Bospop 2026

Wilde Bospop niet van de 'echte oude' bands afstappen en zich meer focussen op de bands met hun hoogtijdagen in de '90 en '00? Lynyrd Skynyrd eerder iets voor blues festival in Grolloo (waar ze al eerder gestaan hebben).
Dat is wel het plan alleen wil dat niet zeggen dat ze nooit meer een band boeken zoals bv LS. Met megahits als Sweet Home Alabama en Freebird past dat nog perfect op Bospop. Dat gezegd hebbende kan Grolloo ook natuurlijk. Op andere festivals in NL zullen ze denk ik niet vlug staan

Bekijk bijlage 16069

Hier staan wel een paar namen op die zomaar kunnen worden doorgestuurd.
Iron Maiden staat al in Ziggo Dome maar een Limp Bizkit, Alice Cooper, A Perfect Circle, Lynyrd Skynyrd, Twisted Sister en Queensryche mogen zeker worden doorgestuurd,
Dit is een fout gedeelde poster door het Alice Cooper team, hoeveel van de extra namen waar is geen idee, maar dit is de officiele poster
TonsOfRock-2026-Lineup-1080x1350-1.jpg

Zeker al zou bv Jera on Air ook wel een optie zijn voor hun....
Die komen trouwens in de laatste week van september met de eerste namen.
Jera on Air is voor The Gathering totaal de verkeerde doelgroep gezien die vooral punk, hardcore en metalcore boeken voor de (over het algemeen) jongere generatie, Bospop is in mijn ogen op dit moment het enige Nederlandse festival dat echt binnen hun doelgroep past. Pinkpop de laatste jaren niet meer.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en PJ
Skunk Anansi aangekondigd voor eerste festival in UK.
Stonden er onlangs (2019 en 2022) nog maar daar kijkt Bospop niet altijd naar.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de headliner der headliners dit jaar The Cure zou zijn. Met een festivaltour in juni en augustus. Daar ligt Bospop mooi tussen in. Ongeloofwaardig? Ja. Maar kan een mens hopen...

• Leuk
Waarderingen: Mirjam
Het zou zomaar eens kunnen dat the cure, goo goo dolls, the struts, robert jon & the wreck komen. Hopelijk extreme en Def Leppard er nog bij

The Cure is te groot zou ik zeggen. Hoogstens een losse donderdag of in het Guns ‘n Roses timeslot

Bekijk bijlage 16234
Hier zie ik wel een aantal doorschuiven. En weer The Cure.
Starsailor, KT Tunstall Suzanne Vega zijn misschien kanshebbers. The Cure zie ik echt niet gebeuren op Bospop. En zoals hierboven al is aangegeven. Vorig jaar was er geen enkele overlap. Andere jaren overigens wel maar is geen garantie.

Hij moet niet te vaak genoemd gaan worden, maar Sting heeft twee optredens in Noorwegen aangekondigd voor 29 en 30 juni. Staat daarvoor ook nog in wat andere landen, maar dit is voorlopig de laatste datum. Zal ongetwijfeld meer volgen, dus nog maar eens op Bospop?

Hij moet niet te vaak genoemd gaan worden, maar Sting heeft twee optredens in Noorwegen aangekondigd voor 29 en 30 juni. Staat daarvoor ook nog in wat andere landen, maar dit is voorlopig de laatste datum. Zal ongetwijfeld meer volgen, dus nog maar eens op Bospop?
Hij heeft ondertussen overal al gestaan en sommige zelfs meerdere malen. AFAS, CAS, Bospop, NSJ, Stadspark live Groningen. Nederland is Sting moe.....
Maar aangezien hij afgelopen zomer Nederland links liet liggen zal hij vast wel weer ergens opduiken...

Weet je wie ik nog wel eens in Nederland zou willen zien? --STYX-- De laatste keer was 20 jaar geleden op Arrow Rock. En ze zouden volgens mij zo mooi passen op Bospop.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Pet Shop Boys naar Lytham festival een week voor Bospop. Zou Bospop dat overwegen? Ik vrees van wel....

Pet Shop Boys naar Lytham festival een week voor Bospop. Zou Bospop dat overwegen? Ik vrees van wel....
Wat te vrezen, geweldige live band en muzikaal nog relevanter dan 90% van wat Bospop boekt. Genoeg bands uit de hoek die er al hebben gespeeld ook. Als het argument 'de muziek komt uit computers' wordt opgegooid is dat nogal zwak omdat (extreme) backing tracks nog normaler zijn op Bospop dan een vervaagd tour shirt uit de jaren 90 bij de bezoekers.

Wat te vrezen, geweldige live band en muzikaal nog relevanter dan 90% van wat Bospop boekt. Genoeg bands uit de hoek die er al hebben gespeeld ook. Als het argument 'de muziek komt uit computers' wordt opgegooid is dat nogal zwak omdat (extreme) backing tracks nog normaler zijn op Bospop dan een vervaagd tour shirt uit de jaren 90 bij de bezoekers.
Behalve dan dat het gewoon niet zo mijn ding is heb ik geen argumenten. Hou er niet zo van.

Ze zullen het zeker overwegen, maar ik heb het idee dat ze in het verleden vaker rondom Bospop hebben getourd en toen er ook niet hebben gestaan. Dit is wel typisch zo'n band die in de UK nog veel groter zijn dan in Nederland. Hier zijn ze nog niet verder dan een AFAS gekomen de afgelopen jaren en dat was ook nog voor het jubileum

Behalve dan dat het gewoon niet zo mijn ding is heb ik geen argumenten. Hou er niet zo van.
Wat ik er van hoor staan ze als liveband nog fier overeind. En stiekem hebben ze wel enkele iconische hits. Ik zou ze daarom graag nog eens live willen zien. En passen goed bij het doelpubliek van Bospop. Dus ben bang dat je je dan even in de Spiegelbar moet gaan verstoppen

Pet Shop Boys heel graag. Vraag me af of die dan de dag dragen of dat er nog een act boven staat

Wat ik er van hoor staan ze als liveband nog fier overeind. En stiekem hebben ze wel enkele iconische hits. Ik zou ze daarom graag nog eens live willen zien. En passen goed bij het doelpubliek van Bospop. Dus ben bang dat je je dan even in de Spiegelbar moet gaan verstoppen
Nou dat dan ook weer niet 🤣.
Ik zou het best gaan aanschouwen maar ik heb het idee dat vocaal het niet meer al te best is maar dat is wat ik zie op YouTube. Ik vind OMD, toch hetzelfde genre, vele malen beter.

Users who are viewing this thread