Best Kept Secret 2025

Hmm als ik zo Roxy Dekker tussen die NL artiesten voor de festivals in 2025 zie dan begin ik me wel echt een doemscenario in te beelden voor volgend jaar.

Is hij iemand die bij Bks past? Zie eerder PinkPop of Lowlands voor me
Ik vind het in ieder geval passender dan de meeste headliners van de laatste twee jaar. Stick Season is een dijk van een album en het is volgens mij ook nog eens een sympathieke vent.

Ride, Militairie Gun (goedmakertje), Just Mustard, Gilla Band, Circa Waves, Scaler zijn wel bands uit die lijst waar ik enthousiast van word. Maar zouden de bands die al voor BKS geboekt zijn hier nog wel op staan?
Just Mustard zou dan ook een goedmakertje zijn.

Ik ben er klaar mee. Dit is mijn wensenlijst (met wat verwachtingen die niet persé een wens zijn):

ONE Charli xcx of Chappell Roan Underworld Iggy Pop of toch Fontaines D.C.
TWO Anohni and the Johnsons Wilco Jake Bugg RY X

Muziekgieterij: Morpheus, Wick Bambix, Maia

Beabadoobee, Glass Animals, Purple Disco Machine, Magdalena Bay, The Boxer Rebellion , Eefje de Visser, Perfume Genius, Giant Rooks, Jamie XX, Future Island, Sophie and the Giants, Romy, Remi Wolf

Nemahsis, Big Special, Roosevelt, IAMX, The Howl and the Hum, Rahim Redcar, Oliver Sim, DEADLETTER, Master Peace, KNEECAP, Fat Dog, Orville Peck, Youth Lagoon, j. Bernardt, A Place To Bury Strangers, CocoRosie

KABEAUSHÉ, Ashnikko, FIL BO RIVA, Fcukers, LYNKS,, Grizz, Zimmer90, Kovacs, Luna Morgenstern, Talk Show, One true Pairing, Sega Bodega, THUS LOVE, Tommy Cash, Keli Holiday, GLINTSAL,

nou lijkt me een erg leuk festival zo, waarbij ik de benen uit mijn lijf loop.

Kwaliteit > Nieuwigheid als je het mij vraagt. En Tyler is wel een "jonge" headliner toch?

Maar The Cure hoeft voor mij ook niet hoor. Vervang die maar voor Bon Iver. Dan heb je van alles een beetje.
Tuurlijk. Maar een act als Toto vind ik ook geweldig, alleen niet voor BKS.

Ik ben er klaar mee. Dit is mijn wensenlijst (met wat verwachtingen die niet persé een wens zijn):

ONE Charli xcx of Chappell Roan Underworld Iggy Pop of toch Fontaines D.C.
TWO Anohni and the Johnsons Wilco Jake Bugg RY X

Muziekgieterij: Morpheus, Wick Bambix, Maia

Beabadoobee, Glass Animals, Purple Disco Machine, Magdalena Bay, The Boxer Rebellion , Eefje de Visser, Perfume Genius, Giant Rooks, Jamie XX, Future Island, Sophie and the Giants, Romy, Remi Wolf

Nemahsis, Big Special, Roosevelt, IAMX, The Howl and the Hum, Rahim Redcar, Oliver Sim, DEADLETTER, Master Peace, KNEECAP, Fat Dog, Orville Peck, Youth Lagoon, j. Bernardt, A Place To Bury Strangers, CocoRosie

KABEAUSHÉ, Ashnikko, FIL BO RIVA, Fcukers, LYNKS,, Grizz, Zimmer90, Kovacs, Luna Morgenstern, Talk Show, One true Pairing, Sega Bodega, THUS LOVE, Tommy Cash, Keli Holiday, GLINTSAL,

nou lijkt me een erg leuk festival zo, waarbij ik de benen uit mijn lijf loop.
Ik zou ook wel de benen uit mn lijf lopen. Maaarrrrr..... Je hebt alle drie de leden van the xx maar geen the xx als headliner? 👀

Ik zou ook wel de benen uit mn lijf lopen. Maaarrrrr..... Je hebt alle drie de leden van the xx maar geen the xx als headliner? 👀
Ja klopt. The xx zou fantastisch zijn maar ik geloof er nog niet in voor 2025. Daarom maar alle drie, komen ze ook bij elkaar op het podium.

Ik zie dat de Flaming Lips gaan toeren in 2024. Is dat niks voor the ONE?
Veel namen die ik hier genoemd zie worden nemen een wel erg grote hap uit het budget.

Veel namen die ik hier genoemd zie worden nemen een wel erg grote hap uit het budget.
Staan anderhalve week eerder al in T/V Ronda, dus niet heel waarschijnlijk, lijkt me.

Ze zijn ook in de buurt rond die tijd want ik ga ze voor hun Yoshimi tour zien op 30 mei.

The Flaming Lips is een droomband voor BKS en daar op de One zou echt magisch kunnen zijn.

Wie achten jullie nog allemaal kanshebber op de headline spots dit jaar?

Grote kans;
- Nick Cave & The Bad Seeds (najaarstournee)
- Fontaines DC (vrij zeker, of gaat LL er toch nog mee lopen?)
- Bon Iver (terug actief met muziek)
- Fred Again (tourt en zal wel beschikbaar zijn)
- Sam Fender (voorjaarstournee, maar wss PP)
- Michael Kiwanuka (vorig jaar HL op DTRH, voorjaarstournee)
- Charli xcx (kan ook op DRTH en LL)

In mindere mate
- IDLES (actief, vraag is, zijn ze headlinewaardig?
- Elbow (altijd wel beschikbaar lijkt me?)
- Noah Kahan (op FF)
- Lorde (zou aan nieuwe muziek bezig zijn)
- Robyn (zou met nieuwe muziek bezig zijn)
- Phoebe Bridgers (zou aan nieuwe muziek bezig zijn na boygenius)

Wie achten jullie nog allemaal kanshebber op de headline spots dit jaar?

Grote kans;
- Nick Cave & The Bad Seeds (najaarstournee)
- Fontaines DC (vrij zeker, of gaat LL er toch nog mee lopen?)
- Bon Iver (terug actief met muziek)
- Fred Again (tourt en zal wel beschikbaar zijn)
- Sam Fender (voorjaarstournee, maar wss PP)
- Michael Kiwanuka (vorig jaar HL op DTRH, voorjaarstournee)
- Charli xcx (kan ook op DRTH en LL)

In mindere mate
- IDLES (actief, vraag is, zijn ze headlinewaardig?
- Elbow (altijd wel beschikbaar lijkt me?)
- Noah Kahan (op FF)
- Lorde (zou aan nieuwe muziek bezig zijn)
- Robyn (zou met nieuwe muziek bezig zijn)
- Phoebe Bridgers (zou aan nieuwe muziek bezig zijn na boygenius)
Op dit moment zijn er maar heel weinig headliners op andere festivals bekend die bij BKS zouden passen. Dat gaat binnenkort vast veranderen als de Primavera's met namen komen.

Paar aanvullingen:
- Fontaines DC wordt door de insiders al toegewezen aan LL. Maar als FF een 'the Floor'-achtige feestje met St Paul voor ze organiseren hou ik nog wel hoop
- Underworld. Nieuwe album zou een 'return to form' zijn, en is wel zo'n beetje de ultieme combi van indie en dance
- Cigarettes after sex. Want: zitten bij Friendly Fire, hebben nu Ziggo uitverkocht en als je hun groei ziet dan lijkt de ONE daarin de logische volgende halte. Maar voorlopig nog geen festivaldata bekend voor volgende zomer.
- Fred Again is inderdaad wel echt een kanshebber. LL en DTRH hebben hem al gehad en zullen er misschien wat minder hard aan trekken. En het momentum lijkt eigenlijk ook wel wat geweest eigenlijk.
- Elbow: ik dacht dat dit sowieso niet past in het schema - EDIT: op 13 juni in Cardiff als onderdeel van een VK-tour.
- Sam Fender: zit vol in de Mojo-caroussel, dus die zou ik niet verwachten. Idem voor Kiwanuka (AFAS).
- Nick Cave: ik hoop mee, maar vrees dat Mojo al wat voor hem bedacht heeft.

Wellicht duikt er nog een naam als War on Drugs of Tame Impala of zo op, maar op dit moment vind ik het nog heel lastig in te schatten wie ze binnen gaan hengelen.

• Leuk
Waarderingen: Yannick
Op dit moment zijn er maar heel weinig headliners op andere festivals bekend die bij BKS zouden passen. Dat gaat binnenkort vast veranderen als de Primavera's met namen komen.

Paar aanvullingen:
- Fontaines DC wordt door de insiders al toegewezen aan LL. Maar als FF een 'the Floor'-achtige feestje met St Paul voor ze organiseren hou ik nog wel hoop
- Underworld. Nieuwe album zou een 'return to form' zijn, en is wel zo'n beetje de ultieme combi van indie en dance
- Cigarettes after sex. Want: zitten bij Friendly Fire, hebben nu Ziggo uitverkocht en als je hun groei ziet dan lijkt de ONE daarin de logische volgende halte. Maar voorlopig nog geen festivaldata bekend voor volgende zomer.
- Fred Again is inderdaad wel echt een kanshebber. LL en DTRH hebben hem al gehad en zullen er misschien wat minder hard aan trekken. En het momentum lijkt eigenlijk ook wel wat geweest eigenlijk.
- Elbow: ik dacht dat dit sowieso niet past in het schema - EDIT: op 13 juni in Cardiff als onderdeel van een VK-tour.
- Sam Fender: zit vol in de Mojo-caroussel, dus die zou ik niet verwachten. Idem voor Kiwanuka (AFAS).
- Nick Cave: ik hoop mee, maar vrees dat Mojo al wat voor hem bedacht heeft.

Wellicht duikt er nog een naam als War on Drugs of Tame Impala of zo op, maar op dit moment vind ik het nog heel lastig in te schatten wie ze binnen gaan hengelen.
Nick Cave zit al een paar jaar bij Greenhouse Talent, dus dat is absoluut geen viltstift-naam voor een van de Mojo festivals.

Zou hem in Nederland graag eens een losse show doen op een outdoorlocatie, maar vrees dat de Goffert en het Malieveld net een maatje te groot voor hem zijn.

Users who are viewing this thread