Bospop 2024

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Inmiddels afgevallen namen:
  • Rod Stewart: Europese tour (inclusief Ziggo Dome) eindigt begin juli in Italië en gaat eind juli door in de USA. Lijkt mij daarmee afgeschreven
  • Rick Astley: staat op minimaal 2 van de 3 datums van Bospop in de UK en lijkt daarmee wel uitgesloten
  • Status Quo: Zijn op tour maar hebben 2 van de 3 data al optredens staan en lijken nooit meer dan 2 shows op een rij te spelen.
  • Deep Purple: zijn op tour maar spelen rondom Bospop in Italië en Bulgarije
  • Creed: touren in Amerika tijdens Bospop
  • Pet Shop Boys: spelen in juni in de AFAS Live.
  • Blossoms: kans is klein. Lijken in het weekend van Bospop in de UK te zijn.
  • Bruce Dickinson: staat tijdens Bospop in Kroatië en heeft al andere NL data in zijn tour zitten.
  • Alanis Morissette: Tourt in Amerika in de zomer.
  • Joan Jett: idem
  • Lionel Richie: ook in Amerika. Die komt dus ook niet inhalen van een aantal jaren terug.
  • Eric Clapton: lijkt al eerder in Europa op tour te zijn
  • Hozier: zal niet meer iets worden. Sluit zijn Europese tour naar het aanschijnt net voor Bospop af en staat eind juli alweer in de USA
  • Black Pumas: hebben eigenlijk nog een optreden in te halen, maar staan tijdens Bospop in Lissabon en Slowakije
  • Kane: hebben aangekondigd alleen CAS te doen
  • Sting: staat in Frankrijk, maar is niet uitgesloten voor later in het weekend. Lijkt echter niet dat ze hem zo snel opnieuw laten komen.
  • Simple Minds: Zijn op tour, maar spelen de vrijdag en zondag van Bospop in Frankrijk. Een tussentijdse verplaatsing naar Weert lijkt dan ook onwaarschijnlijk
  • Lenny Kravitz: Is op tour, maar speelt in Italië in het weekend van Bospop.
  • Journey: Staan tijdens Bospop in de USA
  • Madness: staan tijdens Bospop in de UK.
Bij mij staat Deep Purple nog onder 'Geruchten uit dit topic die nog kunnen'. Ze staan op 11 juli in Italie en pas weer de 14e in Bulgarije (met nog geen directe datum ernaast). Ik zie ze zaterdag 13 juli wel in Weert staan.
 

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
153
97
Paolo Nutini had ik nog op mijn lijstje staan, maar speelt de 13e in Ierland.
25 juni overigens in Kroatië, Pinkpop dan maar?
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Even een verrassende headliner-mogelijkheid tussendoor;


The War on Drugs.

Hebben nu al diverse tours achter elkaar door de EU gedaan. Maar kijk naar België; Rock Werchter 2022- LiveisLive 2023 en aangekondigd voor Cactusfestival 2024 op 14 juli(!!) Laat ze dan nog perfect passen op Bospop.

Die capaciteit is vergelijkbaar met Cactus/Live is Live denk ik.

Een relatief jonge headliner maar sluit volgens mij prima aan bij het publiek??
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
596
569
Even een verrassende headliner-mogelijkheid tussendoor;


The War on Drugs.

Hebben nu al diverse tours achter elkaar door de EU gedaan. Maar kijk naar België; Rock Werchter 2022- LiveisLive 2023 en aangekondigd voor Cactusfestival 2024 op 14 juli(!!) Laat ze dan nog perfect passen op Bospop.

Die capaciteit is vergelijkbaar met Cactus/Live is Live denk ik.

Een relatief jonge headliner maar sluit volgens mij prima aan bij het publiek??
Zie het niet gebeuren maar zou het een geweldige headliner vinden!!!
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Ik snap de gedachte dat het niet zomaar zal gebeuren,

Maar sinds ze op Live is Live hebben gestaan dit jaar, voor 2024 op Cactus aangekondigd zijn, dan is Bospop toch niet zo'n gekke gedachte??
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
608
311
Ik heb het ook al geopperd. Het sluit qua muziekstijl beter aan bij het Bospop publiek dan menig andere popnaam die ook al hier zijn gepasseerd. Ik ben groot fan en zal het zeker toejuichen als het zou gebeuren!
 
  • Leuk
Waarderingen: ChrisV en Joslittel

chansadres

Playlistbediener
12 dec 2023
14
32
657827c40d72f71cd38076d3_Poster-Mobile-1350x1080.png

Toto is ook op tour...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Ik snap de gedachte dat het niet zomaar zal gebeuren,

Maar sinds ze op Live is Live hebben gestaan dit jaar, voor 2024 op Cactus aangekondigd zijn, dan is Bospop toch niet zo'n gekke gedachte??
Dat zijn wel 2 belgische festivals. Wil niet zeggen dat ze dit dan zomaar in Nederland ook doen. Zie ik toch eerder belanden in Ziggo of bv een Best Kept Secret/Pinkpop
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
The War on Drugs, maar ook bijvoorbeeld een Queens of the Stone Age als headliner voor Bospop zou ik echt geweldig vinden. Ik weet dat het niet zo werkt en het zeer waarschijnlijk ook niet gaat gebeuren, maar na het onvoorziene debacle van afgelopen jaar en het feit dat de organisatie van dit zeer sympathieke festival nog steeds de financiële gevolgen hiervan voelt, zou een uitverkochte komende editie wel enorm goed uitkomen. En hoe idealistisch dat wellicht ook is: ik hoop dat Mojo hier ook oog voor heeft en Bospop één of twee namen gunt die normaal wat te groot zijn voor dit festival.
 

graaf1

Playlistbediener
1 mrt 2022
47
37
Met onze aanname dat deze week nog de namen zullen komen, maar eens mijn post van een aantal pagina's terug updaten

Inhalen van afgelaste zondag:
Er is natuurlijk een grote kans dat veel acts van de afgelopen zomer afgelaste zondag in komen halen. Hieronder een aantal daarvan en wat we er tot op heden van weten.
  • Zucchero: lijkt wel terug te komen. Staat de vrijdag van Bospop in Duitsland, maar is voor zaterdag en zondag een optie. Op maandag speelt hij dan wel weer in Oostenrijk.
  • The Waterboys: touren deze zomer weer en staan op verschillende festivals in de UK, waaronder een een week voor Bospop.
  • Joe Bonamassa: onduidelijk wat hij gaat doen. Huidige tourplannen gaan niet verder dan het voorjaar, waarin hij met een korte tour al langs Europa trekt (met Nederlandse datum). Keert hij terug in de zomer?
  • Billy F Gibbons: Gaat in de zomer weer op tour, maar lijkt dat met ZZ Top te gaan doen. Zij staan net na Bospop in Zwitserland en twee weken voor Bospop in Noorwegen. Krijgen we ZZ Top, Billy F Gibbons solo of helemaal geen inhaal?
  • Son Mieux: staan het weekend na Bospop op Colours of Ostrava. Daarmee een (te verwachten) zomerse tour langs festivals en dus kans op inhalen op Bospop
  • King King: speelt weer festivals komende zomer en hebben het weekend van Bospop nog vrij.
  • Di-rect: staat op de zaterdag van Bospop op een festival in Enschede (samen met o.a. Acda en de Munnik). Kans op herhaling is dus aanwezig.
  • The BossHoss: staan op de zaterdag van Bospop op een festival compleet aan de andere kant van Duitsland. Ze zijn dus op tour, maar of dit logistiek handig is, valt nog te bezien.
  • Overige bands is nog weinig/niets van bekend.

Geruchten uit dit topic die nog kunnen:
  • Alice Cooper: wordt eigenlijk al min of meer als zekerheidje aangenomen. Is op tour en Bospop past netjes achter zijn huidige geplande data.
  • Heart: zijn officieel aangekondigd en bevestigd voor Tons of Rock eind juni, daarmee dus op tour door Europa. Eind juli staan ze weer aan de andere kant van de oceaan, maar dat lijkt in timing voor Bospop niet in de weg te zitten.
  • Duran Duran: staan later in juli op een festival in de UK. Verder nog geen indicatie van een tour en of die eventueel langs Bospop zou kunnen komen.
  • James Blunt: staat net na Bospop in Frankrijk en Spanje en op vrijdag van Bospop in Duitsland. Daarmee dus wel op tour en in de buurt. Is het echter direct iets voor Bospop?
  • Razorlight: staan in juni op verschillende plaatsen in de UK. Komen ze ook door naar het vaste land?
  • Uriah Heep: staan voor en na Bospop in Duitsland. Hebben het hele weekend nog vrij.
  • Ten Years After: weekend voor Bospop in Duitsland en dit zijn momenteel de laatste aangekondigde data.
  • Keane: spelen op Isle of Wight (met Simple Minds). Dus op tour. Maar zijn met hun gatenkaas in de zomer ook nog zomaar een mogelijkheid voor Pinkpop.
  • Crowded House: staan in juni in de UK. Komen daar ook weer vaste land Europa data achteraan?
  • Robert Jon and the wreck: Staan net voor Bospop in Amsterdam als laatste data van hun tour. Pikken ze Weert nog even mee?
  • The Script: beschikbaar aangezien Bospop precies valt tussen de tourdata van Pink in Amsterdam en Brussel. Wel alleen voor vrijdag of zaterdag aangezien ze op zondag weer bij Pink staan.
  • Acda en de Munnik: staan (samen met Di-rect) op de zaterdag op een festival in Enschede. Zijn inmiddels natuurlijk ook voor Pinkpop al aangekondigd, maar dan nog blijft de vraag: komen ze ook in Weert langs?
  • Rival Sons: staan op de zaterdag in Frankrijk op een festival, daarme toch in de buurt en lijkt vrijdag of zondag nog een optie.
  • Beth Hart: op tour en begin juli in Duitsland. Wie weet of ze weer komt...?
  • Sheryl Crow: Staat in juni in de UK en Spanje en een week na Bospop ook weer in Spanje. Daarmee is ze op tour en dus beschikbaar
  • Bryan Adams: inmiddels ook allerlei shows gedurende juni in de UK. Hij lijkt dus in de buurt te zijn om in juli ook nog op Bospop te kunnen verschijnen.
  • Blondie: in juni in de UK. Volgen daar nog data op het Europese vaste land op?

Kan nog maar onwaarschijnlijk:
  • Dropkick Murphys: Tour eindigt momenteel een week voor Bospop op Rock Wercheter, maar ze staan ook op Jera on Air. Daarmee zijn ze niet uitgesloten, maar wel minder aannemelijk.
  • Toto: zijn in de buurt en op tour, maar lijken eigen shows te doen momenteel. Daarmee niet uitgesloten, maar wel onwaarschijnlijk. Een Nederlandse datum ontbreekt echter wel nog altijd in de tour.
  • Scorpions: Op tour op verschillende festivals, weekend van Bospop is volledig vrij. Echter is er ook een Ziggo Dome show aangekondigd in juni, dus lijkt het daarmee onlogisch om in juli dan ook op een Nederlands festival te gaan staan.
  • Snow Patrol: zijn op tour, maar staan op de vrijdag met een concert in Ierland. Dat maakt overkomen naar Weert niet onmogelijk, maar wel onwaarschijnlijk.
  • UB40 met Ali Campbell: eind juni op een festival in Duitsland. Dus op tour op het Europese vaste land. Staan echter in het voorjaar ook al in de Ziggo Dome en daardoor iets minder waarschijnlijk.

Inmiddels afgevallen namen:
  • Rod Stewart: Europese tour (inclusief Ziggo Dome) eindigt begin juli in Italië en gaat eind juli door in de USA. Lijkt mij daarmee afgeschreven
  • Rick Astley: staat op minimaal 2 van de 3 datums van Bospop in de UK en lijkt daarmee wel uitgesloten
  • Status Quo: Zijn op tour maar hebben 2 van de 3 data al optredens staan en lijken nooit meer dan 2 shows op een rij te spelen.
  • Deep Purple: zijn op tour maar spelen rondom Bospop in Italië en Bulgarije
  • Creed: touren in Amerika tijdens Bospop
  • Pet Shop Boys: spelen in juni in de AFAS Live.
  • Blossoms: kans is klein. Lijken in het weekend van Bospop in de UK te zijn.
  • Bruce Dickinson: staat tijdens Bospop in Kroatië en heeft al andere NL data in zijn tour zitten.
  • Alanis Morissette: Tourt in Amerika in de zomer.
  • Joan Jett: idem
  • Lionel Richie: ook in Amerika. Die komt dus ook niet inhalen van een aantal jaren terug.
  • Eric Clapton: lijkt al eerder in Europa op tour te zijn
  • Hozier: zal niet meer iets worden. Sluit zijn Europese tour naar het aanschijnt net voor Bospop af en staat eind juli alweer in de USA
  • Black Pumas: hebben eigenlijk nog een optreden in te halen, maar staan tijdens Bospop in Lissabon en Slowakije
  • Kane: hebben aangekondigd alleen CAS te doen
  • Sting: staat in Frankrijk, maar is niet uitgesloten voor later in het weekend. Lijkt echter niet dat ze hem zo snel opnieuw laten komen.
  • Simple Minds: Zijn op tour, maar spelen de vrijdag en zondag van Bospop in Frankrijk. Een tussentijdse verplaatsing naar Weert lijkt dan ook onwaarschijnlijk
  • Lenny Kravitz: Is op tour, maar speelt in Italië in het weekend van Bospop.
  • Journey: Staan tijdens Bospop in de USA
  • Madness: staan tijdens Bospop in de UK.

Genoemde namen zonder enige indicatie van een tour in de zomer:
  • Roger Hodgson
  • Aerosmith
  • Bon Jovi
  • Mark Knopfler (tourt ook niet meer)
  • The Black Crowes
  • Texas (wel een tour voor september in de planning, niets voor eerder in de zomer)
  • Eagles
  • Depeche Mode
  • Robert Plant
  • Van Morrison
Dat donderdag de eerste namen voor Bospop 2024 bekend worden gemaakt is geen aanname, maar een zekerheid ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: bas2204

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
The War on Drugs, maar ook bijvoorbeeld een Queens of the Stone Age als headliner voor Bospop zou ik echt geweldig vinden. Ik weet dat het niet zo werkt en het zeer waarschijnlijk ook niet gaat gebeuren, maar na het onvoorziene debacle van afgelopen jaar en het feit dat de organisatie van dit zeer sympathieke festival nog steeds de financiële gevolgen hiervan voelt, zou een uitverkochte komende editie wel enorm goed uitkomen. En hoe idealistisch dat wellicht ook is: ik hoop dat Mojo hier ook oog voor heeft en Bospop één of twee namen gunt die normaal wat te groot zijn voor dit festival.
Ik snap je volledig maar vraag me dan wel af of ze het moeten zoeken in de namen die jij noemt. Ik zou het dan zoeken in bv een Keane Snow Patrol Placebo Eagles Eric Clapton om maar eens wat te noemen.
 

tom93

Dagopener
24 apr 2019
605
259
The War on Drugs, maar ook bijvoorbeeld een Queens of the Stone Age als headliner voor Bospop zou ik echt geweldig vinden. Ik weet dat het niet zo werkt en het zeer waarschijnlijk ook niet gaat gebeuren, maar na het onvoorziene debacle van afgelopen jaar en het feit dat de organisatie van dit zeer sympathieke festival nog steeds de financiële gevolgen hiervan voelt, zou een uitverkochte komende editie wel enorm goed uitkomen. En hoe idealistisch dat wellicht ook is: ik hoop dat Mojo hier ook oog voor heeft en Bospop één of twee namen gunt die normaal wat te groot zijn voor dit festival.

Ik vind The War On Drugs geweldig, maar ik associeer Bospop toch meer met oude classic acts en als je het overzicht op de vorige pagina ziet dan touren er meer dan voldoende van dat soort acts. Dat zie ik dan toch liever, ook al ben ik fan van The War On Drugs.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
ZZ Top naar de AFAS Live op 8 juli. Vallen dus af voor Bospop!!! Gemiste kans..
Kan ik m'n lijstje weer aanpassen
🙄
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.711
1.876
Tipje van de sluier?
Alice Cooper werd hier al sterk naar gehint door een forumlid paar pagina's terug. Die verwacht ik zeker. Zucherro ook. Duran Duran is bij mij een plaatsje opgeschoven door het wegvallen van ZZ Top. Ook hoop ik erg op Heart...
 
  • Leuk
Waarderingen: tom93 en TDHS

Gebruikers die dit onderwerp bekijken