Camping ervaringen

cinnamon

Nieuw lid
20 jun 2018
1
0
Mmmm.
Ik ga met vrienden, maar ben de enige die ga kamperen (gezien afstand woonplaats en omdat ik kamperen gezellig vind, en het gewoon praktischer is).
Combi is al gekocht.

Maar ik wil wel indien mogelijk wat rustig slapen 's nachts (wegens druk programma overdag :) ), en een stukje wandelen tot camping maakt me dus niet uit, aangezien ik toch tegen de middag weg ben van de camping en pas 's nachts terug ben.

Hive/A campings waren dus al uitgesloten, wegens te mega/luid etc.

Alleen wou ik graag een C3, die nu uitverkocht blijkt.

Dus de vraag :
- Is de C7 werkelijk zooooo veel verder dan de C3? (denk van niet, en zeker gezien ik in principe alleen op de camping slaap...maar die C7 ligt precies in niemandsland...). Hoe lang ongeveer te voet van het Werchterterrein tot de C7 indien op het gemak? :)
- Is 1 van de 2 beduidend rustiger dan de ander?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.939
492
Ik heb nog een Hive ticket over. Iemand hier interesse? Stuur even een privé bericht.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Question. Ik zag dat The Hive dit jaar op woensdag al om 14 uur open gaat i.p.v. 16 uur. Iemand ervaring met het feit dat de camping bv. al om 15 uur open ging i.p.v. 16 uur? Wij willen dit jaar op tijd aanwezig zijn en ben benieuwd of de camping stiekem niet eerder open gaat dan 14 uur. Viel mij vorig jaar bij aankomst rond 17/18 uur op hoe ongelooflijk veel tenten er al stonden en luitjes al aan het bier zaten. Dat kon niet allemaal in één á twee uur opgezet worden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Question. Ik zag dat The Hive dit jaar op woensdag al om 14 uur open gaat i.p.v. 16 uur. Iemand ervaring met het feit dat de camping bv. al om 15 uur open ging i.p.v. 16 uur? Wij willen dit jaar op tijd aanwezig zijn en ben benieuwd of de camping stiekem niet eerder open gaat dan 14 uur. Viel mij vorig jaar bij aankomst rond 17/18 uur op hoe ongelooflijk veel tenten er al stonden en luitjes al aan het bier zaten. Dat kon niet allemaal in één á twee uur opgezet worden.

Met die quechua tentjes gaat het opzetten vrij rap: 1, 2, 3 aan het bier!
Maar best kans dat de camping eerder zijn deuren opent. Kan ook zijn dat ze altijd om 14 uur open gingen en het nu formeel maken.
 

muggenstift

Playlistbediener
25 jun 2018
11
5
Kan iemand mij vertellen wat jullie ervaring is met het sanitair op c3? Is het douchen een beetje hygiënisch?
 

fabiencor

Nieuw lid
2 dec 2017
2
0
hallo, waarschijnlijk een domme vraag hoor. Ik lees op de do's en dont's voor camping the hive dat glas verboden is. Ik veronderstel dat je dus ook geen flesje wijn mag meenemen ?
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
Glas mag inderdaad niet. Op geen een van de festival-campings.

@muggenstift: Douchen op C3 was vorig jaar zéér hygiënisch. Na elke douchebeurt werden de douches schoon gemaakt.
Toiletten waren vorig jaar dixies. Of goed timen (vlak na schoonmaakbeurt) of de grote boodschappen bewaren voor op het festival terrein (erg schone toiletten!).
 

Dweezzill

Playlistbediener
25 feb 2017
45
0
Paddy wrote:
Half uurtje lopen volgens Google maps.

klopt en C3 en C7 is gelijkaardig
Met C7 steun je tenminste nog de lokale voetbal
1f609.svg

KFC Werchter, en Plenke die tappen op de wei.
 

rosatmosphere

Nieuw lid
30 jun 2018
1
0
Dit jaar wordt m'n eerste keer Werchter, ik ga naar camping the Hive. Ik weet niet op het al gevraagd is hier, maar is er een limiet op het aantal blikken bier dat je pp mee mag nemen? En mag je bijv sterke drank in een plastic fles mee? En iemand enig idee hoe streng ze zijn op wiet/hasj? Lees allemaal dingen over drugshonden en politie die op het festivalterrein zou rondlopen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Sterke drank in een plastic fles is ok.
Bier, in principe alleen voor eigen consumptie, dus niet belachelijk veel (vroeger was dit 12 blikken pp).
Wiet ed wordt vol op meegenomen, maar er is inderdaad politie met drugshonden aanwezig.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.218
Ik keek elke dag toch een beetje jaloers naar de mensen die al bij A1 konden afslaan naar de camping, maar als ik dit zo lees ben ik zielsgelukkig met The Hive! Kan weinig minpunten bedenken daar. Ik hoop dat de organisatie van A1 hier serieus mee aan de slag gaat, dit kan voor mensen die hele Werchter beleving verpesten.
 

goorandd

Nieuw lid
9 jul 2018
2
0
Ik keek elke dag toch een beetje jaloers naar de mensen die al bij A1 konden afslaan naar de camping, maar als ik dit zo lees ben ik zielsgelukkig met The Hive! Kan weinig minpunten bedenken daar. Ik hoop dat de organisatie van A1 hier serieus mee aan de slag gaat, dit kan voor mensen die hele Werchter beleving verpesten.
Blijkbaar is mijn post verdwenen, dus post ik hem nog eens :)

(het integraal kopiëren van onze post uit het subforum “Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten” lukt blijkbaar enkel indien we er een lijn aan toevoegen, dus bij deze ? )
Hallo Rockers ! Camping A1 groet u ?

We zijn maar wat blij jullie elk jaar in zulke grote getale te mogen ontvangen. Ook in 2018 denken we aan de maximum capaciteit van 11000 kampeerders te geraken, en onder hen heel wat ‘regulars’.

Dit jaar is de organisatie van Camping A1 tijdens Rock Werchter in handen van een nieuwe groepering. We baatten voorheen reeds de drank- en eettent uit achteraan op de Camping en mogen nu van de eigenaar het ganse terrein voorzien van drank- en eetstanden. We focussen dit jaar op de ruimte naast “The Doghouse” (die plaats vooraan op de Camping waar door het jaar een hondenclub gevestigd is – jep, we zijn zeer bedreven in het verzinnen van namen ? ). Op deze lokatie komt er een grote tent waar je ’s ochtends rustig kan komen ontbijten, ’s middags lekker lunchen en ’s avonds gezellig kan nakaarten. We werken hiervoor samen met een cateraar, die alles vers bereidt gedurende de nacht / vroege ochtend. Lekkere en gezonde maaltijden aan een eerlijke prijs !

Meer info vinden jullie op onze gloednieuwe website: https://rwa1.be/
Deze staat al boordevol informatie, en wordt de komende weken nog geregeld aangevuld.
Wanneer je ons volgt via Facebook, Instagram of Twitter, ben je zeker dat je niets mist ! ?

Uiteraard staan we ook open voor al jullie opmerkingen, suggesties en vragen ! ?

Looking forward !

Beste,

Aangezien u zelfs zegt open te staan voor opmerkingen/suggesties:
Dit was onze eerste keer op camping A1 en het zal ook de laatste keer zijn.

We zijn ondertussen 2018, maar de voorzieningen op de camping (en vooral de hoeveelheid ervan), lijken terug te gaan naar campings van festivals die ik kende ±15 jaar geleden.
Dus we betalen voor het camperen op deze camping de al niet onaardige som van 27,50EUR per persoon; maar hier krijg je dus werkelijk niets voor in return...

-Toiletten: veel te weinig toiletten, nog maar te zwijgen over de staat waar ze in verkeerden: schandalig!
- Bijbetalen voor een rol toiletpapier, serieus?
-Komt er nog eens bij dat je voor de '"luxe"-toiletten nog eens moest bijbetalen (uiteraard weer na ellendig lang in een rij te hebben gestaan).
- Kuis de toiletten toch eens deftig, wat is me dat allemaal.

-Water: serieus, die dropjes water die eruit kwamen waren maar net voldoende om eens je tanden te poetsen.
Die drukverhogingspomp die er na 2(!) dagen werd geplaatst verbeterde wel iets, maar nog niet alles.

-Douches: WAT EEN ABSOLUTE GRAP WAS DIT? 4,00 EUR durven jullie hiervoor vragen? (Trouwens: Bijbetalen voor te douchen?????) En natuurlijk ook weer veel te weinig douches voorzien.
Eerst sta ja meer dan een uur aan te schuiven (op elk moment van de de dag).
Ben je eindelijk die lijdensweg gepasseerd, kom je aan in een vies kotje terecht waar ook weer amper water uitkomt. Nogmaals: 2018 hé jongens; kuis die douches toch af en toe eens uit, jullie vragen er tenslotte genoeg voor.

Ik was dan ook niet verwonderd dat ik tijdens mijn uren in de doucherij meermaals heb meergemaakt dat mensen hun geld kwamen terugvragen voor die grap.

-Last but not least: 3 bonnetjes voor een fles water op de camping? Dit is 7,5EUR? Met deze temperaturen? Doe toch eens gewoon, er zijn grenzen hoor.
1 keer wou men mij zelfs een warme fles meegeven waar iemand van de medewerkers al had van gedronken?

Conclusie:
Fier melden dat er 11.000 mensen komen camperen, maar maar voor de helft van de mensen voorzieningen voorzien: zo werkt het dus niet hé.

Ik zou jullie eens aanraden om te gaan kijken op de campings van enkele andere festivals, en hoe men dit daar regelt. (Op pukkelpop, graspop,...)
En kijk ook eens naar de normalere drankprijzen en wat je allemaal krijgt in ruil voor de prijs van je campingticket, dat bij deze festivals ook nog eens lager is.

Ons zie je dus niet meer terug, we wandelen wel wat verder om wel gesoigneerd te worden.

Groetjes,
Gooran
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.131
4.220
Ik snap je opmerking over het water niet helemaal. Heb er iedere dag meerdere keren van gedronken, totaal geen probleem. Waarom zou je een fles water kopen, als het drinkwater gratis is? Dat snap ik dus al niet.
Toiletten eigenlijk ook nooit een probleem. Douchen doe ik niet, dus dat scheelt al. Van onze dames begreep ik dat ze laatste dag koud water hadden, maar toen kregen ze hun geld terug.

Svp niet veranderen richting de Hyve. Lijkt mij verschrikkelijk om daar te kamperen.
Nog wel 1 tip, iedere avond dezelfde muziek spelen is wel een beetje suf.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Het enige wat ik dit jaar mistte op camping A1 was een tweede waterpunt. Vorig jaar kon je aan de achterste zijde bij de douches ook water tappen en je handen wassen nadat je naar de wc was geweest. Verder heb ik aan de voorzijde weinig gemerkt van te weinig waterdruk.

Op de Hive weet ik van een paar jaar geleden dat je ook een bon moest betalen voor de douches, weet niet hoe het nu is.
Als je achterin camping A1 staat, heb je een heerlijk rustig gedeelte.
Controle van je tassen gaat hier snel en in vertrouwen. Als ik dan de berichten las over de lange rijen op de Hive op de woensdag ....
Ik wil echt niet meer terug naar die gigantische Hive, die inderdaad nog verder lopen is dan camping A1.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken