Best Kept Secret 2025

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.310
6.812
Op dit moment zijn er maar heel weinig headliners op andere festivals bekend die bij BKS zouden passen. Dat gaat binnenkort vast veranderen als de Primavera's met namen komen.

Paar aanvullingen:
- Fontaines DC wordt door de insiders al toegewezen aan LL. Maar als FF een 'the Floor'-achtige feestje met St Paul voor ze organiseren hou ik nog wel hoop
- Underworld. Nieuwe album zou een 'return to form' zijn, en is wel zo'n beetje de ultieme combi van indie en dance
- Cigarettes after sex. Want: zitten bij Friendly Fire, hebben nu Ziggo uitverkocht en als je hun groei ziet dan lijkt de ONE daarin de logische volgende halte. Maar voorlopig nog geen festivaldata bekend voor volgende zomer.
- Fred Again is inderdaad wel echt een kanshebber. LL en DTRH hebben hem al gehad en zullen er misschien wat minder hard aan trekken. En het momentum lijkt eigenlijk ook wel wat geweest eigenlijk.
- Elbow: ik dacht dat dit sowieso niet past in het schema - EDIT: op 13 juni in Cardiff als onderdeel van een VK-tour.
- Sam Fender: zit vol in de Mojo-caroussel, dus die zou ik niet verwachten. Idem voor Kiwanuka (AFAS).
- Nick Cave: ik hoop mee, maar vrees dat Mojo al wat voor hem bedacht heeft.

Wellicht duikt er nog een naam als War on Drugs of Tame Impala of zo op, maar op dit moment vind ik het nog heel lastig in te schatten wie ze binnen gaan hengelen.
Cigarettes After Sex zie ik inderdaad ook wel nog gebeuren, maar toch niet als headliner? Ik zie hen eerder als TWO afsluiter - ook gewoon omdat bij mijn weten er nog geen enkel festival is geweest waar ze überhaupt als headliner hebben gestaan.

Underworld lijkt me het type act dat ieder jaar wel beschikbaar is. De relevantie ervan ontgaat me dan ook compleet, maar zou inderdaad wel kunnen na DTRH indertijd te hebben geheadlinet.

Zou The Smile nog doortouren in 2025? Lijkt me alleszins niet dat we snel een terugkeer van Radiohead hoeven verwachten.

Was ook nog FKA Twigs vergeten in m'n lijstje, maar ik zie die meer in een soort Caroline Polachek-plek momenteel dan als headliner. Haar nieuwe album is ook meer clubgetint en ze lijkt ook wel eerder intiemere, dus misschien tenten/zijpodia, te gaan opzoeken dan grote mainstages? Idk.

Ja, ik wist dat Elbow actief - alleen niet meer vanwaar ik dat haalde. Die zal het dus niet worden.

Denk dat de grootste kanshebber momenteel Cave is, maar als daar DTRH met een grote zak geld gaat naar willen hengelen is het ook gedaan natuurlijk. Cave stond al op DTRH in 2018, op BKS in 22 (?)..
 

rubenv

Randprogramma
11 okt 2023
117
100
Zou Gesaffelstein niet kanshebber voor danceheadliner van dit jaar kunnen zijn? Doet festivals in de VS in maart.
 
  • Leuk
Waarderingen: mees

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.628
2.772
FKA Twigs, Tyler the Creator en Massive Attack moeten we ook niet vergeten als kanshebbers. Zijn alle drie bevestigd in Mexico in het voorjaar.
 

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
539
504
Cigarettes After Sex zie ik inderdaad ook wel nog gebeuren, maar toch niet als headliner? Ik zie hen eerder als TWO afsluiter - ook gewoon omdat bij mijn weten er nog geen enkel festival is geweest waar ze überhaupt als headliner hebben gestaan.

Deze act is al uitgebreid besproken, maar een internationale act die de Ziggo uitverkoopt kan op BKS volgens mij op geen andere plek dan de ONE, als headliner. Hopelijk komen ze niet.
 

submarine

Playlistbediener
30 apr 2019
42
48
Zou Gesaffelstein niet kanshebber voor danceheadliner van dit jaar kunnen zijn? Doet festivals in de VS in maart.
Lijkt me toch wel een pakje kleiner dan de danceheadliners die we de voorbije jaren kregen. En op een of andere manier vind ik 'm ook beter bij DTRH passen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.310
6.812
Deze act is al uitgebreid besproken, maar een internationale act die de Ziggo uitverkoopt kan op BKS volgens mij op geen andere plek dan de ONE, als headliner. Hopelijk komen ze niet.
Kzie Pinkpop daar mee gaan lopen en hen ergens laten verzuipen op Noord in de vooravond. #MakePinkpopGreatAgain
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken