Best Kept Secret 2026

Ethel op de ONE zou misdadig zijn šŸ˜…
Maar ik vrees ook niet ondenkenbaar, nadat vorig jaar ook Wilco en in eerste instantie TV On The Radio op de ONE werden gezet. Dit jaar denk ik dat op zondag naast Gorillaz in elk geval Mac DeMarco en vermoedelijk ook Jungle By Night op de ONE staan, maar de vierde..?

Maar ik vrees ook niet ondenkenbaar, nadat vorig jaar ook Wilco en in eerste instantie TV On The Radio op de ONE werden gezet. Dit jaar denk ik dat op zondag naast Gorillaz in elk geval Mac DeMarco en vermoedelijk ook Jungle By Night op de ONE staan, maar de vierde..?
Don West & Joey Valance & Brea zijn qua luisteraars etc behoorlijk groot van de zondag-namen, echter niet echt groot in Nederland volgens mij? Joey Valance & brea stonden vorig jaar in de Fuzzy Lop op DTRH. Ken ze beide niet zo heel goed.

Joey Valence & Brae, hoop ik dan maar. Je wil Ethel echt in de Two hebben lijkt me toch

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Thank you for getting a day ticket for Best Kept Secret 2026! We can’t wait to welcome you this year.

Since BKS26 is getting closer and closer, and our program is expanding (see below!), we’d like to inform you you can also join us for a full weekend by simply upgrading your ticket.

By upgrading your ticket in your BKS account and paying the same amount you’ve paid before you can join us for three days instead of one, so you’re already 50% there!

Kreeg deze mail. Kennelijk kunnen dagticketkopers voor een extra €140 een heel weekend gaan (scheelt dan €19)

• Leuk
Waarderingen: gretz en davadude
Thank you for getting a day ticket for Best Kept Secret 2026! We can’t wait to welcome you this year.

Since BKS26 is getting closer and closer, and our program is expanding (see below!), we’d like to inform you you can also join us for a full weekend by simply upgrading your ticket.

By upgrading your ticket in your BKS account and paying the same amount you’ve paid before you can join us for three days instead of one, so you’re already 50% there!

Kreeg deze mail. Kennelijk kunnen dagticketkopers voor een extra €140 een heel weekend gaan (scheelt dan €19)
Begrijp ik goed dat je dan dus minder betaald als mensen die in eerste instantie een volledig weekendticket hebben aangeschaft?

• Thinking
Waarderingen: tosti
Gisteren ben ik naar de nieuwe show van Weval (Chorophobia Tour) geweest in de 013, heel toffe show. Voor de liefhebbers van elektronische muziek een dikke aanrader. De show is wat meer dansbaar en afwisselender dan de eerdere optredens die ik van ze heb gezien, maar goed gedoseerd.

Morgen ook alvast naar Dressed Like Boys en ƃo :)

Okee, best bijzonder haha..

Misschien is dit te negatief denken van mij hoor, maar dit voelt ook meteen alsof de kaartverkoop niet zo lekker loopt als je dit soort acties gaat doen.
Nee is best gewoon een kutstreek te noemen naar je "trouwe" BKS bezoeker.

Lijkt erop alsof alle festivals het dit jaar in ieder geval een stuk moeilijker hebben qua verkoop.
Lowlands niet meteen uitverkocht, DTRH ook niet, Pinkpop met een vrij duur affiche ook nog geen dag uitverkocht en BKS die met dealtjes komt om goedkoper weekend tickets aan te schaffen.

Wel interessant wat dit gaat doen voor ons als consument de komende jaren.

• Leuk
Waarderingen: gretz
Als de kaartverkoop niet goed loopt, vind ik dat persoonlijk wel verrassend. De drie headliners zijn niet helemaal mijn ding, maar wel objectief sterk. Van het nachtprogramma ken ik niks, maar ik vind dat er verder breed en goed is geprogrammeerd. Enkel de vrijdag zou nog een sterke vrouwelijke subheadliner kunnen gebruiken wat mij betreft. Maar ja, ik vind de line-ups van DTRH en Lowlands ook goed, dus waar het aan ligt weet ik niet precies. Misschien een jongere doelgroep die voorheen meerdere festivals deed maar dat nu lastiger kan betalen gezien de overall stijgende kosten van levensonderhoud? Ik zou het me in ieder geval moeilijk hebben kunnen veroorloven tussen de 16-24. Anderzijds heb ik collega's in hun 20s die meer dan 10(!) festivals per jaar meepakken, naar het schijnt.

• Leuk
Waarderingen: gretz en Bubba
De headliners zijn ijzersterk maar het dagprogramma valt mij persoonlijk wel wat tegen. Ik had misschien achteraf niet zo snel tickets moeten halen.

• Leuk
Waarderingen: LIBOH
Toch interessant hoe altijd de stijgende kosten van levensonderhoud als argument worden aangehaald. Uit dit staatje van het CBS blijkt dat de gemiddelde koopkracht in Nederland in de meeste jaren is gestegen (dus de gemiddelde lonen stegen harder dan de gemiddelde prijzen). Een jaar als 2022 (start oorlog OekraiĆÆne) is een uitzondering.

Of zit de doelgroep van festivals onder de gemiddelde loonstijging? Of stijgen de prijzen op festivals harder dan de gemiddelde prijsstijging?

1774624186500.png

Toch interessant hoe altijd de stijgende kosten van levensonderhoud als argument worden aangehaald. Uit dit staatje van het CBS blijkt dat de gemiddelde koopkracht in Nederland in de meeste jaren is gestegen (dus de gemiddelde lonen stegen harder dan de gemiddelde prijzen). Een jaar als 2022 (start oorlog OekraiĆÆne) is een uitzondering.

Of zit de doelgroep van festivals onder de gemiddelde loonstijging? Of stijgen de prijzen op festivals harder dan de gemiddelde prijsstijging?

Bekijk bijlage 18855
Ik denk dat de meeste studenten, om even een brede groep jongeren te pakken, minder van koopkrachtstijgingen profiteren dan werkenden (niet zijnde een bijbaan), voor zover je in die groep überhaupt van een koopkrachtstijging kan spreken (lage basisbeurs, hoge huren, hoog collegegeld). Er zijn genoeg studenten met rijke ouders, maar ook genoeg die de eindjes met bijbaantjes aan elkaar moeten knopen.

De headliners zijn ijzersterk maar het dagprogramma valt mij persoonlijk wel wat tegen. Ik had misschien achteraf niet zo snel tickets moeten halen.
Ik heb zelf ook mede door de headliners een kaartje gekocht. Eigenlijk meteen een no-brainer voor mij met Nick-Cave, The Gorillaz en Jack White. Zeker met dat nieuwe geweldige album van the Gorillaz daar ook nog geen moment spijt van gehad. Maar daaronder staan voor mij ook nog wel echt persoonlijke favorieten met Nation Of Language, Dressed Like Boys, Ethal Cain, Sef, Tropical Fuck Storm, Hiqpy, Tramhaus, Model/Actriz, Wolf Alice en Yard Act.

Maar waar ik misschien nog wel het meest van geniet zijn de ontdekingen die ik heb gedaan door de line-up te luisteren, Militarie Gun, Men An Tol, Radio Free Alice, Croithe, Ao, Skullcrusher, Etta Marcus.

Ik heb alleen heel erg het idee dat het zwaartepunt van de line-up met de acts die ik graag wil zien de zaterdag is. Vrijdag is vooral nog wat magertjes.

Users who are viewing this thread