Best Kept Secret 2024

Overigens moeten we Disclosure ook niet vergeten. Niet mijn wens, maar ligt ook best in de lijn van Chemical Brothers en niet te duur. En was Settle ook niet eigentijds te noemen?

Ik heb Militarie Gun nu 4 keer gezien het voorbije jaar en het was steeds teleurstellend.
Zo jammer, want op plaat is het zo leuk. :cry:
Ik vraag me af hoe ze nog tours geboekt krijgen met deze live-reputatie.
Heb ze op de Slope van Rock Werchter gezien dit jaar, best wel een teleurstellend optreden ja. Had er hogere verwachtingen van na het beluisteren van hun muziek.

• Leuk
Waarderingen: jopkins en Joslittel
Zou me niet eens verbazen dat die nog wat hoger liggen, maar goed dat weet ik ook gewoon niet dus dat is raden. Maar BKS heeft jaarlijks wel een budget headliner (Alt-J, Oscar & The Wolf, Christine and the Queens, Run The Jewels, etc.).

In dat kader zie ik eerder Disclosure komen dan Justice.

Welke plek zou Roisin Murphy innemen als ze zou komen, sub op de main of afsluiter van de two denk ik? Headliner lijkt me nog een stapje te groot.

Ik denk op dit moment ook dat the national - PJ Harvey - pulp best goed het headline trio zouden kunnen zijn. Dan heb je overigens 2 van de 3 zelfde headliners als dtrh in 2016 maar anno nu past het een stuk beter in Hilvarenbeek

De eerste show van Disclosure op LL was best okee, daarna werd het inderdaad kant en klare EDM. Jammer, het eerste album vind ik nog steeds okee. Hebben de mensen die PJ Harvey niet headlinewaardig vinden haar wel eens live gezien? Kan zo'n groot podium meer dan goed aan en ze heeft in Nederland volgens mij ook een grotere fanschare dan pakweg the Strokes. En zeker groter dan Pulp.

Laatst bewerkt:
Welke plek zou Roisin Murphy innemen als ze zou komen, sub op de main of afsluiter van de two denk ik? Headliner lijkt me nog een stapje te groot.

Ik denk op dit moment ook dat the national - PJ Harvey - pulp best goed het headline trio zouden kunnen zijn. Dan heb je overigens 2 van de 3 zelfde headliners als dtrh in 2016 maar anno nu past het een stuk beter in Hilvarenbeek
Roisin Murphy lijkt me meer een act voor DTRH. Past m.i. iets beter in het wat populairdere programma en denk dat er daar ook meer fans van haar rondlopen. Vind het headliner trio dat je noemt trouwens prima.

Overigens moeten we Disclosure ook niet vergeten. Niet mijn wens, maar ligt ook best in de lijn van Chemical Brothers en niet te duur. En was Settle ook niet eigentijds te noemen?
Van de lijst headliners van PS is Disclosure (samen met een SZA, maar die verwacht ik echt niet) wel de naam waarvan je hoopt dat aan Hilvarenbeek voorbij gaat. Na een geweldig Aphex Twin en een tegenvallend Chemical Brothers dit jaar mag BKS wel kritisch zijn als ze opnieuw voor zo'n headliner gaan. Justice zou dan inderdaad beter passen.

Ik vind het verder opvallend dat Phoenix als een grote naam op PS staat. Ik zie die wel naar BKS komen (zeker nu Vampire Weekend is afgevallen), maar nadat die afgelopen jaar sub waren op DTRH verwacht ik niet dat BKS die opeens bovenaan de affiche zal neerzetten. Hetzelfde met Mitski; als die al komt zal ze een mooie plek krijgen op TWO (de 'Beach House'-plek na de ONE-headliner?).

Zo ongeveer alle potentiële BKS-headliners staan dus op PS. In de praktijk deelt BKS vrijwel nooit alle headliners met PS (dat was de bedoeling in 2020....). Zelfs in 2018 toen de programma's sterk op elkaar leken had BKS met LCD Soundsystem een headliner die niet op PS stond. Grote kans dus dat er nog een headliner is dit BKS wel gaat delen met Northside, maar die niet in deze lijst zit. Maar wie dat moet worden.... Toch een Fontaines d.c. (samen met Slowdive en the Smile wel een opvallende afwezige op PS)?

Verder zit de PS-lijst vooral met de namen onder de headliners bomvol met namen die we op BKS kunnen verwachten.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Afsluiter van de TWO. Haar laten optreden in het daglicht op de ONE zou ronduit crimineel zijn.

Ik denk dat Disclosure overigens veel meer vraagt dan Justice, maar kan een gevoelskwestie zijn. Heb wel sterk de voorkeur op de laatstgenoemde. Is naar mijn gevoel toch wel een "uniekere" act.

Qua budget headliner echt geen idee wie het zou moeten worden trouwens. Vond destijds Alt-J wel een spannende keus, maar kan even niet een goed alternatief voor 2024 verzinnen.

Qua naam zal Phoenix misschien niet direct veel tickets verkopen, maar met een goede dagprogramming zal het wel los lopen lijkt mij? Die show is echt ijzersterk, en een hele leuke headlineproductie.

Van de lijst headliners van PS is Disclosure (samen met een SZA, maar die verwacht ik echt niet) wel de naam waarvan je hoopt dat aan Hilvarenbeek voorbij gaat. Na een geweldig Aphex Twin en een tegenvallend Chemical Brothers dit jaar mag BKS wel kritisch zijn als ze opnieuw voor zo'n headliner gaan. Justice zou dan inderdaad beter passen.

Ik vind het verder opvallend dat Phoenix als een grote naam op PS staat. Ik zie die wel naar BKS komen (zeker nu Vampire Weekend is afgevallen), maar nadat die afgelopen jaar sub waren op DTRH verwacht ik niet dat BKS die opeens bovenaan de affiche zal neerzetten. Hetzelfde met Mitski; als die al komt zal ze een mooie plek krijgen op TWO (de 'Beach House'-plek na de ONE-headliner?).

Zo ongeveer alle potentiële BKS-headliners staan dus op PS. In de praktijk deelt BKS vrijwel nooit alle headliners met PS (dat was de bedoeling in 2020....). Zelfs in 2018 toen de programma's sterk op elkaar leken had BKS met LCD Soundsystem een headliner die niet op PS stond. Grote kans dus dat er nog een headliner is dit BKS wel gaat delen met Northside, maar die niet in deze lijst zit. Maar wie dat moet worden.... Toch een Fontaines d.c. (samen met Slowdive en the Smile wel een opvallende afwezige op PS)?

Verder zit de PS-lijst vooral met de namen onder de headliners bomvol met namen die we op BKS kunnen verwachten.
Het is niet mijn wens, maar soms moet je ook praktisch (en misschien iets wat over realistisch) denken. Mochten ze Pulp en The National hebben dan zijn dat financieel gezien behoorlijke headliners. Ik verwacht er gewoon iets minder groots bij. Een Phoenix zou dat misschien beter kunnen invullen naar mijn smaak als je het mij vraagt. Maar goed je wil ook tickets verkopen, en dan denk ik dat Disclosure toch beter werkt dan Phoenix (helaas).

Wat betreft PJ Harvey, ik denk niet dat ze het muzikaal niet aan zou kunnen. Maar ook daar heb ik mijn twijfels over of ze kaarten verkocht krijgt.

Het is niet mijn wens, maar soms moet je ook praktisch (en misschien iets wat over realistisch) denken. Mochten ze Pulp en The National hebben dan zijn dat financieel gezien behoorlijke headliners. Ik verwacht er gewoon iets minder groots bij. Een Phoenix zou dat misschien beter kunnen invullen naar mijn smaak als je het mij vraagt. Maar goed je wil ook tickets verkopen, en dan denk ik dat Disclosure toch beter werkt dan Phoenix (helaas).

Wat betreft PJ Harvey, ik denk niet dat ze het muzikaal niet aan zou kunnen. Maar ook daar heb ik mijn twijfels over of ze kaarten verkocht krijgt.
Heb hetzelfde gevoel. Is ook een beetje de spagaat waar BKS zich in begeeft. Enerzijds zijn er muzikaal mooie (dure) namen beschikbaar voor de 'fijnproevers', waar er best wel wat van rondlopen op het festival en wat ook past bij het imago van het festival, maar het blijft altijd de vraag of die genoeg kaarten gaan verkopen om de kosten te kunnen verantwoorden. Zo lang ze niet iets van de internationale appeal hebben zoals Primavera dat natuurlijk wel heeft, zal dat wel zo blijven. Dan is de Nederlandse/Belgische markt toch te klein.

Users who are viewing this thread