Best Kept Secret 2025

Voelt een beetje als een worp waar de headliners in grote tekst staan omdat er wordt geacht dat er headliners zijn. An sich best een prima line-up, zie direct zo'n 19 namen waar ik wel naar toe zou willen. Maar voor 300 euro?

Verkopen 2x fluitend de AFAS uit met nog duizenden ‘gezocht’ advertenties op Ticketswap. Als dat al geen headliner meer is…
Toch denk ik dat ze dat op LL niet gaan doen. Beetje zoals op Oya, waar ze Fontaines ook onder QOTSA neerzetten.

• Leuk
Waarderingen: elo
Overduidelijk? Ja DTRH heeft grotere namens als headliners, maar nou niet de headliners waar ik een ticket voor koop... En onder de headliners is BKS wat mij betreft overduidelijk de betere van de twee.
Voor mij iig wel. Sterkere top, sterkere undercard. BKS is vrij aan de prijs voor wat je terugkrijgt, dat gevoel heb ik bij DTRH minder.

Precies, dit is het ook een beetje. Opzich een prima lineup voor een festival waar je +/- 230 euro voor betaald. Voor dit bedrag lopen de andere majors ver vooruit.
Ik ben het daar dus niet mee eens. Wilco, Caribou, The Dare, Fcukers, Kneecap, TVOR, Eefje de Visser als afsluitende act; ik vind het allemaal veel interessanter dan de olies goldies-tour die DTRH komend jaar aan doet.

En moeten we niet gaan stoppen met klagen over de prijs, of iets nu wel 200 maar geen 300 euro waard is. Of nou ja, je mag wel klagen dat het veel geld is, is het namelijk ook, maar de conclusie eraan verbinden dat het te mager is voor die prijs, is een discussie van voor corona. En ja, DTRH heeft relatief meer grote namen voor dezelfde prijs, maar ook 30.000 meer bezoekers.

We weten ondertussen wel dat festivals tering duur zijn geworden om te organiseren. Afgelopen week nog kondigde Grasnapolsky aan minimaal een jaar over te slaan omdat de kosten verdubbeld zijn en ze op deze manier niet verder kunnen.

Ik ga er nog goed naar de artiesten luisteren, maar mijn eerste indruk is niet zo goed. Maar ik denk ook dat het voornamelijk is door de Barry Can't Swim headliner. Na de vorige edities ben ik echt dj headliners moe, en Barry can't swim, is niet bepaald bijzonder onder de dj's. Als daar een Beach House of Anonhi stond, zou ik denk ik heel anders op de lineup kijken.

• Leuk
Waarderingen: Jelle
Ben niet helemaal hyped over de line-up. Vind de undercard wel leuk, maar dit is weer een editie waar ik weinig vrienden mee naartoe ga krijgen.

Bij BKS gaat het vaak over ‘nieuwe doelgroepen’ willen bereiken. Dat gaat je hiermee gewoon niet lukken. Ik mis vooral namen uit de alternatieve hiphop/r&b hoek, waar ze in de UK er genoeg van hebben rondlopen die echt nog wel betaalbaar zijn. Kneecaps is een leuke act, maar vind dat niet echt hiphop.

Ik mis echt type namen zoals Denzel Curry, Danny Brown, Paris Texas, Little Simz, Amine, BLK Odyssy of Doechii. Lijkt soms wel alsof ze hopen mensen van kleur te bereiken met Afrikaanse acts met een Festival Mundial gehalte..

• Leuk
Waarderingen: pongolesi en snackneus
Heb even snel mezelf door de namen heen geworsteld, er zitten toch wel weer voor mij interessante acts in die ik niet direct herkende.
ff wat anders; Die symbooltjes op de lineup poster tussen de namen staan soms alleen, soms met zn tweeen, soms met zn vieren. Zou het zou zijn dat tussen elke act maar 1 symbooltje mag staan. Als dit waar is, dan zou dat betekenen dat er bij de "headliner" nog een naam komt tussen bv Barry can't swim en Deftones EN tussen Michael Kiwanuka en TV on the Radio EN achter Wilco
(edit: nee, zo'n easter egg verstoppen in deze poster zou wel n beetje te veel gevraagd zijn van de creativiteit van de marketingafdeling van BKS denk ik)

Ik ben het daar dus niet mee eens. Wilco, Caribou, The Dare, Fcukers, Kneecap, TVOR, Eefje de Visser als afsluitende act; ik vind het allemaal veel interessanter dan de olies goldies-tour die DTRH komend jaar aan doet.
Love Wilco, maar is natuurlijk ook een oldies goldie. Caribou tourt naar mijn gevoel elk jaar wel en Eefje stond gewoon vorig jaar nog op DTRH als sub. Stuk voor stuk lekkere namen, maar niets wat in de buurt komt bij FKA Twigs of Beth Gibbons. Komt nog bij dat een naam van de grootorde van Massive Attack of Sam Fender eigenlijk ontbreekt en dat DTRH nog zeker een derde afsluitende headliner in het vat heeft.

Maar goed, op beide lineups valt er eigenlijk wel veel te sprokkelen. Bij BKS bij de allerkleinste naampjes, bij DTRH vooral in het middensegment. Allez, voor mij dan he.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov
En moeten we niet gaan stoppen met klagen over de prijs, of iets nu wel 200 maar geen 300 euro waard is. Of nou ja, je mag wel klagen dat het veel geld is, is het namelijk ook, maar de conclusie eraan verbinden dat het te mager is voor die prijs, is een discussie van voor corona.
Waarom is dat een discussie van voor corona? Als je kijkt naar wat de concurrentie biedt, die hetzelfde vraagt, kun je wat mij betreft die conclusie wel stellen eigenlijk. Prima als BKS wat af wil stappen van de wat grotere headliners en namen, maar dan moeten ze wellicht de kaartprijs in dat besluit meenemen. Vanuit het oogpunt van de bezoeker die tussen festivals twijfelt is het feit dat alles duurder is geworden niet heel relevant.

Ja, maar dat is ook wel weer een paar jaar geleden. Valt me toch wel op dat BKS elk jaar minder grote acts boekt. Waar ze enkele jaren terug naar Arctic Monkeys, The Strokes, Radiohead etc. boekten lijkt mij dat nu eigenlijk niet meer mogelijk.

En ja, BKS heeft een grote groep vaste bezoekers, maar daarvan alleen kan een festival niet leven lijkt mij. Je blijft nieuwe bezoekers moeten trekken, en met deze line up doe je dat niet.
Djo, The Dare, Barry can't Swim trekken echt wel nieuwe bezoekers. Bij ons ging de vlag uit dat ze die acts daarvoor gebruiken in plaats van Froukje, Goldband en De Jeugd (al kan dat nog altijd wel).

Mijn eerste reactie was er één van teleurstelling. Teveel persoonlijke favorieten waarop ik had gehoopt (want ook op Primavera) komen niet.
Al vaker gezegd toen die line-up van Primavera naar buiten kwam: de lijsten met wensen om over te komen waren hier veel langer dan het aantal namen dat de laatste edities daadwerkelijk overkwam. Dat was echt maar een fractie van de line-up in Spanje (vorig jaar dan toevallig wel een paar van de grootste namen).

Love Wilco, maar is natuurlijk ook een oldies goldie. Caribou tourt naar mijn gevoel elk jaar wel en Eefje stond gewoon vorig jaar nog op DTRH als sub. Stuk voor stuk lekkere namen, maar niets wat in de buurt komt bij FKA Twigs of Beth Gibbons. Komt nog bij dat een naam van de grootorde van Massive Attack of Sam Fender eigenlijk ontbreekt en dat DTRH nog zeker een derde afsluitende headliner in het vat heeft.

Maar goed, op beide lineups valt er eigenlijk wel veel te sprokkelen. Bij BKS bij de allerkleinste naampjes, bij DTRH vooral in het middensegment. Allez, voor mij dan he.
Maar na FKA TWigs en Beth Gibbons houdt het toch wel op? Massive Attack, Iggy Pop en Patty Smith zijn iconen, maar anno nu toch vooral voor festivals als Bospop, Paaspop of TW Classic? Sam Fender? Kom op zeg.

• Leuk
Waarderingen: Steve en JamesV
Na een tweede blik moet ik zeggen dat er nu wel drie headliners staan waar ik of enthousiast over ben (Deftones, al zullen die wel sub zijn), of die ik moedig vind en zeker ga kijken (Eefje) of waar m'n vriendin heel blij mee is ( Kiwanuka). Midcard een paar keer buitencategorie (Cassandra Jenkins, Wilco, TV on the Radio, Amenra) en de undercard blijft toch wel het USP van het fetival. Ook wel het nodige te ontdekken nog.
Zo zie ik het ook. Had die eerste blik toch al niet verwacht (naja, LCD stiekem wel op gehoopt), waardoor dit mijn eerste blik was. ;)

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread