Best Kept Secret 2025

Laten we eerlijk zijn; zelfs als je ANOTR weg zou zetten als ‘commerciële meuk’, wat ik dus graag bestrijd, is BKS hier toch ook helemaal niet vies van gebleken? Goldband, DJVT, Ki/Ki, er staat wel vaker een mega populaire Nederlandse artiest op de line-up die je niet direct zou verwachten. Met dus in het achterhoofd dat ANOTR gewoon een hele respectabele spot krijgt op het affiche van een ander groot alternatief festival (Primavera Sound) waarvan het affiche doorgaans heel serieus genomen wordt op dit forum (en ja; ik weet dat doelgroep/artiesten van deze twee festivals niet één op één hetzelfde zijn, maar toch).
Ja die mochten van mij ook wegblijven. ANOTR kan toch gewoon mooi naar LL? Maar jij denkt dat ANOTR laat in de avond in de TWO dus zal werken?

Ja die mochten van mij ook wegblijven. ANOTR kan toch gewoon mooi naar LL? Maar jij denkt dat ANOTR laat in de avond in de TWO dus zal werken?
Het leuke is, ik ben helemaal niet zo’n grote fan van ANOTR. Ik vind gewoon dat zij hier behoorlijk te kort worden gedaan. Wat mij betreft zet je een Fadi Mohem op die plek, dat is meer mijn straatje (al verzuipen wat meer underground artiesten natuurlijk volledig op die spot). En ja, op een dag met Charli XCX en Froukje (zoals in mijn voorzichtige voorspelling) denk ik dat het een uitpuilende TWO zal veroorzaken als ANOTR daar draait; of het voor de muziekpuristen dan ook een hoogtepunt van het weekend zou zijn, kan je natuurlijk je vraagteken alvast met potlood voor opschrijven.

Het leuke is, ik ben helemaal niet zo’n grote fan van ANOTR. Ik vind gewoon dat zij hier behoorlijk te kort worden gedaan. Wat mij betreft zet je een Fadi Mohem op die plek, dat is meer mijn straatje (al verzuipen wat meer underground artiesten natuurlijk volledig op die spot). En ja, op een dag met Charli XCX en Froukje (zoals in mijn voorzichtige voorspelling) denk ik dat het een uitpuilende TWO zal veroorzaken als ANOTR daar draait; of het voor de muziekpuristen dan ook een hoogtepunt van het weekend zou zijn, kan je natuurlijk je vraagteken alvast met potlood voor opschrijven.
Complimenten voor wat ze bereikt hebben, in het genre vast goed. Maar ik denk dat het qua elektronische act een totale mismatch is.
Als je zo gaat beredeneren kunnen we dus ook een Peggy Gou daar neerzetten omdat ze een eigen label heeft en Charli & Froukje er staan?

Complimenten voor wat ze bereikt hebben, in het genre vast goed. Maar ik denk dat het qua elektronische act een totale mismatch is.
Als je zo gaat beredeneren kunnen we dus ook een Peggy Gou daar neerzetten omdat ze een eigen label heeft en Charli & Froukje er staan?
Het lijkt mij als festival met dagtickets niet meer dan logisch dat je probeert te clusteren. BKS is geen Le Guess Who, en moet eigenlijk gewoon 25.000 bezoekers per dag trekken om te overleven. Dat ga je helaas niet bereiken door op een dag alleen DARKSIDE, Beach House & Black Midi te boeken. Nota bene Disclosure was vorig jaar headliner, hoe veel commerciëlere house wil je hebben?

Zijn wel 1000 elektronische namen die ik liever zie komen dan ANOTR.

Als we voor iets met een randje gaan, dan: Skee mask, rival consoles, venetian snares, squarepusher, forest swords, uboa, roly porter, alessandro cortini, tim hecker, oake, raime...

Toch liever iets meer melodisch: kiasmos, christian löffler, david august, thylacine, pantha du prince, mano le tough, max cooper...

Of kiezen we voor meer klassieke techno dj's met een alternatief boordje: marron, rodhad, rene wise, ignez, the lady machine, dvs1, beste hira, stef mendesidis, karenn, phara, stranger, kr!z, border one, corvus ex, altinbas, speedy j...

Ik kan wel nog een uurtje verder...
Graag! Veel onbekende namen voor mij. Ze klinken momenteel heerlijk hier op kantoor.

Misschien in een ander, los, topic?

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Als het dan toch een Nederlandse DJ moet zijn wil ik Carista ook nog wel even pluggen. Die heeft toch ook echt een extreme veelzijdigheid en tot op zekere hoogte ook nog wel de naam.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en JamesV
Zou BKS Speedy J kunnen interesseren voor een STOOR achtig optreden op BKS? Zou dat ergens wel vinden passen.

Denk eigenlijk dat hij er zelf geen heil in ziet maar alsnog.
Geinig dat de mensen die dit liken net afgaven op commerciële techno. Speedy J is echt de ultieme Free Your Mind/Awakenings dj.

• Haha
Waarderingen: Synt en DJ_Tjorre
Als het dan toch een Nederlandse DJ moet zijn wil ik Carista ook nog wel even pluggen. Die heeft toch ook echt een extreme veelzijdigheid en tot op zekere hoogte ook nog wel de naam.
Dit is dan wel weer een hele fijne. Werkte op DTRH zeer goed twee jaar terug.

Yes, maar commerciële dj’s die een live-sessie draaien met een vette lichtshow maakt iets niet minder commercieel.
Ik vind dat je hem hier echt wel tekort mee doet. Dat hij op Awakenings en FYM geboekt wordt maakt STOOR niet opeens commercieel. Het concept van een analoge live-jam lijkt mij alleen maar heel goed bij BKS te passen

Bij Stoor wordt er live electronische muziek gemaakt en geïmproviseerd. Dat lijkt me niet commercieel.
Dat is de definitie van een liveset, maar met die logica kunnen we ook de jongens van 9x9 samen met FJAAK een liveset in elkaar laten draaien op BKS, vette lichtshow erbij en gaan. Niks commercieels aan zeker?

• Haha
Waarderingen: DJ_Tjorre
Dat is de definitie van een liveset, maar met die logica kunnen we ook de jongens van 9x9 samen met FJAAK een liveset in elkaar laten draaien op BKS, vette lichtshow erbij en gaan. Niks commercieels aan zeker?
Dat is echt wat anders. Veel electronische live optredens zijn ook niet bepaald live. Veel sporen komen uit de laptop maar bij Stoor wordt alles ter plekke gecreëerd.

Geinig dat de mensen die dit liken net afgaven op commerciële techno. Speedy J is echt de ultieme Free Your Mind/Awakenings dj.
Speedy J is één van Nederland's meest gerespecteerde dj's en producers (die al jaren meegaat) met een ijzersterke reputatie zowel in de underground scene als bij zijn collega's. Je uitspraak slaat dus volgens mij echt nergens op & dan STOOR nog eens vergelijken met fjaak of 9x9, wat een complete onzin zeg.

• Leuk
Waarderingen: Yoeri
Dat is echt wat anders. Veel electronische live optredens zijn ook niet bepaald live. Veel sporen komen uit de laptop maar bij Stoor wordt alles ter plekke gecreëerd.
Het was dan ook een hyperbool. Ik heb niks tegen Speedy J of een komst van STOOR naar BKS. Het zit hem meer in de waanzinnige dubbele standaard van mensen op dit forum hier die alles wat niet in hun straatje ligt ‘te commercieel’ noemen maar vervolgens projecten pluggen waar gasten als Benny Rodrigues aan deelnemen, écht hoor; commerciëler bestaan ze in de Nederlandse scene niet. Kom een keer uit je echo chamber (niet specifiek op jou gericht, overigens).

Speedy J is één van Nederland's meest gerespecteerde dj's en producers (die al jaren meegaat) met een ijzersterke reputatie zowel in de underground scene als bij zijn collega's. Je uitspraak slaat dus volgens mij echt nergens op & dan STOOR nog eens vergelijken met fjaak of 9x9, wat een complete onzin zeg.
Lol, FJAAK draaide letterlijk laatst op een STOOR avond.

• Leuk
Waarderingen: voordiepaal

Users who are viewing this thread