijn, er is altijd personeel aanwezig bij de ingang van de camping.
 

mediavillain

Nieuw lid
25 jun 2019
3
0
mediavillain wrote:
Hi all,

Weet iemand of ik ook ’s nachts (vrijdagnacht) kan binnenkomen op The Hive camping met mijn kampeerspul?

Thanks
1f642.svg
Greetz, T

Volgens mij moet dat geen probleem zijn, er is altijd personeel aanwezig bij de ingang van de camping.

Merci, ik heb inmiddels ook een reactie van het info-adres van Werchter, zij bevestigen inderdaad dat het 24/24h toegankelijk is
 

sectial

Playlistbediener
26 jan 2017
22
1
Blijkbaar dit jaar enkel regular campings A1, C3 en C7...
Jaren geleden lag ik eens op B0, B1, C13 en A1
Ik vond B0 en B1 de tofste campings maar die zijn er nu dus niet meer, C13 (dacht ik) was echt te ver lopen.

Laatste keren op The Hive gelegen maar ik mis toch die oude campings, van de 3 overgebleven welke liggen nog op kwartier lopen van de ingang van het festival?
En hoe zit het met douchen (vriendin gaat elke dag), is dat te vergelijken met The hive qua aanschuiven?
Kan je op de regular campings met dezelfde bonnen als op het festival betalen?
Welke raden jullie aan?

Morgen kaartjes kopen maar met camping kan ik eventueel nog wachten of verkopen deze uit?

Merci!
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
A1 is even ver als The Hive, al hangt het er van af waar je ergens staat natuurlijk.

C3 vond ik vroeger ook wel een toffe camping, qua sfeer te vergelijken met B0 en B1. Mijn laatste ervaring daar dateert wel van een jaar of 4 geleden al... Er was toen een grote tent waar je kon eten en drinken, maar niet met dezelfde bonnetjes als op de wei. Tenzij er veel veranderd is in die 4 jaar, zou ik C3 wel aanraden.

C3 is alleszins gezelliger dan A1, naar mijn ervaring.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
A1 is het dichtstbij. Eigen muntjes. Er zijn douches, maar ‘s ochtends staat er wel een rij.
 

sectial

Playlistbediener
26 jan 2017
22
1
op basis van dit kaartje gekozen voor A1, ook omdat die camping pas donderdag om 8 uur open gaat ipv woensdag al.
Dan kan ik een nachtje nog in men eigen bed slapen en geen zorgen dat de camping al vol ligt :)

 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Ik ben voor volgend jaar alvast op zoek naar een alternatieve camping in de buurt van Rock Werchter waar we verzekerd zijn van een plekje. De Klokkeberg is voor ons helaas geen optie omdat we niet al ruim op tijd in Werchter kunnen zijn vanwege werk. Weet er iemand hier een alternatief voor camping De Klokkeberg?
 

EngineNr9

Randprogramma
7 feb 2017
110
95
Camping Veronique doet aan reserveren. Wij hebben altijd de fiets mee, maar er zijn ook andere mogelijkheden richting Werchter volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Volgens mij kan je op camping A1 altijd wel achterin het veld die het dichtst bij de parking is een plekje vinden.
Het staat daar ook allemaal niet zo op elkaar.
 

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Camping Veronique doet aan reserveren. Wij hebben altijd de fiets mee, maar er zijn ook andere mogelijkheden richting Werchter volgens mij.
Heel erg bedankt voor deze tip! We gaan ‘m eens bekijken en als de site en prijs bevalt ook boeken.

Volgens mij kan je op camping A1 altijd wel achterin het veld die het dichtst bij de parking is een plekje vinden.
Het staat daar ook allemaal niet zo op elkaar.

Dankjewel voor deze info. Ik ga gezellig samen met ons mam naar Werchter maar die wil ‘s nachts wel heel graag rustig kunnen slapen dus vandaar dat we bewust een camping wat verder van het terrein af zoeken zonder mensen die ‘s nachts nog graag een feestje bouwen ?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken