Camping ervaringen

Dieter1617899756

Playlistbediener
4 jun 2017
10
0
Dit jaar weer gebruik gemaakt van 'The Hive' en ik denk toch dat dit het laatste jaar zal zijn..
Er zijn toch een paar dingen die me storen:
- Eerst is er al veel te veel volk op de camping, ik weet ook dat dit de populairste camping is, maar het is gewoon teveel. Je moet je een weg banen over de tenten, nergens een pad te bespeuren.
- Nachtlawaai; ik denk dat ik deze editie welgeteld 10u heb geslapen op 3 nachten. 'The Hive' doet me meer en meer denken aan de Pukkelpop-camping die ik ook al enkele jaren niet meer bezoek. Zingen/roepen/luide muziek tot vroeg in de morgen! De eerste nacht probeer je er niets van te zeggen; hopende dat het de nacht erna wel niet meer plaats zal vinden en je goed wilt overeenkomen met de buren. Maar de nacht van zaterdag of zondag toch wel in de clinch gelegen.. kan hier niet opgetreden tegen worden?
- Het keukengedeelte was een lachertje, veel te weinig materiaal voor zoveel volk..

Ik miste gewoon een vorm van logistiek en opvolging! Je merkte op dat er meer security aanwezig was op het campingterrein, maar dit werd niet echt omgezet naar effectieve preventie. Ik denk dat ik volgend jaar gewoon de bus neem en pendel tot Leuven Centrum, een leuke hostel zoeken! :)
-
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
492
Dit jaar weer gebruik gemaakt van ‘The Hive’ en ik denk toch dat dit het laatste jaar zal zijn..
Er zijn toch een paar dingen die me storen:
– Eerst is er al veel te veel volk op de camping, ik weet ook dat dit de populairste camping is, maar het is gewoon teveel. Je moet je een weg banen over de tenten, nergens een pad te bespeuren.
– Nachtlawaai; ik denk dat ik deze editie welgeteld 10u heb geslapen op 3 nachten. ‘The Hive’ doet me meer en meer denken aan de Pukkelpop-camping die ik ook al enkele jaren niet meer bezoek. Zingen/roepen/luide muziek tot vroeg in de morgen! De eerste nacht probeer je er niets van te zeggen; hopende dat het de nacht erna wel niet meer plaats zal vinden en je goed wilt overeenkomen met de buren. Maar de nacht van zaterdag of zondag toch wel in de clinch gelegen.. kan hier niet opgetreden tegen worden?
– Het keukengedeelte was een lachertje, veel te weinig materiaal voor zoveel volk..

Ik miste gewoon een vorm van logistiek en opvolging! Je merkte op dat er meer security aanwezig was op het campingterrein, maar dit werd niet echt omgezet naar effectieve preventie. Ik denk dat ik volgend jaar gewoon de bus neem en pendel tot Leuven Centrum, een leuke hostel zoeken!
1f642.svg

Omdat de Hive zo groot is, heb je dus ook meerdere belevingen. Wij kwamen bijvoorbeeld pas op donderdag eind van de ochtend aan en zaten daardoor helemaal achterop de camping. Daar was het elke nacht gewoon rustig (geen feestpubliek dat al op woensdag aankwam), hadden we meer dan voldoende ruimte voor al onze tenten plus partytent en bij het sanitairblok heb ik maar weinig in de rij hoeven staan. Je moet elke dag iets langer lopen, maar dat vind ik niet zo vervelend.
 

goorandd

Nieuw lid
9 jul 2018
2
0
Ik snap je opmerking over het water niet helemaal. Heb er iedere dag meerdere keren van gedronken, totaal geen probleem. Waarom zou je een fles water kopen, als het drinkwater gratis is? Dat snap ik dus al niet.
Toiletten eigenlijk ook nooit een probleem. Douchen doe ik niet, dus dat scheelt al. Van onze dames begreep ik dat ze laatste dag koud water hadden, maar toen kregen ze hun geld terug.

Svp niet veranderen richting de Hyve. Lijkt mij verschrikkelijk om daar te kamperen.
Nog wel 1 tip, iedere avond dezelfde muziek spelen is wel een beetje suf.
Snap dat je die opmerking niet goed begrijpt maar:

Omdat er (mede door het weinige water eruit kwam) er een rij stond van jewelste omdat iedereen zijn bidons ging vullen en ik na het douchen geen zin had om nog een uur te verspelen?
Komt nog eens bij dat ik, met mijn gevoelige darmen, eigenlijk ook liever geen risico's pak; omdat ik dan weer in de rij moet gaan staan voor de toiletten (en betalen.)... En als het dringend is, geen aanrader ;-)

En het is niet omdat iets gratis is, dat je er dan absurde prijzen moet gaan vragen voor mensen die toch liever eentje kopen , slaat nergens op :)


 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
Als ik dit zo lees en terugdenk aan vorig jaar op C3 ben ik erg blij dat we gekozen hebben voor camping Klokkeberg. Woensdag relaxt onze vouwwagen en partytent opgebouwd met je auto op 1 meter afstand. Dus geen half uur sjouwen en afzien. Iedere nacht zeker een uurtje of 7 geslapen. Hierdoor een heerlijke Werchter gehad zonder vermoeidheid. Douches en wc’s waren ook prima te doen. Daarnaast ook stroom bij de tent waardoor telefoons vol mee naar het terrein konden en (het belangrijkste) koud bier voor 5 dagen!
 

Koen87

Playlistbediener
20 dec 2013
33
7
Ook hier een redelijk negatieve ervaring met de Hive. Camping te druk, 1 1/2de bon vragen voor douchen is absurd (t.o.v. gratis op bijvoorbeeld BKS). Na nacht 2 was onze partytent gestolen, na nacht 3 nog eens een stoeltje (die in een tent lag, maar via een venster wel zichtbaar waren). Veel onbeschofte jonge kereltjes tegengekomen die schreeuwend voor je tent gaan zitten en onzedelijke leuzen roepen naar dames (thank god dat alcohol in Nederland 18+ is). Al met al daardoor ook weinig slaap gehad en besloten om op de zondag al te vertrekken. WC's vond ik daarentegen wel prima geregeld, handhaving op de camping van de regels erg matig. Meerdere keren gezien dat de 'crew' schreeuwende mensen gewoon hun gang lieten gaan.

Afijn, ik weet ook weer na deze ervaring dat ik liever voor een kleinschalig festival ga met iets volwassener publiek.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik stond dit jaar op The Hive My Space en de ervaringen zijn daar een stuk positiever dan hierboven beschreven. Eigen plekje voor de tent en genoeg ruimte om te zitten omdat naast elke rij plekken een brandgang was, erg relax. Bovendien trekt dit ook net wat ander volk dan de reguliere camping lijkt het omdat de meeste mensen redelijk rustig en beschaafd waren. Misschien een tip voor volgend jaar.
 

icarium

Nieuw lid
10 jul 2018
1
0
Als ik dit zo lees en terugdenk aan vorig jaar op C3 ben ik erg blij dat we gekozen hebben voor camping Klokkeberg. Woensdag relaxt onze vouwwagen en partytent opgebouwd met je auto op 1 meter afstand. Dus geen half uur sjouwen en afzien. Iedere nacht zeker een uurtje of 7 geslapen. Hierdoor een heerlijke Werchter gehad zonder vermoeidheid. Douches en wc’s waren ook prima te doen. Daarnaast ook stroom bij de tent waardoor telefoons vol mee naar het terrein konden en (het belangrijkste) koud bier voor 5 dagen!

Hoe groot is camping de Klokkeberg? Op de site staat dat het niet mogelijk is om te reserveren tijdens Rock Werchter. Als wij woensdag middag komen is er dan nog genoeg plek voor een tent? Wij willen volgend jaar ook mal weer eens naar Rock Werchter gaan, maar het liefst niet op de Hive camperen.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
Ik heb niet de hele camping rondgelopen maar volgens mij is dit de hele camping:
540.jpg


Wij waren er rond 11:00 woensdagochtend. Toen was er nog ruim voldoende plek.
Tegen de avond begon het toch echt wel vol te raken, al kwamen er donderdag ook nog caravans en campers aan.
Maar wanneer je graag stroom hebt, zou ik zeker woensdag proberen aan te komen.


 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Ik heb niet de hele camping rondgelopen maar volgens mij is dit de hele camping:
540.jpg


Wij waren er rond 11:00 woensdagochtend. Toen was er nog ruim voldoende plek.
Tegen de avond begon het toch echt wel vol te raken, al kwamen er donderdag ook nog caravans en campers aan.
Maar wanneer je graag stroom hebt, zou ik zeker woensdag proberen aan te komen.

Volgens mij is alleen het grasgedeelte linksonder bedoelde voor Werchter-gangers. Tenminste dat is wat ik altijd dacht. De rest van de camping is voor "gewone vakantiegangers". Plus dat zandgedeelte wordt gebruikt om groente te verbouwen, dus daar kan je tentje ook niet staan.
 

NiekBBQ

Randprogramma
21 nov 2016
158
84
Dat zandgedeelte links onder bedoel je?
Dat was zeker wel in gebruik als camping. Daar stonden we namelijk zelf.
Ik zag aan de andere zijde van de visvijver (rechtsboven) ook een hele hoop tenten staan. Dus ging er vanuit dat dat hele stuk ook in gebruik was.

 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.560
563
Dat zandgedeelte links onder bedoel je?
Dat was zeker wel in gebruik als camping. Daar stonden we namelijk zelf.
Ik zag aan de andere zijde van de visvijver (rechtsboven) ook een hele hoop tenten staan. Dus ging er vanuit dat dat hele stuk ook in gebruik was.

Ok, dan is er het e.e.a. veranderd. Voorheen had je van zo'n asperge heuvels/stroken. Daar kon toen geen tent op. Maar laatste keer op klokkenberg is alweer 4 jaar geleden.
 

PasQuality

Playlistbediener
15 jun 2015
30
0
Dit jaar, net als afgelopen jaren, weer een supertijd gehad op camping C7. Voor € 10 kun je 4 dagen lang zoveel douchen als je wilt en er zijn ruim 150 stroompunten om je telefoon e.d. op te laden. Over drank meenemen wordt niet moeilijk gedaan en de sfeer is er altijd goed. Daarnaast kun je redelijk goed slapen en is er weinig overlast van andere gasten.

Groot voordeel is dat je kunt douchen in de kleedkamers van de voetbalclub. In de ochtend vaak druk (10 minuten wachten ofzo), maar wij gingen vaak douchen na terugkomst, dan was er zo goed als niemand en waren de douches prima. Ik zou C7 zeker aanraden.
 

colint

Gouden Tip
5 mrt 2014
272
0
Wij waren dit jaar op The Hive, enkele punten:

- Er was inderdaad veel lawaai 's nachts, veel feestende jonge Belgen. Zelfs een paar mensen ontmoet die niet eens een ticket voor RW zelf hadden maar gewoon naar de camping kwamen om te feesten (met alleen een Hive ticket blijkbaar toch binnengekomen). Na het indoen van oordoppen toch nog redelijk kunnen slapen.

- Erg weinig voorzieningen; gasflesjes zijn verboden en er zouden voldoende kookplekken zijn. Er waren letterlijk 4 kookplaten, 2 magnetrons, en 2 water boilers....wij gingen vaak vroeg kokend water halen, maar later in de ochtend stond je zeker een half uur te wachten met je noodles.

- Ook weining toiletten en waterkraantjes voor zoveel mensen, de hele ochtend flinke rijen.

- Douchen was voor mannen op zich prima, ik kocht meestal rond 9.30 een ticket en kon na driekwartier wachten gaan douchen. Aangezien je op grote borden de nummers kunt zien was dit geen enkel probleem. Voor vrouwen was de wachttijd echter veel langer, als je rond 9.00/9.30 je ticket kocht was je zo'n 3 uur later aan de beurt...Misschien een idee om toch timers in te stellen bij de douches, bij de mannen liep alles veel sneller.
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Camping C3 was dus echt niet tof. Betalen voor koude douches. Onduidelijke scheidingslijnen met gezeik erna. Ook al werd er gezegd dat we er mochten staan.
Het was zelf zo erg met de rij en 'kwaliteit' van de douches dat met een tuinslang naar de kranen brachten.
In dat opzicht was de boerencamping veel beter. Die had gratis prima douches. Maar ja dan loop je ook zo weer wat kilometers bij.
Was over het algemeen niet zo heel bijzonder.
 

Jitse

Playlistbediener
28 okt 2015
12
0
Wie heeft er ervaring met The Hive MySpace? Zowel positief als negatieve punten??
 

Pemmes

Playlistbediener
26 mrt 2017
22
0
2 jaar geleden de MySpace genomen. Werd een tegenvaller. Kleine plekken, ver lopen naar het sanitair en de vrachtwagens denderden op 10 meter van de tenten voorbij .
Ik zou het niet meer doen. Sws is de hive wel heel massaal. Het moet je ding zijn.

Dit jaar c7
Ben benieuwd
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
2 jaar geleden de MySpace genomen. Werd een tegenvaller. Kleine plekken, ver lopen naar het sanitair en de vrachtwagens denderden op 10 meter van de tenten voorbij .
Ik zou het niet meer doen. Sws is de hive wel heel massaal. Het moet je ding zijn.

Dit jaar c7
Ben benieuwd

Ik stond vorig jaar op de reguliere The Hive en mocht willen dat ik voor MySpace had gekozen. Wij liepen er namelijk langs. Aanzienlijk verbeterd t.o.v. wat Pemmes schets, dat was toen nog echt matig ja. Dit keer had MySpace een eigen sanitaire voorziening met eet- en drinktentjes en het zag er iedere keer rustig uit. Het was ook een volledig eigen afgezet terrein. Stuk rustiger ‘s nachts dan reguliere Hive en geen zoektocht naar een plek. Als ik dit jaar voor RW had gekozen was ik voor MySpace gegaan. Voordeel is ook dat je woensdag al kan aankomen, dan niet zo’n lange wachtrij hebt en je gewoon naar de afterparty kunt als je wilt.

Over de kleine plekken en vrachtwagens op 10 meter kan ik niet oordelen. Ik weet niet of dat vorig jaar ook zo was. Kan mij voorstellen dat ie vrachtwagens net afhankelijk is waar je geplaatst wordt op het veld. Dat kan ook meevallen. En wellicht plekje voor 6 reserveren als je bijvoorbeeld met z’n 4en bent. Ben je iets duurder uit, maar wel meer ruimte.
 

nopepsiplease

Nieuw lid
18 jun 2019
3
0
1e keer Werchter, en ik geloof dat ik een beetje spijt heb van mijn Hive-ticket... Wij vertrekken woensdag, en begrijp ik het goed dat je voor een beetje rustige plek met zo min mogelijk schreeuwers het best achteraan je tent op kan zetten?

Volgende keer zal ik braaf eerst het forum lezen en dan kaartjes kopen ??
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik durf het niet te zeggen of de Hive dit jaar hetzelfde is als vorig jaar.
Toen waren volgens mij rond deze tijd de campingticket uitverkocht en nu niet.
Dus wellicht is het iets rustiger?

Ik sta weer op camping A1. Dichtbij parkeren en zelf bepalen waar je je tent neerzet.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
1e keer Werchter, en ik geloof dat ik een beetje spijt heb van mijn Hive-ticket… Wij vertrekken woensdag, en begrijp ik het goed dat je voor een beetje rustige plek met zo min mogelijk schreeuwers het best achteraan je tent op kan zetten?

Volgende keer zal ik braaf eerst het forum lezen en dan kaartjes kopen
1f601.svg
1f602.svg

Ik durf het niet te zeggen of de Hive dit jaar hetzelfde is als vorig jaar.
Toen waren volgens mij rond deze tijd de campingticket uitverkocht en nu niet.
Dus wellicht is het iets rustiger?

Ik sta weer op camping A1. Dichtbij parkeren en zelf bepalen waar je je tent neerzet.

Inderdaad, RW lijkt dit jaar niet volledig uit te verkopen en er zijn minder combi's in de verkoop. Dat kan gunstig uitpakken voor de rust. En koop goede oordoppen! Sowieso heb je achteraan de camping minder last van de partytent. Al moet ik zeggen dat die muziek niet keihard staat, dus met goede oordoppen kom je een heel eind.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken