Bospop 2025

Dit heeft de directie ook aangegeven. Bospop was altijd een festival voor 35 tot 45 jaar met acts die 20 jaar eerder relevant waren. Bospop is altijd het restjes festival van Mojo geweest. De bands die net niet hip genoeg waren voor de andere festivals belanden hier. En dat is niet erg. Ik denk dat de nieuwe opzet van Bospop wel helder is. Mainstage staan de grote bands vanuit Mojo. De 2 kleinere podia vooral tributes en lokale boekingen vanuit De Bosuil (3/4 van de bands zijn komend of afgelopen jaar te zien daar).

Probleem is wel dat veel mensen Bospop zijn gaan zien als boomer festival. En de huidige 40 jarige vind zich nog te hip om niet naar Lowlands te gaan. Daarom ook die hele verhipping van het 24 uurs gebied. Die generatie naar Limburg trekken zal echter niet in een jaartje gaan. Dit overbruggingsjaar weet met acts zoals Joe Bonnamassa nog wat ouder publiek te trekken. Maar die zullen ook ergens gaan afhaken. Ik hoop dat Mojo Bospop niet na een matig jaar bij de straatstenen zet.
Vooruitkijkend vraag ik me dan af welke headliners ze voor ogen hebben in de toekomst. Moeten we dan denken aan bv een Bryan AdamsLenny Kravitz Alanis Morissette The Black Crowes? Heel misschien The Cure?
Je kan wel wat willen opschuiven naar de jaren 90-00 maar dan moet dat wel beschikbaar zijn. Anders val je toch weer terug op een Toto, ZZ Top, Sting, Simple Minds. Ondanks dat deze editie nog dus moet beginnen ben ik eigenlijk wel al benieuwd waar ze volgend jaar mee komen 😂

ik hoop op namen als : smashing pumpkins, placebo, faith no more, alice in chains, kaiser chiefs, the kooks,stereophonics, blood red shoes, interpol, elbow, bush, manic street preachers, wolfmother, kasabian, white lies, royal blood, arcade fire, bloc party.
allemaal bands die ze eigenlijk niet meer op pinkpop zouden moeten boeken.
laat dat dan maar een "POPfeestje"worden

ik hoop op namen als : smashing pumpkins, placebo, faith no more, alice in chains, kaiser chiefs, the kooks,stereophonics, blood red shoes, interpol, elbow, bush, manic street preachers, wolfmother, kasabian, white lies, royal blood, arcade fire, bloc party.
Allemaal dikke prima, begrijp me niet verkeerd. Dan moeten ze eigenlijk gaan programmeren zoals ze nu de vrijdag doen. Alleen denk ik dat het qua headliners nog wel eens wat lastiger zou kunnen worden.

• Leuk
Waarderingen: Bokirules en Timmy
Ik heb Bospop altijd een fijn festival gevonden en vind het geen probleem wanneer ze de top bands uit de jaren '90-'00 gaan boeken, maar ben geen fan van een programma waarbij gaten worden opgevuld met coverbands. Ik vind dat een organisatorisch zwaktebod. Vroeger werd dit allemaal op de zondag gezet, zodat je wist waar je aan toe was. Hopelijk komt er nog wat leuks op ticketswap voorbij, maar met de huidge ticketprijs pas ik momenteel voor een weekendje in Weert.

Ik denk dat je lijstje zeker plausibel is. Al denk ik dat de hardere rock van Alice in Chains en Faith no more niet meer geboekt wordt na de slechte verkoop van de Porcupine Tree en Steven Wilson dagen. Grappig dat je Bush noemt want die band was vorig jaar geboekt maar alweer gecanceled voordat ze de band bekend hadden gemaakt. Maar goed, ik dacht ook dst het afgelopen was met de 90's en zeroes bands na het 2012 drama en het slecht verkochte Kings of Leon experiment. En toch staan we hier. Berichtgeving geeft aan dat de kaartverkoop redelijk goed loopt dus voor mij mag het doorzetten.

• Leuk
Waarderingen: Timmy en Bokirules
Ik denk dat je lijstje zeker plausibel is. Al denk ik dat de hardere rock van Alice in Chains en Faith no more niet meer geboekt wordt na de slechte verkoop van de Porcupine Tree en Steven Wilson dagen. Grappig dat je Bush noemt want die band was vorig jaar geboekt maar alweer gecanceled voordat ze de band bekend hadden gemaakt. Maar goed, ik dacht ook dst het afgelopen was met de 90's en zeroes bands na het 2012 drama en het slecht verkochte Kings of Leon experiment. En toch staan we hier. Berichtgeving geeft aan dat de kaartverkoop redelijk goed loopt dus voor mij mag het doorzetten.
Uiteindelijk willen ze ook het terrein vol hebben natuurlijk. Volgens mij kunnen er max 30.000 man op de festivalweide. De vraag is natuurlijk welke headliners uit de jaren 90-00 in het genre wat Bospop voor ogen heeft dat voor een groot gedeelte nog voor elkaar krijgt. Zullen er ook niet al te veel zijn en moet ook betaalbaar zijn.
Er zijn genoeg bands die (net) daaronder vallen dus prima zijn voor de dag/avond programmering. Daar zal het niet aan liggen vermoed ik.

• Leuk
Waarderingen: Timmy
Was 2012 zo erg? Voor mij was dat de eerste keer Bospop (met name door Lenny Kravitz en Tom Jones) en sindsdien nooit meer gemist ;-) Maar heb niet echt een idee wat er voor die tijd is geweest.

• Leuk
Zo, heb m'n werkrooster binnen, de opbouw is begonnen dus over 2 weken kan het Bospopfeestje beginnen.
Heb er zin in!

Ben wel erg benieuwd naar de plattegrond met de veranderingen die er zijn, hopelijk komt die binnenkort online.

• Leuk
Zo, heb m'n werkrooster binnen, de opbouw is begonnen dus over 2 weken kan het Bospopfeestje beginnen.
Heb er zin in!

Ben wel erg benieuwd naar de plattegrond met de veranderingen die er zijn, hopelijk komt die binnenkort online.

• Leuk
Waarderingen: Timmy en Bokirules
Heb ik weer; onlangs cd besteld van L.A. Edwards om extra in de Bospop mood te komen...komt 'ie niet.

Parkcity Live volgend jaar op 4 en 5 juli.
Als Bospop net als nu 2 weken later gaat zitten komen we uit op 17-18-19 juli.

• Leuk

Users who are viewing this thread