Ik luisterde vandaag de aflevering 'Zambia' van De Grote Podcastlas (waarin 3 geografen iedere aflevering een land bespreken) en door het stukje over Zamrock, met twee nummers van WITCH, heb ik daar toch ook wel weer veel zin in gekregen.
Voor het blokkenschema had ik van het drietal TV On The Radio - WITCH - Kneecap de eerste het hoogst op de prioriteitenlijst, maar ik merk dat TV On The Radio bij mij wat begint weg te zakken. Vooral door de plaatsing op ONE en door het besef dat ik het oeuvre ook weer niet zo goed ken, en dat voor mij enigszins vergelijkbare indiegrootheden uit die tijd als The Strokes en Interpol ook niet helemaal brachten wat ik op basis van de naam had verwacht (Wolf Parade dan weer wel). De run King Hannah - TV On The Radio - Kneecap - Soulwax lijkt daarbij ook eigenlijk niet helemaal realistisch (qua eten/drinken/vermoeide benen), dus wellicht skip ik TV dan toch maar.
Kneecap dan? Toch de laatste weken meer en meer dé hype-naam van de line-up geworden, waardoor ik zowel meer fomo bij ze begin te krijgen, als ook het gevoel dat het misschien wat ongezellig druk kan worden in de TWO (en dat TV On The Radio helemaal afkijken waarschijnlijk niet kan als je vanaf het begin een goede plek in de TWO wilt hebben).
Kneecap vind ik ook boeiend door de context (vooral de betekenis voor de Ierse taal en andere talen op het punt van verdwijnen), maar zeker na die aflevering van De Grote Podcastlas vind ik dat van WITCH ook. En de run King Hannah - WITCH - spieken of er nog iets mee te krijgen valt van de tweede helft van Kneecap - Soulwax (- Caribou...) lijkt alweer iets beter te doen dan het originele plan.
Tot zover mijn hoofdbrekens / voorpret over dit deel van het programma.