Best Kept Secret 2026

Geen zin om 182 pagina's door te ploegen. Weet iemand wat de grootste kanshebbers zijn voor de laatste TBA?

Geen zin om 182 pagina's door te ploegen. Weet iemand wat de grootste kanshebbers zijn voor de laatste TBA?
Volgens mij is dat gewoon een Indonesische boyband.

TBA (an abbreviation of the first names of its three members, namely Teuku Ryzki, Bastian Steel, and Alvaro "Aldy" Maldini), previously named CJR or Coboy Junior, is an Indonesian boyband formed on July 23, 2011 by Patrick Effendy.

• Haha
Waarderingen: Gigi21 en noid
Qua stoere chick met gitaar die de ONE aan kan hoop ik op Anna Calvi, maar die lijkt in ons land niet echt populair. Qua beschikbaarheid zou Lykke Li goed kunnen en zou ik ook leuk vinden, dus het zal dan wel Personal Trainer ofzo worden :)

Ik lees nog maar weinig over Madra Salach hier terug. Ik voorspel dat dat een van de beste shows van de zaterdag gaat worden. Hun eigen songs zijn retesterk, maar ze coveren bv ook In An Aeroplane Over The Sea van Neutral Milk Hotel. Dan heb je bij mij al redelijk de heldenstatus bereikt. Ik zou die zeker niet skippen.
Ze openen ook nog voor black country, new road in het goffert open lucht theater later die zomer als je ze hier moet missen. Ik vindt de EP heel erg tof dus blij dat ik ze daar kan meepakken. Live sessies op youtube zijn super ook.

• Leuk
Waarderingen: hanam0t0
Hey everyone, nice to read along here and now join the conversation too!

I am going to our very first BKS with my girlfriend. I am quite an experienced festival-goer myself – 3x Primavera, Glastonbury, Pinkpop, Osheaga, Riot Fest – but for her, this will be her first festival.

I do not speak Dutch and this text has been automatically translated/helped, so apologies if there are any strange sentences in it.🙂

I’d love to hear some tips for first-timers, especially regarding the practical side: logistics, walking between stages, finding good spots, etc. One important point: height might be an issue for us. My girlfriend is 1.65m and Dutch people are often quite tall, so for the acts we really care about, we want to be there on time so she has a good view.

Approximately how far in advance do you need to be at a performance? How fast can you walk between the stages? And for the two main stages: can you see/hear one stage while already standing at the other? So, for example: can you still catch TWO while saving a spot at ONE?

We have a few real must-sees, but our schedule isn't super packed. We also just want to enjoy the campsite - we have a Secret Fields tent - the atmosphere, the grounds, the lake, having a drink, walking around, etc.

Friday
Pacifica and Jack White are must-sees for us. We also like NewDad. Beyond that, we mainly want to explore the grounds, chill, have a drink, and maybe catch bits of Sudan Archives, Curtis Harding, Model/Actriz, and anything else that sounds fun.

This day is a bit lighter for us, so recommendations are welcome!

We definitely want a good spot for Jack White, because he is her favorite act of the festival. About how early should we be there for a good spot reasonably close to the front? If we arrive at the end of De La Soul and then wait for about an hour, will we be in a good spot?

Saturday
This is going to be a much busier day.

We'll probably start quietly with Mark William Lewis, then maybe Hiqpy / Madra Salach / Maddie Ashman, but those aren't essential and depend a bit on the vibe and how we're feeling.

After that, it gets intense with:
Sorry → Etta Marcus / Aldous Harding → Radio Free Alice.

Etta Marcus vs Aldous Harding is a tough clash for me. I'm leaning towards Etta, partly because of the logistics—if I understand correctly, the main stages are further away from The Secret / Casbah, is that right?—and because I think she is very good. But I'm still undecided.

Running to TWO for Aldous Harding and then back for Radio Free Alice sounds pretty tough. But Etta Marcus starts exactly as Sorry ends, and apparently Casbah fills up fast, so maybe we can't do that right either? Should we leave Sorry earlier then? How would you handle this?

After that, a short break / food, and then Wolf Alice. After Wolf Alice, we actually want to stay standing immediately, as close to the stage as possible, for Nick Cave. He is my absolute favorite, so I am really hoping for a spot in the front rows.

Sunday
Dressed Like Boys and Men An Tol in The Secret, and maybe Good Flying Birds if we feel like it.

Then comes the trickier part:
Getdown Services → Yard Act → Mac DeMarco.

Yard Act → Mac DeMarco seems particularly difficult, because Mac starts as soon as Yard Act is finished. Do we need to leave Yard Act earlier? Or could you perhaps watch Yard Act from/next to the other stage while you wait for Mac? Is that feasible?

After that, we might stick around for Gorillaz, we'll see then.

That's it! All tips are welcome - practical, musical, camping, food/drinks, good spots, walking routes, anything really. We are really looking forward to the festival!

Laatst bewerkt:
Hey allemaal, leuk om hier mee te lezen en nu ook mee te praten!

Ik ga samen met mijn vriendin naar onze allereerste BKS. Ik ben zelf wel een ervaren festivalganger - 3x Primavera, Glastonbury, Pinkpop, Osheaga, Riot Fest - maar voor haar wordt dit haar eerste festival.

Ik spreek geen Nederlands en deze tekst is automatisch vertaald/geholpen, dus excuses als er rare zinnen tussen zitten 🙂

Ik hoor graag wat tips voor first-timers, vooral over de praktische kant: logistiek, lopen tussen podia, goede plekken vinden, enz. Eén belangrijk punt: lengte kan voor ons wel een ding zijn. Mijn vriendin is 1,65m en Nederlanders zijn vaak behoorlijk lang, dus voor de acts waar we echt veel om geven willen we wel op tijd zijn zodat zij goed zicht heeft.

Hoe ver van tevoren moet je ongeveer bij een optreden zijn? Hoe snel loop je tussen de podia? En bij de twee hoofdpodia: kun je het ene podium zien/horen terwijl je alvast bij het andere podium staat? Dus bijvoorbeeld: kun je TWO nog meekrijgen terwijl je al een plek bewaart bij ONE?
Lopen tussen ONE en TWO is minder dan 5 minuten maar je kunt de acts niet zien/horen vanaf de andere plek.
Lopen tussen Secret en Casbah is ook minder dan 5 minuten.
Lopen tussen ONE/TWO en SECRET/CASHBAH is zo'n 10 minuten.

We hebben een paar echte must-sees, maar ons schema is niet supervol. We willen ook gewoon genieten van de camping - we hebben een Secret Fields-tent - de sfeer, het terrein, het meer, wat drinken, rondlopen, enz.

Vrijdag
Pacifica en Jack White zijn must-sees voor ons. We vinden NewDad ook leuk. Verder willen we vooral het terrein ontdekken, chillen, drinken, en misschien stukjes meepakken van Sudan Archives, Curtis Harding, Model/Actriz en alles wat verder leuk klinkt.

Deze dag is voor ons wat lichter, dus aanbevelingen zijn welkom!
Femi Kuti, Croithe

We willen wel een goede plek voor Jack White, want hij is haar favoriete act van het festival. Hoe vroeg moeten we daar ongeveer staan voor een goede plek redelijk vooraan? Als we aan het einde van De La Soul aankomen en dan ongeveer een uur wachten, zitten we dan goed?
30 minuten is voldoende

Zaterdag
Dit wordt een veel drukkere dag.

We beginnen waarschijnlijk rustig met Mark William Lewis, daarna misschien Hiqpy / Madra Salach / Maddie Ashman, maar die zijn niet essentieel en hangen een beetje af van de vibe en hoe we ons voelen.

Daarna wordt het intens met:
Sorry → Etta Marcus / Aldous Harding → Radio Free Alice.

Etta Marcus vs Aldous Harding is voor mij een lastige clash. Ik neig naar Etta, ook vanwege de logistiek - als ik het goed begrijp liggen de main stages verder weg van The Secret / Casbah, klopt dat?
Ja klopt, reken op 10 minuten lopen

- en omdat ik haar erg goed vind. Maar ik twijfel nog.

Naar TWO rennen voor Aldous Harding en daarna terug voor Radio Free Alice klinkt best pittig. Maar Etta Marcus begint precies als Sorry eindigt, en blijkbaar loopt Casbah snel vol, dus kunnen we dat misschien ook niet goed doen? Moeten we Sorry dan eerder verlaten? Hoe zouden jullie dit aanpakken?
Als je iets in de Cashbah wilt zien moet je zorgen dat je binnen bent voordat de artiest gaat spelen doorgaans, dus wel 10 minuten eerder weg bij Sorry.

Daarna even rust / eten, en daarna Wolf Alice. Na Wolf Alice willen we eigenlijk direct blijven staan, zo dicht mogelijk bij het podium, voor Nick Cave. Hij is mijn absolute favoriet, dus ik hoop echt op een plek in de voorste rijen.

Zondag
Dressed Like Boys en Men An Tol in The Secret, en misschien Good Flying Birds als we daar zin in hebben.

Daarna komt het lastigere stuk:
Getdown Services → Yard Act → Mac DeMarco.

Vooral Yard Act → Mac DeMarco lijkt moeilijk, omdat Mac begint zodra Yard Act klaar is. Moeten we Yard Act eerder verlaten? Of kun je Yard Act misschien vanaf/naast het andere podium meekijken terwijl je alvast wacht op Mac? Is dat haalbaar?
Vijf minuten eerder weg bij Yard Act is voldoende (maar je kunt de act bij TWO niet zien vanf ONE of andersom).
Getdown services is niet veel meer dan een tape act, lollig maar verwacht er niet te veel van.

Daarna blijven we misschien hangen voor Gorillaz, dat zien we dan wel.

Dat was het! Alle tips zijn welkom — praktisch, muzikaal, camping, eten/drinken, goede plekken, looproutes, alles eigenlijk. We kijken enorm uit naar het festival!
Check wat leuke Nerlandse acts nu je er toch bent: Weval, Tramhaus, KROON, Elmer en/of Jungle by Night

Approximately how far in advance do you need to be at a performance? How fast can you walk between the stages? And for the two main stages: can you see/hear one stage while already standing at the other? So, for example: can you still catch TWO while saving a spot at ONE?
  • Half an hour in advance is more than enough for the headliners, even less for the other acts - which is one of the great things about the festival!
  • ONE and TWO are only a few minutes apart, The Casbah and The Secret are about ten minutes from those
  • Nope

Laatst bewerkt:
Over precies 1 maand sta ik op dit moment me uit te sloven op The Floor bij Rimini Express. Nog maar een maand! BTW Het is me opgevallen dat ik in mijn BKS26 playlist opvallend vaak nummers afspeel waarvan de artiest niet in mijn Must See overzicht staat. Hoe is dat bij jullie?

Laatst bewerkt:
Over precies 1 maand sta ik op dit moment me uit te sloven op The Floor bij Rimini Express. Nog maar een maand! Het is me opgevallen dat ik in mijn BJS36 playlist opvallend vaak nummers afspeel waarvan de artiest niet in mijn Must See overzicht staat. Hoe is dat bij jullie?
2036 is wel heel erg in de toekomst... Maar dat is dus 10 keer extra kans op MBV 😏

• Haha
Waarderingen: Ferraroo
Over precies 1 maand sta ik op dit moment me uit te sloven op The Floor bij Rimini Express. Nog maar een maand! BTW Het is me opgevallen dat ik in mijn BKS26 playlist opvallend vaak nummers afspeel waarvan de artiest niet in mijn Must See overzicht staat. Hoe is dat bij jullie?
Ik heb daardoor inmiddels Men an Tol toegevoegd aan mijn lijstje.

Ik luister eigenlijk nooit individuele nummers, enkel volledige albums. Geeft me een beter beeld van wat ik echt wil zien.
Zo vind ik bijvoorbeeld Men an tol wel leuk voor een nummer, maar een volledig album was er wat teveel aan voor mij, wat me toch aangeeft dat het live vast niets voor mij wordt. Het gaat dus Servo worden in de plaats.

Wie me wel nog prettig verrast hebben zijn Good Flying Birds & Another Country $$$$. Had van beide nog nooit gehoord, maar lijken ondertussen zekerheden te worden voor op zondag. Welja tenzij MBV de TBA wordt natuurlijk. :whistle:

Ik luister eigenlijk nooit individuele nummers, enkel volledige albums. Geeft me een beter beeld van wat ik echt wil zien.
Zo vind ik bijvoorbeeld Men an tol wel leuk voor een nummer, maar een volledig album was er wat teveel aan voor mij, wat me toch aangeeft dat het live vast niets voor mij wordt. Het gaat dus Servo worden in de plaats.

Wie me wel nog prettig verrast hebben zijn Good Flying Birds & Another Country $$$$. Had van beide nog nooit gehoord, maar lijken ondertussen zekerheden te worden voor op zondag. Welja tenzij MBV de TBA wordt natuurlijk. :whistle:
Bij mij werkt het als volgt; ik luister volledige albums en EPs, en de leukste nummers zet in in mijn BKS playlist. Totdat de timetable werd gepubliceerd, kon ik nog alle kanten op mbt het samenstellen van mijn spoorboekje. M'n spoorboekje is nu zo goed als klaar, maar ik luister nog steeds naar individuele tracks van acts die ik -zoals het er nu naar uitziet- niet ga zien. Stella, Aldous en Curtis Harding, Mac DeMarco, Etta Marcus, Shady Nasty, Model/Actress hebben het allemaal niet gehaald. Maar zou zomaar kunnen dat ik mezelf weer ga verassen als in aan het zwerven ben.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en DJ_Tjorre
Ik ben benieuwd naar de plattegrond. Eens kijken hoe ze die nieuwe stages indelen nu de Muziekgieterij er niet meer is. Wanneer kwam die vorig jaar ook alweer?

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

Users who are viewing this thread