Best Kept Secret 2025

Het was dan ook een hyperbool. Ik heb niks tegen Speedy J of een komst van STOOR naar BKS. Het zit hem meer in de waanzinnige dubbele standaard van mensen op dit forum hier die alles wat niet in hun straatje ligt ‘te commercieel’ noemen maar vervolgens projecten pluggen waar gasten als Benny Rodrigues aan deelnemen, écht hoor; commerciëler bestaan ze in de Nederlandse scene niet. Kom een keer uit je echo chamber (niet specifiek op jou gericht, overigens).
Dan is het geen goede hyperbool in mijn ogen.

Maar misschien zouden we deze discussie beter stopzetten, want eigenlijk heeft het niet veel meer met BKS te maken. :whistle:
Laten we gewoon besluit dat Venetian Snares integraal songs about my cats mag komen draaien, dan zal niemand klagen dat BKS commercieel aan het worden is.
Dat vind ik wel zijn meest commerciële album.

Dat vind ik wel zijn meest commerciële album.
Met redelijk wat voorsprong mijn minst favoriete album van hem, maar Venetian Snares presents 'songs about my cats' zou mogelijks wel heel wat onwetende tieners naar dat concert kunnen sleuren & dat alleen, zou al genoeg entertainment zijn voor een topavond.

• Haha
Waarderingen: noid
Dat is de definitie van een liveset, maar met die logica kunnen we ook de jongens van 9x9 samen met FJAAK een liveset in elkaar laten draaien op BKS, vette lichtshow erbij en gaan. Niks commercieels aan zeker?
Dit is echt veel te makkelijk alles over een kam scheren. De gemiddelde 9x9 show is dan wel "live" maar heeft natuurlijk vrijwel niks te maken met een live improvisatieshow als stoor.

• Leuk
Waarderingen: Achteruitkijkspiegel
Het was dan ook een hyperbool. Ik heb niks tegen Speedy J of een komst van STOOR naar BKS. Het zit hem meer in de waanzinnige dubbele standaard van mensen op dit forum hier die alles wat niet in hun straatje ligt ‘te commercieel’ noemen maar vervolgens projecten pluggen waar gasten als Benny Rodrigues aan deelnemen, écht hoor; commerciëler bestaan ze in de Nederlandse scene niet. Kom een keer uit je echo chamber (niet specifiek op jou gericht, overigens).
Ben het wel met je eens dat commercieel een kwalificatie is waar je niet zo veel mee kunt bij muziek. Net zoals goed of slecht. Over smaak valt niet te twisten ook al is dat wel heel leuk om te doen.

Met redelijk wat voorsprong mijn minst favoriete album van hem, maar Venetian Snares presents 'songs about my cats' zou mogelijks wel heel wat onwetende tieners naar dat concert kunnen sleuren & dat alleen, zou al genoeg entertainment zijn voor een topavond.
Ik heb dit uit pure interesse eens opgezet, en ik wil nog graag een quote van 3voor12 gebruiken "ze draait alsof ze de bestekla omkiepert". Incl kat dus dit keer.

Meer aub!

Als het dan toch een Nederlandse DJ moet zijn wil ik Carista ook nog wel even pluggen. Die heeft toch ook echt een extreme veelzijdigheid en tot op zekere hoogte ook nog wel de naam.
En stond al eerder op BKS, als ik me niet vergis zat ze toen ook bij Friendly Fire.

9 van de 10 festivals zijn 100% DJ's en elektronische muziek. Ik vind dat BKS dat niet zo prominent moet programmeren eigenlijk. Ook slecht voor je bierverkoop.

Zijn wel 1000 elektronische namen die ik liever zie komen dan ANOTR.

Als we voor iets met een randje gaan, dan: Skee mask, rival consoles, venetian snares, squarepusher, forest swords, uboa, roly porter, alessandro cortini, tim hecker, oake, raime...

Toch liever iets meer melodisch: kiasmos, christian löffler, david august, thylacine, pantha du prince, mano le tough, max cooper...

Of kiezen we voor meer klassieke techno dj's met een alternatief boordje: marron, rodhad, rene wise, ignez, the lady machine, dvs1, beste hira, stef mendesidis, karenn, phara, stranger, kr!z, border one, corvus ex, altinbas, speedy j...

Ik kan wel nog een uurtje verder...
Jij zou moeten gaan boeken bij FF voor de electronica namen bij BKS. 🤛

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: DJ_Tjorre, noid en Synt
9 van de 10 festivals zijn 100% DJ's en elektronische muziek. Ik vind dat BKS dat niet zo prominent moet programmeren eigenlijk. Ook slecht voor je bierverkoop.
Je wil als festival ook een nachtprogramma hebben, toch? Ik denk dat ook dat veel mensen (niet per se jij met dit bericht) een beeld hebben dat alternatieve muziek en elektronische acts elkaar uitsluiten, of een heel ander publiek trekt, wat in mijn ogen echt niet altijd het geval is.

• Leuk
Waarderingen: yngvar en DJ_Tjorre
Ik heb dit uit pure interesse eens opgezet, en ik wil nog graag een quote van 3voor12 gebruiken "ze draait alsof ze de bestekla omkiepert". Incl kat dus dit keer.

Meer aub!
Haha, dit is wel één van de betere omschrijvingen voor Venetian Snares die ik al gelezen heb. Zelf ben ik grote fan, ook al vind ik de helft van zijn albums eigenlijk echt niet zo goed, maar aangezien hij er meer dan 20 heeft is dat niet echt een probleem. Allemaal balanceren ze voor mij ergens tussen niet zo succesvolle, doch compleet krankzinnige experimenten (zoals songs about my cats of Traditional Synthesizer Music) tot moderne meesterwerken van de alternatieve electronische muziek (doll doll doll ,my downfall, Rossz Csillag Alatt Született). Maar iedere fan heeft wel een andere opinie hierover, dus mijn mening moet je niet zo serieus nemen.

Wel kan ik meegeven dat het nummer Hajnal mijn favoriete nummer (allertijden) is om aan mensen te laten horen die zijn muziek niet kennen. De reacties die je dan krijgt stellen nooit teleur.

Je wil als festival ook een nachtprogramma hebben, toch? Ik denk dat ook dat veel mensen (niet per se jij met dit bericht) een beeld hebben dat alternatieve muziek en elektronische acts elkaar uitsluiten, of een heel ander publiek trekt, wat in mijn ogen echt niet altijd het geval is.
Als ik voor mezelf spreek absoluut. Ik ben al lang vast bezoeker van BKS, ook toen er nog geen nachtprogramma was, maar voor mij zijn artiesten als Cashu, Black Mamba, Bambii, Teqmun en French II welkome toevoegingen aan het programma.

• Leuk
Waarderingen: voordiepaal
Als ik voor mezelf spreek absoluut. Ik ben al lang vast bezoeker van BKS, ook toen er nog geen nachtprogramma was, maar voor mij zijn artiesten als Cashu, Black Mamba, Bambii, Teqmun en French II welkome toevoegingen aan het programma.
Over French II gesproken, zou me echt vet lijken als A# dit jaar komt, of Bastian Benjamin

Puur voor mezelf sprekend; ik heb de elektronische acts ook graag ‘alternatief’ . Dat ontbreekt helaas de laatste jaren steeds wat meer op BKS. Vind dat die trendbreuk opvallender is dan bij de bandjes waar nog wel geboekt wordt met een scherp randje, zeker wat kleinere acts betreft.

Users who are viewing this thread