Vooruitkijkend vraag ik me dan af welke headliners ze voor ogen hebben in de toekomst. Moeten we dan denken aan bv een Bryan AdamsLenny Kravitz Alanis Morissette The Black Crowes? Heel misschien The Cure?Dit heeft de directie ook aangegeven. Bospop was altijd een festival voor 35 tot 45 jaar met acts die 20 jaar eerder relevant waren. Bospop is altijd het restjes festival van Mojo geweest. De bands die net niet hip genoeg waren voor de andere festivals belanden hier. En dat is niet erg. Ik denk dat de nieuwe opzet van Bospop wel helder is. Mainstage staan de grote bands vanuit Mojo. De 2 kleinere podia vooral tributes en lokale boekingen vanuit De Bosuil (3/4 van de bands zijn komend of afgelopen jaar te zien daar).
Probleem is wel dat veel mensen Bospop zijn gaan zien als boomer festival. En de huidige 40 jarige vind zich nog te hip om niet naar Lowlands te gaan. Daarom ook die hele verhipping van het 24 uurs gebied. Die generatie naar Limburg trekken zal echter niet in een jaartje gaan. Dit overbruggingsjaar weet met acts zoals Joe Bonnamassa nog wat ouder publiek te trekken. Maar die zullen ook ergens gaan afhaken. Ik hoop dat Mojo Bospop niet na een matig jaar bij de straatstenen zet.
Je kan wel wat willen opschuiven naar de jaren 90-00 maar dan moet dat wel beschikbaar zijn. Anders val je toch weer terug op een Toto, ZZ Top, Sting, Simple Minds. Ondanks dat deze editie nog dus moet beginnen ben ik eigenlijk wel al benieuwd waar ze volgend jaar mee komen