Bospop 2025

Wij worden vrijdagavond na Snow Patrol opgehaald bij de Kiss+Ride. Weet iemand het adres daarvan? Of gewoon de gele borden volgen vanaf de A2?

Laatst bewerkt:
Nog 2 dagen en dan is het zover! Ik heb er dit jaar erg veel zin in. Eerste keer in deccenia tijd ook een weekend aanwezig. Maar 2 dagen springen er echt uit voor mij.

De bands waar ik het meest zin in heb staan op de vrijdag. Snow Patrol, Franz Ferdinand, Dizzy Mizz Lizzy (Aanrader!) en de Manic Street Preachers zijn voor mij allen A-category.
Meest complete festivaldag is zeker de zondag. Black Keys en Joe Bonnamassa staan op de bucketlist. Vroeger veel geluisterd naar Govt Mule en dus ook zin in Warren Haynes. Orianthi eens solo zien ipv met Alice Cooper/MJ. En dan hele goede opvullers Train en Blackberry Smoke. Geen echt skipmoment voor mij op deze dag.

Maar die zaterdag is echt heel middelmatig. Ik had een 3 dagenkaart voornamelijk om Beth Hart te zien. En de andere must watch was Grace Bowers dus 2 hoofdacts vielen uit. Simple Minds en Mellissa zijn de enige redenen om voor de zaterdag te gaan. Voor mij veel te veel cover bands deze dag. In de Nocturna kon ik mee leven maar 3 zelfs op de tentstage. Waarvan 1 op repeat met vorig jaar. Deze dag zal ik ook later vertrekken naar het terrein. Maar stiekem is zo'n adempauze wel fijn. Weer speelt ook mee. Dat kan Bospop na afgelopen desastreuze weerjaren wel gebruiken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en graaf1
Wat een artikel haha, die tips zijn toch inkoppertjes van jewelste

Nog 2 dagen en dan is het zover! Ik heb er dit jaar erg veel zin in. Eerste keer in deccenia tijd ook een weekend aanwezig. Maar 2 dagen springen er echt uit voor mij.

De bands waar ik het meest zin in heb staan op de vrijdag. Snow Patrol, Franz Ferdinand, Dizzy Mizz Lizzy (Aanrader!) en de Manic Street Preachers zijn voor mij allen A-category.
Meest complete festivaldag is zeker de zondag. Black Keys en Joe Bonnamassa staan op de bucketlist. Vroeger veel geluisterd naar Govt Mule en dus ook zin in Warren Haynes. Orianthi eens solo zien ipv met Alice Cooper/MJ. En dan hele goede opvullers Train en Blackberry Smoke. Geen echt skipmoment voor mij op deze dag.

Maar die zaterdag is echt heel middelmatig. Ik had een 3 dagenkaart voornamelijk om Beth Hart te zien. En de andere must watch was Grace Bowers dus 2 hoofdacts vielen uit. Simple Minds en Mellissa zijn de enige redenen om voor de zaterdag te gaan. Voor mij veel te veel cover bands deze dag. In de Nocturna kon ik mee leven maar 3 zelfs op de tentstage. Waarvan 1 op repeat met vorig jaar. Deze dag zal ik ook later vertrekken naar het terrein. Maar stiekem is zo'n adempauze wel fijn. Weer speelt ook mee. Dat kan Bospop na afgelopen desastreuze weerjaren wel gebruiken.
Mijn dagen verlopen ook ongeveer zoals jij hierboven schetst; op zondag zijn én Bywater Call én Marcus King ook zeker de moeite waard...beetje keuzestress dan... ;)

• Leuk
Waarderingen: BatMutsje
Ja dit gevoel heb ik dus ook precies. Heb besloten niet teveel te gaan zitten mopperen hier. Maar na de zeer matige zaterdag vorig jaar met zelfs een carnavalsact leek het nu veel beter. Maar twee cancels verder en we hebben gewoon 7!! coverbands staan op zaterdag. Dat mag gewoon niet voor die ticketprijs. Zal zelf ook niet eerder dan Davina Michelle op de wei zijn. En het is dat het een leuke traditie is met de Weertse vrienden maar nu al twee jaar op rij dat de prijs van het dagkaartje het muzikale aanbod totaal niet rechtvaardigt. Dat moet voor mij niet te lang meer doorgaan zo. Maar we gaan er weer een leuke dag van maken!

Laatst bewerkt:
eerlijk gezegd zal ik de zaterdag line-up met die van de vrijdag hebben gewisseld als dat mogelijk was, Manics en Franz Ferdinand zijn niet bepaald bands waar mensen een dagje vrij voor nemen maar als het in het weekend valt gerust een dagje festival voor willen doen. De liefhebbers van cover bands zijn er vaak toch heel het weekend al.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Bokirules
eerlijk gezegd zal ik de zaterdag line-up met die van de vrijdag hebben gewisseld als dat mogelijk was, Manics en Franz Ferdinand zijn niet bepaald bands waar mensen een dagje vrij voor nemen maar als het in het weekend valt gerust een dagje festival voor willen doen. De liefhebbers van cover bands zijn er vaak toch heel het weekend al.
Denk dat je daar wel de spijker op de kop slaat waardoor de vrijdag minder verkoopt. Sowieso is het altijd een soort afzetterij dat je voor hetzelfde geld maar een halve festivaldag krijgt. En alleen de Preachers zijn een enigszins unieke act. Vices, Franz en Snow Patrol lopen de festivals plat. Nog steeds een mooi setje namen maar zal daardoor minder mensen overtuigen om toch voor die ene dag naar Weert te gaan.

De vrijdag blijft denk ik een erg lastige dag voor Bospop, misschien nog wel meer in vergelijking met andere festivals. Mensen nemen zelden een dagje vrij voor de Bospop vrijdag heb ik het idee, dus of ze sluiten aan na het werk of ze kiezen voor de zaterdag of zondag.

Het is al vaker geopperd op dit Forum, maar het lijkt me inderdaad veruit de beste keuze om terug te gaan naar het oude concept. De vrijdag inrichten met (kwalitatief goede) coverbands en dan de zaterdag en zondag kiezen voor nieuw talent uit Nederland en de gevestigde namen (evt. in combinatie met coverbands in de 24-uurstent). Dat zou Bospop voor velen denk ik nóg interessanter maken.

Het is ze wel gegund dit jaar na het debacle van de zondag twee jaar geleden en de vele regen vorig jaar. Zelf vind ik het een geweldig festival met een gemoedelijke sfeer en het voordeel dat je in principe niets hoeft te missen van de tent- en mainstage. Zelf kom ik er al jaren alhoewel ze niet moeten doorslaan met het vullen van de line-up met coverbands.

Wellicht tot komend weekend ergens op de Bospop-wei :)

De vrijdag blijft denk ik een erg lastige dag voor Bospop, misschien nog wel meer in vergelijking met andere festivals. Mensen nemen zelden een dagje vrij voor de Bospop vrijdag heb ik het idee, dus of ze sluiten aan na het werk of ze kiezen voor de zaterdag of zondag.

Het is al vaker geopperd op dit Forum, maar het lijkt me inderdaad veruit de beste keuze om terug te gaan naar het oude concept. De vrijdag inrichten met (kwalitatief goede) coverbands en dan de zaterdag en zondag kiezen voor nieuw talent uit Nederland en de gevestigde namen (evt. in combinatie met coverbands in de 24-uurstent). Dat zou Bospop voor velen denk ik nóg interessanter maken.

Het is ze wel gegund dit jaar na het debacle van de zondag twee jaar geleden en de vele regen vorig jaar. Zelf vind ik het een geweldig festival met een gemoedelijke sfeer en het voordeel dat je in principe niets hoeft te missen van de tent- en mainstage. Zelf kom ik er al jaren alhoewel ze niet moeten doorslaan met het vullen van de line-up met coverbands.

Helemaal eens. Prima sfeer is een belangrijke trekker wat mij betreft. Ben benieuwd hoe de nieuwe opzet, met Nocturna, gaat zijn.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules
Nog een paar uurtjes werken, m'n spullen pakken en op naar Bospop!
Heb er zin in, ook zeker met de goede weersvooruitzichten.
Werk vnv tot 21.30 bij de buitenbar Nocturna, wellicht tot straks!
Maak er een fantastisch BP25 van!

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en Joslittel

ik was er vorig jaar op de vrijdag na jaren niet meer te zijn geweest en ondanks de modder en regen een top dag gehad, het blijft een gigantisch charmant/leuk festival. Zeker als de line-up sterk is, zoals vorig jaar vrijdag, ik denk inderdaad dat de vrijdag weer de 'regio-dag/cover-band dag' te maken bij verre de beste optie is, het publiek uit de regio komt toch wel, en dan mogelijk alleen de 24uur tent/de 'grote' tent open te gooien. Wat Jos ook zegt, alleen preachers zijn uniek op de vrijdag maar ondanks de rest veel speelt maakt het toch een mooie festival dag die dag bezoeker trekt als het op een nationale vrije dag/weekend valt. Ik denk dat je mensen in de 35-45 leeftijd groep best die richting in zal krijgen als deze line-up niet op de vrijdag was. Snap aan de ene kant ook wel dat ze het wat veiliger spelen na de aantal grote concerten 'voor het festival' een aantal jaar maar ze slaan net wat teveel door met de cover bands naar het tent podium te trappen ipv de 24uurs tent.

Voor mij is vrijdag juist de beste dag. Zeer sterke mainstage line-up, die wil ik alle 4 zien. De rest van het weekend zou ik alleen nog Rowwen Hèze en Simple Minds willen zien. Maar ik ga dus alleen vrijdag: zin in!

Ja dit gevoel heb ik dus ook precies. Heb besloten niet teveel te gaan zitten mopperen hier. Maar na de zeer matige zaterdag vorig jaar met zelfs een carnavalsact leek het nu veel beter. Maar twee cancels verder en we hebben gewoon 7!! coverbands staan op zaterdag. Dat mag gewoon niet voor die ticketprijs.
En laat nou net die zaterdag het beste verkopen. Is bijna uitverkocht. Ik vermoed dat ze deze formule qua programmering voorlopig niet gaan veranderen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread