Bruce Springsteen

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
29
40
Ah oké. Dankjewel! Toch vind ik het wel een beetje jammer. Want ik heb door werk en de afstand naar Landgraaf bijna geen mogelijkheid om eerder te gaan. Zou zondag best op tijd willen, maar wel zonde als er dan blijkbaar al een behoorlijke rij is.

Het systeem heeft sowieso wat minder waarde gekregen nu er standaard Golden-circle kaarten zijn. Vorige tour was dat anders natuurlijk (iig in Nederland). Toen moest je zorgen dat je er vroeg bij was om garantie te hebben dat je iig in het voorste vak komt.

Ik vraag mij deze keer dan ook wel af hoeveel waarde het meedoen aan de Roll Call heeft ten opzichte van vroeg (denk aan begin/halverwege middag)
op de laatste dag aankomen. Begrijp dat veel fans er toch voor kiezen om deze keer niet mee te doen en wat meer relaxte plekken (achterin) het voorste vak te zoeken. Dat heb ik overigens ook gedaan bij Rammstein en dat beviel mij bijzonder goed.

Je moet er trouwens rekening mee houden dat het podium van Springsteen in Europese (iig outdoor) tour redelijk hoog lijkt te zijn waardoor je zicht dichtbij het podium niet altijd het fijnste zicht hoeft te zijn. Wel iets om rekening mee te houden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
ben ook wel benieuwd hoe de Golden Circle geregeld zal worden in Landgraaf?
Krijgen we bandjes op vertoon/scan ticket? Of moet je telkens je ticket laten zien bij elke keer dat je, bijvoorbeeld na toiletbezoek of drinken halen weer terug naar binnen wil?
 

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
29
40

Ga daar maar vanuit inderdaad. Die zal je dan wss ook direct bij de ingang van het terrein krijgen en niet bij de GC zelf.

Aanvullend op mijn vorige post ga ik zaterdag naar Parijs toe voor het optreden. Ik zit zelf nog heel erg in dubio of ik vrijdag een nummertje ga halen (en zodoende aan de roll call mee ga doen) of dat ik zaterdag in alle rust stevig lunch en dan naar het stadion aftuig. Ik neig zelf naar dat laatste op het moment. Ik zal de ervaring iig hier nog wel gaan delen te zijner tijd zodat mensen er hun eigen voordeel mee kunnen doen bij de aankomende Nederlandse shows :).
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.592
Ga daar maar vanuit inderdaad. Die zal je dan wss ook direct bij de ingang van het terrein krijgen en niet bij de GC zelf.

Aanvullend op mijn vorige post ga ik zaterdag naar Parijs toe voor het optreden. Ik zit zelf nog heel erg in dubio of ik vrijdag een nummertje ga halen (en zodoende aan de roll call mee ga doen) of dat ik zaterdag in alle rust stevig lunch en dan naar het stadion aftuig. Ik neig zelf naar dat laatste op het moment. Ik zal de ervaring iig hier nog wel gaan delen te zijner tijd zodat mensen er hun eigen voordeel mee kunnen doen bij de aankomende Nederlandse shows :).
Dat is toch een volstrekt verschrikkelijk systeem? In plaats van genieten van alle geneugten van Parijs (of Dublin of..) moet je rondom het stadion lurken omdat een paar over gestresste fans zo'n systeem hebben opgetuigd?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
29
40
Dat is toch een volstrekt verschrikkelijk systeem? In plaats van genieten van alle geneugten van Parijs (of Dublin of..) moet je rondom het stadion lurken omdat een paar over gestresste fans zo'n systeem hebben opgetuigd?

Voordeel van het systeem is dat er geen honderden fans al de dag- en nacht ervoor rond het stadion hangen en dat het naar binnen gaan rustig verloopt (je loopt achter de beveiliging aan het vak op). Nadeel is inderdaad het lurken en de omstandigheid dat iemand die in de buurt woont/werkt wel heel erg makkelijk een plek vooraan kan claimen door af en toe je gezicht een uurtje te laten zien in de dagen voor zo'n concert. Eigenlijk ook wel een noodzakelijkheid om je hotel in de buurt te hebben (dat heb ik niet, we zitten in de buurt van Gare du Nord).

Het stadion in Parijs ligt toch wel enigszins buiten de toeristische trekpleisters dus meedoen is idd van invloed op zowel de vrijdagavond en de gehele zaterdag. Ik houd zelf denk ik even de tijden van de roll call in de gaten om een definitief besluit te nemen. Iig wel bij met de GC-tickets natuurlijk. Dat is toch wel garantie voor fijne plekken, ook als je wat meer achterin gaat staan. Daar zie je het vaak beter dan dat je drukte toch net weer ff te ver staat...
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
voor do 25 mei staan momenteel een aantal doorverkoop tickets op Ticketmaster

1683634649632.png
 

glider5

Campingartiest
1 mei 2023
65
14
Jazeker, er is een speciale Barley Arts app voor de Bruce shows in Italie
Anyway:

14:00 Deuren open
16:30 The White Buffalo
17:45 Sam Fender
19:30 Bruuuuuuce

Oftewel, ik gok laatste roll-call voor de PIT om 08:00 of 09:00 op die dag
Betekent laatste roll call dat je ook nog op de laatste dag een nummertje kan gaan halen? Wil graag vooraan staan in Londen maar ben er niet al dagen vantevoren ;)
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.692
848
Het grootste voordeel van de roll call in mijns inziens inderdaad, minder stress bij het naar binnen gaan, het naar binnen gaan verloopt zeer rustig.
Een ander voordeel vind ik gewoon de mogelijkheid tot socializen. Stel dat je alleen de dag voor de show mee doet, dan zie je dezelfde mensen toch minimaal 3 x, plus als je afgezonderd.
Op deze mnaier bouw je best wel snel een band op, is mijn ervaring en dat helpt weer als je eenmaal op je plek zit in de PIT.
Mijn ervaring daarbij is als je bij de 1e 400 zit sta je of aan de rail, kun je eerst lekker zitten met ruggesteun en daarna leunen, of de 1e 3 rijen midden podium.
Persoonlijk vind ik de hoogte toruwens enorm meevallen hoor.
Tot slot, ja, er is inderdaad meer te doen in de meeste steden, maar dat is ene keuze die je zelf maakt
JE MOET niks
 

Keyos

Playlistbediener
8 mei 2023
29
40
Zou ook vooral even lid worden van de BeTrue-facebookpagina waarop een hoop Nederlandse fans hun ervaringen tijdens de tour delen. Op deze pagina kom je toch ook wel achter veel informatie ten aanzien van de roll calls (ook in het buitenland) of bijvoorbeeld het nummer dat op dat moment vergeven is.

Zo kun je voor jezelf een inschatting maken of het inderdaad de moeite is om op de dag van het concert vroeg te komen, of dat je het rustiger aan doet en in de loop van de middag aansluit. Ik begrijp zelfs dat er niet altijd een roll call is, das dat kan ook nog eens gebeuren. Heb overigens zelf 1 keer aan de roll call meegedaan bij het concert op het Malieveld. Toen had ik iets van een nummer in de 700 de avond ervoor opgehaald en moest ik mij de ochtend en rond het middaguur de volgende dag melden (en daarna blijven). Andere persoonlijke ervaringen heb ik helaas niet.

Edit: whoops, ik bedoelde de Tramps of the Lowlands-pagina, niet die van BeTrue.
 
Laatst bewerkt:

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.692
848
En ik kan dit twiter account nog aanraden, het idee is om daar ook roll call info te verspreiden

@SpringsteenPitQ​

 

BatMutsje

Support act
6 dec 2013
832
647
Ik olas net welke nrs, ik gok dat die mee gaan naar Parijs, of zelfs voor Rome zijn
Ik verwacht vanavond in elk geval het eerste van de gerepeteerde nummers.

We moeten niet te vroeg juichen natuurlijk, maar het kan zo zijn dat Bruce gewoon een paar weken in Europa wil touren alvorens hij ietsje (het zal niet veel zijn) losser wordt in de keuze van de nummers. 🤞
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.692
848
Ik verwacht vanavond in elk geval het eerste van de gerepeteerde nummers.

We moeten niet te vroeg juichen natuurlijk, maar het kan zo zijn dat Bruce gewoon een paar weken in Europa wil touren alvorens hij ietsje (het zal niet veel zijn) losser wordt in de keuze van de nummers. 🤞
Zoals de gemiddelde tour bedoel je? ;)
 

BatMutsje

Support act
6 dec 2013
832
647
Zoals de gemiddelde tour bedoel je? ;)
Nou in 2016 zaten er wel bijna elke show een aantal "rarities" in zijn show. Dat verwacht ik dit jaar niet, maar een rotatie van 4 of 5 nummers en dan in de helft van de shows 1 rarity zou het (voor mezelf althans) nóg veel interessanter maken. En ben van mening dat dat geen afbreuk hoeft te doen aan het verhaal dat hij deze tour wil uitdragen, dat kan ook prima met een aantal andere nummers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken