Best Kept Secret 2024

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Het is niet mijn wens, maar soms moet je ook praktisch (en misschien iets wat over realistisch) denken. Mochten ze Pulp en The National hebben dan zijn dat financieel gezien behoorlijke headliners. Ik verwacht er gewoon iets minder groots bij. Een Phoenix zou dat misschien beter kunnen invullen naar mijn smaak als je het mij vraagt. Maar goed je wil ook tickets verkopen, en dan denk ik dat Disclosure toch beter werkt dan Phoenix (helaas).

Wat betreft PJ Harvey, ik denk niet dat ze het muzikaal niet aan zou kunnen. Maar ook daar heb ik mijn twijfels over of ze kaarten verkocht krijgt.
Heb hetzelfde gevoel. Is ook een beetje de spagaat waar BKS zich in begeeft. Enerzijds zijn er muzikaal mooie (dure) namen beschikbaar voor de 'fijnproevers', waar er best wel wat van rondlopen op het festival en wat ook past bij het imago van het festival, maar het blijft altijd de vraag of die genoeg kaarten gaan verkopen om de kosten te kunnen verantwoorden. Zo lang ze niet iets van de internationale appeal hebben zoals Primavera dat natuurlijk wel heeft, zal dat wel zo blijven. Dan is de Nederlandse/Belgische markt toch te klein.
 

VerDi

Nieuw lid
8 nov 2023
4
0
als ik er 5 mag kiezen van de Primavera line up (die niet exclusief zijn, had graag Vampire weekend gezien op BKS), doe mij dan maar: Phoenix, PJ, Pulp, Yo la tengo en Voxtrot.
Die laatste 1x gezien op Pukkelpop, ik vond ze geweldig. Ze zijn kort daarna gesplit. Nu blijkbaar terug op pad.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.170
Disclosure was op DTRH ook echt een flinke teleurstelling. Hapklare EDM, eerder iets voor Pinkpop(zou niet weten welke spot daar hoor) of Lowlands.
Ja, inderdaad. Die zijn toch ook afgegleden live terwijl ik vind dat hun studio output er op vooruit is gegaan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
Ja, maar dat kan je ook wel zeggen over Justice, terwijl iedereen die hier bejubelt omwille van 1 plaat uit 2007.
Wel iets unieker. Maar idd alleen Cross was hun enige echt goede werk. Disclosure heeft wel vaker de revue gepasseerd. En Justice is altijd net iets meer hype geweest dan dat Disclosure dat was, dus daarin ook wel groter is geweest in mijn beleving.

Nu vind ik eerlijk gezegd Disclosure (al die samenwerkingen met andere muzikanten) eigenlijk zelfs nog meer passen voor BKS dan die pure rauwe electro van Justice. Nu is er wel een trend gezet vorig na de Chemical Brothers, anders had ik ook gezegd dat Justice echt niks voor BKS was.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.322
1.332
Ik vind Disclosure en BKS ook echt een volledige mismatch idd. Na dat eerste album wellicht, maar ter zijnde tijd is dat echt ontwikkeld naar helemaal bagger. En als dat live ook nog niet eens uit de verf komt, kan ik mij bijna niet voorstellen dat ze daar bij BKS organisatie warm van worden.
 

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Als BKS verder blijft inzetten op elektronische acts, dan zou ik verheugd zijn, maar Justice of Disclosure zouden voor mij wel erg teleurstellend zijn (mainstream bagger). Veel liever dan wat meer alternatieve artiesten op de Two zoals Autechre, Skee Mask, Venetian Snares, Roly Porter, Forest Swords, Tim Hecker, Squarepusher of Ben Frost.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.170
Zoiets dan maar..? Headliners blijft gokken hoor.

Fontaines DC - Justice
PJ Harvey
The National

Amyl & The Sniffers - Badbadnotgood - Charli XCX - Ethel Cain - L'Imperatrice - Mitski - Mount Kimbie - Peggy Gou - Phoenix - Roisin Murphy - Squid - The Gaslight Anthem - Yo La Tengo

American Football - Blond Redhead - Bodega - Etran de L'Aïr - Faye Webster - Gilla Band - Julie Byrne - Lankum - Model/Actriz - Royel Otis - The Armed - Tropical Fuck Storm
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
576
426
Zoiets dan maar..? Headliners blijft gokken hoor.

Fontaines DC - Justice
PJ Harvey
The National

Amyl & The Sniffers - Badbadnotgood - Charli XCX - Ethel Cain - L'Imperatrice - Mitski - Mount Kimbie - Peggy Gou - Phoenix - Roisin Murphy - Squid - The Gaslight Anthem - Yo La Tengo

American Football - Blond Redhead - Bodega - Etran de L'Aïr - Faye Webster - Gilla Band - Julie Byrne - Lankum - Model/Actriz - Royel Otis - The Armed - Tropical Fuck Storm
Count me in ☝️, hoop zwaar op LCD soundsystem nog eigenlijk
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Zoiets dan maar..? Headliners blijft gokken hoor.

Fontaines DC - Justice
PJ Harvey
The National

Amyl & The Sniffers - Badbadnotgood - Charli XCX - Ethel Cain - L'Imperatrice - Mitski - Mount Kimbie - Peggy Gou - Phoenix - Roisin Murphy - Squid - The Gaslight Anthem - Yo La Tengo

American Football - Blond Redhead - Bodega - Etran de L'Aïr - Faye Webster - Gilla Band - Julie Byrne - Lankum - Model/Actriz - Royel Otis - The Armed - Tropical Fuck Storm
Mooi lijstje. Lankum stond er wel dit jaar al, dus die zie ik niet opnieuw komen (helaas, was één van de optredens van het weekend voor mij)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.353
5.049
Voor mijn gevoel past rauwe electro toch beter bij BKS dan hapklare EDM met gastzangers en -zangeressen...
Tsja dan kunnen we wel de "wat is EDM" discussie gaan houden, maar daar gaan we niet aan uitkomen denk ik. Ik vond het eerst album Disclosure inhoudelijk een prima album en alles behalve hapklaar. Alleen kwamen te snel op een te groot podium als je het mij vraagt.

Ik vind Justice dan weer net iets meer hapklaar om eerlijk te zijn. Wat niet weer niet wil zeggen dat het niet tof is.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.257
2.199
Four Tet, Nia Archives en Overmono zijn ook in de buurt:

402914189_728432245987451_5608285579497629402_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: yngvar en FourFred

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
159
106
Zoiets dan maar..? Headliners blijft gokken hoor.

Fontaines DC - Justice
PJ Harvey
The National

Amyl & The Sniffers - Badbadnotgood - Charli XCX - Ethel Cain - L'Imperatrice - Mitski - Mount Kimbie - Peggy Gou - Phoenix - Roisin Murphy - Squid - The Gaslight Anthem - Yo La Tengo

American Football - Blond Redhead - Bodega - Etran de L'Aïr - Faye Webster - Gilla Band - Julie Byrne - Lankum - Model/Actriz - Royel Otis - The Armed - Tropical Fuck Storm
Voelt als een een vrij realistisch lijstje. Persoonlijk hoop ik nog wat op deze rondtourende artiesten: James Blake, The Walkmen, Courtney Barnett, Soulwax, Wednesday, King Krule.
 
  • Leuk
Waarderingen: noid

davadude

Gouden Tip
9 jan 2020
250
365
Ja, maar dat kan je ook wel zeggen over Justice, terwijl iedereen die hier bejubelt omwille van 1 plaat uit 2007.
Ze draaien toch niet alleen maar op hun eerste album? Met Woman (en het live album met remixes) hebben ze enorm veel succes gehad en ze hebben voor WWW zelfs een Grammy gewonnen. Met uitzondering van AVD is hun werk consistent sterk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken