De vrijdag blijft denk ik een erg lastige dag voor Bospop, misschien nog wel meer in vergelijking met andere festivals. Mensen nemen zelden een dagje vrij voor de Bospop vrijdag heb ik het idee, dus of ze sluiten aan na het werk of ze kiezen voor de zaterdag of zondag.
Het is al vaker geopperd op dit Forum, maar het lijkt me inderdaad veruit de beste keuze om terug te gaan naar het oude concept. De vrijdag inrichten met (kwalitatief goede) coverbands en dan de zaterdag en zondag kiezen voor nieuw talent uit Nederland en de gevestigde namen (evt. in combinatie met coverbands in de 24-uurstent). Dat zou Bospop voor velen denk ik nóg interessanter maken.
Het is ze wel gegund dit jaar na het debacle van de zondag twee jaar geleden en de vele regen vorig jaar. Zelf vind ik het een geweldig festival met een gemoedelijke sfeer en het voordeel dat je in principe niets hoeft te missen van de tent- en mainstage. Zelf kom ik er al jaren alhoewel ze niet moeten doorslaan met het vullen van de line-up met coverbands.
Wellicht tot komend weekend ergens op de Bospop-wei